AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 For en tid tilbake var vi i et bryllup - invitert voksne og barn. Det ble servert koldtbord hvor alt fra grillspydene, grillskivene og kjøttbollene var kalde. Det smakte overhode ikke godt, så jeg forsynte meg én gang - noe jeg er glad for i ettertid da jeg fikk høre at en god del av gjestene hadde endt opp over doskåla pga noe de hadde spist (både voksne og barn, så alkoholen hadde ikke skylda her). Ikke ble det fylt på når noe var tomt - var det tomt, så var det tomt. Med at det ikke smakte godt mener jeg at grillskivene med fettet var kaldt og stivt og grillspydene med rosa oksekjøtt inni var kalde blant annet. Kaffe og kaker var beregnet som dessert, men den ble ikke servert for mange timer etter at man var invitert til middag - nærmere bestemt 6-7 timer senere.Da hadde naturlig nok mange med barn (var vel ca 15-20 barn) forlatt lokalet for timer siden, vi deriblant da. Kakene ble servert etter 22:30. Så vi var altså i ett bryllup hvor vi ikke fikk smakt en kakeflis - og vi var invitert til middag, kaffe og kaker. Vi kommer selvsagt ikke til å nevne dette til noen, men har som sagt tenkt litt på om vi er utakknemlig/kravstore. Anonymous poster hash: d3786...dbd
Pawn Hearts Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Jeg ville overhodet ikke kalt deg gjesten fra helvete, men i Helvetet hadde du i det minste fått varm mat. 25
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 Hva med å spørre om andfes og kanskje budeparets opplevelse? Kanskje brudeparet erlike skuffet som du? Kan jo ikke være noe hyggelig for noen at flere av gjestene ble syke...Anonymous poster hash: 436d5...7af
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Nei. Det der hørtes trasig ut. Anonymous poster hash: 7bce1...938 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 Jeg ville overhodet ikke kalt deg gjesten fra helvete, men i Helvetet hadde du i det minste fått varm mat. Unnskyld, men har du vært i helv...og prøvd?Anonymous poster hash: 436d5...7af 1
Gjest Blondie65 Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Man kan ikke servere grillspyd kaldt, det er bare ekkelt. Gjesten fra helvete hadde laget oppstandelse der og da. Vet trådstarter hvem som laget maten? Det er jo disse som trenger å få påprakning - eventuelt Mattilsynet på nakken.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #7 Skrevet 8. september 2014 Hva med å spørre om andfes og kanskje budeparets opplevelse? Kanskje brudeparet erlike skuffet som du? Kan jo ikke være noe hyggelig for noen at flere av gjestene ble syke...Anonymous poster hash: 436d5...7af Nei, vi kommer ikke til å spørre brudeparet om dette da jeg føler det vil være med på å kunne legge en demper på deres opplevelse av dagen - som selvsagt er fra et annet ståsted enn vårt. Anonymous poster hash: d3786...dbd 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #8 Skrevet 8. september 2014 Nei, vi kommer ikke til å spørre brudeparet om dette da jeg føler det vil være med på å kunne legge en demper på deres opplevelse av dagen - som selvsagt er fra et annet ståsted enn vårt. Anonymous poster hash: d3786...dbd Går jo an å sende en (anonym) klage til catering-firmaet, altså de som hadde laget og levert maten? Ble maten laget av slekta selv, så ville jeg derimot holdt det for meg selv. Er imidlertid enig med de som skriver at det godt kan hende at brudeparet ble skuffet selv. Vet om et par som feiret 40-års lag, der koldtbordet var svært skuffende og vi kunne se at jubilantene selv var flaue og skuffet. Da er det viktig å si fra til cateringen, slik at de skjerper seg og at slikt ikke fortsetter å skje... Angående kakene; Hvorfor tok det så lang tid? Var det av naturlige grunner som dans og taler, eller var det leveringen av kakene som var forsinket? Anonymous poster hash: c043b...9de
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #9 Skrevet 8. september 2014 Går jo an å sende en (anonym) klage til catering-firmaet, altså de som hadde laget og levert maten? Ble maten laget av slekta selv, så ville jeg derimot holdt det for meg selv. Er imidlertid enig med de som skriver at det godt kan hende at brudeparet ble skuffet selv. Vet om et par som feiret 40-års lag, der koldtbordet var svært skuffende og vi kunne se at jubilantene selv var flaue og skuffet. Da er det viktig å si fra til cateringen, slik at de skjerper seg og at slikt ikke fortsetter å skje... Angående kakene; Hvorfor tok det så lang tid? Var det av naturlige grunner som dans og taler, eller var det leveringen av kakene som var forsinket? Anonymous poster hash: c043b...9de Det var familiemedlemmer som sto for middagen og som jobber som kokker. Ang kaffe og kaker så var det pga dans, taler og mye dødtid - for kakene var satt frem allerede timer før vi dro - i den delen av lokalet hvor maten ble satt frem. Anonymous poster hash: d3786...dbd
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #10 Skrevet 8. september 2014 Dette høres ikke hyggelig ut. Du får min støtte på at dette er til å reagere på!Anonymous poster hash: 436d5...7af
juliane Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 At kakene serveres etter 22.30 er helt vanlig, men det er jo fordi man som regel sitter til bords i mange timer først, og at man får dessert til middagen. At maten var kald og ekkel er selvfølgelig helt uakseptabelt! Syns du høres ut som en fin gjest jeg, som ikke klager til brudeparet i ettertid selv om du hadde en dårlig opplevelse.
Gjest Ciegus Skrevet 8. september 2014 #12 Skrevet 8. september 2014 At maten var dårlig vet nok brudeparet svært godt. Lite å gjøre med det, dessverre. Det med kakene syns jeg høres ganske vanlig ut, serverer man de for tidlig vil noen gjester klage på det også. Syns ikke du er utakknemlig, det er vel ingen som setter pris på dårlig mat? Så lenge dere ikke bærer nag til brudeparet er dere ikke urimelige.
altflyter Skrevet 8. september 2014 #13 Skrevet 8. september 2014 Rart dere ikke fikk dessert. Syntes overhodet ikke du er en vanskelig gjest. Det der høres stusselig ut
Vindmølle Skrevet 8. september 2014 #14 Skrevet 8. september 2014 (endret) Kald mat er selvsagt ikke bra. At flere har blitt syke at maten er enda værre. Dette vil jeg tro at brudeparet allerede er klar over. Veldig leit, men dessverre ikke noe å gjøre med i ettertid. Vi må jo nesten gå ut fra at middagen ikke ble som brudeparet forventet og håpet på. Hadde dette vært mitt bryllup hadde jeg blitt skikkelig flau og lei meg, men hva skal man gjøre når skaden først er skjedd? Ang kakene så er det da helt vanlig at de serveres nokså sent. Men, litt rart at det ikke var dessert. Jeg synes det er mer spesielt at så mange av gjestene velger å forlate festen så tidlig. I de bryllupet jeg har vært i med barn har de enten vært oppe lenge, blitt lagt et sted i lokalet, blitt hentet av en barnevakt/kjørt hjem til barnevakt eller en av foreldrene tar barna med hjem. At så mange av gjestene gikk tidlig må være leit for brudeparet. Jeg synes ikke du kan klage over å ikke få kake når du drar så tidlig fra et bryllup. Akkurat det er din egen feil, ikke brudeparet/kokkene. Så lenge du ikke laget noe kvalme i bryllupet (evt i etterkant) så skjønner jeg ikke helt at du er gjest fra helvete. Å ikke synes at bryllupet var noe særlig er en ærlig sak, og helt greit - så menge man ikke sprer misnøyen til brudeparet. Bryllupet høres ikke noe særlig ut, hvertfall ikke serveringen Endret 8. september 2014 av Vindmølle 1
Gjest BettyBoop Skrevet 8. september 2014 #15 Skrevet 8. september 2014 For en tid tilbake var vi i et bryllup - invitert voksne og barn. Det ble servert koldtbord hvor alt fra grillspydene, grillskivene og kjøttbollene var kalde. Det smakte overhode ikke godt, så jeg forsynte meg én gang - noe jeg er glad for i ettertid da jeg fikk høre at en god del av gjestene hadde endt opp over doskåla pga noe de hadde spist (både voksne og barn, så alkoholen hadde ikke skylda her). Ikke ble det fylt på når noe var tomt - var det tomt, så var det tomt. Med at det ikke smakte godt mener jeg at grillskivene med fettet var kaldt og stivt og grillspydene med rosa oksekjøtt inni var kalde blant annet. Kaffe og kaker var beregnet som dessert, men den ble ikke servert for mange timer etter at man var invitert til middag - nærmere bestemt 6-7 timer senere.Da hadde naturlig nok mange med barn (var vel ca 15-20 barn) forlatt lokalet for timer siden, vi deriblant da. Kakene ble servert etter 22:30. Så vi var altså i ett bryllup hvor vi ikke fikk smakt en kakeflis - og vi var invitert til middag, kaffe og kaker. Vi kommer selvsagt ikke til å nevne dette til noen, men har som sagt tenkt litt på om vi er utakknemlig/kravstore.Anonymous poster hash: d3786...dbd huff skjønner deg godt. Hørtes skikkelig stusselig ut. Heller bryllupet fra helvete . Nesten så jeg håper bruda og brudgommen selv tilbragte bryllupsnatta over doskåla.
juliane Skrevet 8. september 2014 #16 Skrevet 8. september 2014 huff skjønner deg godt. Hørtes skikkelig stusselig ut. Heller bryllupet fra helvete . Nesten så jeg håper bruda og brudgommen selv tilbragte bryllupsnatta over doskåla. I alle dager, tror du brudeparet PLANLA å matforgifte gjestene sine, eller hva er greia? 6
Gjest BettyBoop Skrevet 8. september 2014 #17 Skrevet 8. september 2014 I alle dager, tror du brudeparet PLANLA å matforgifte gjestene sine, eller hva er greia?de var gnitne på maten. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #18 Skrevet 8. september 2014 huff skjønner deg godt. Hørtes skikkelig stusselig ut. Heller bryllupet fra helvete . Nesten så jeg håper bruda og brudgommen selv tilbragte bryllupsnatta over doskåla. Hvorfor det? Fordi de var så uheldige at de bestilte mat fra akkurat det cateringselskapet? Ja, da fortjener de jo å henge over doskåla.... Syntes mange her virker kravstore. Er det dårlig mat/drikke/kaker/whatever i et bryllup så gjør vel ikke det noe for deg som gjest? Er brudeparet man skal feire, og man overlever EN dag/kveld med dårlig mat.. Jeg blir kjempeglad når jeg blir bedt i bryllup, kunne ALDRI falt meg inn å klage på noe.. Anonymous poster hash: b36b2...bb4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #19 Skrevet 8. september 2014 de var gnitne på maten. Ærlig talt! Det går an å feilberegne! Anonymous poster hash: b36b2...bb4 1
Vindmølle Skrevet 8. september 2014 #20 Skrevet 8. september 2014 de var gnitne på maten.. Ja, for det var jo helt sikkert brudeparet selv som sto for beregningen av mengden mat....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå