AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Hei. Jeg vil gå ned 5-6 kg. Spiser mellom 1400-1800 kcal daglig, får i meg mye proteiner. Har kontroll på kostholdet, det er treninga jeg trenger hjelp med. Er medlem på studio, og har tilgang på det meste. Det jeg vil oppnå er å gå ned i fettprosent, samt bli strammere. Vil hovudsaklig legge vekt på å trene rumpa og magen. Liker godt tredemølla, høy stigning og rask gange. Men har hørt det ikke er bra å trene på tredemølla. Ellers gjør jeg basic trening med egen kroppsvekt, samt noen apparater for armer og lår. Er dette greit? Eller bør jeg trene annerldes for å oppnå det resultatet jeg er ute etter? Kom gjerne med forlsag om du har noen øvelser for å få større og fastere rumpe. Anonymous poster hash: a0780...0cb
Supraspinatus Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Følg et treningsprogram som starting strength, stronglifts 5x5, eller tilsvarende. Det inkluderer knebøy, markløft, press, benkpress og chin/pull-ups 1
Wiggins Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 Hva er din nåværende høyde og vekt? Trenger du virkelig å gå ned i vekt? Det virker som du hovedsakelig er ytre motivert for trening, med tanke på utseendet. Det er lettere å opprettholde et treningsregime hvis du driver med noe fordi du liker det, ikke primært fordi du vil gå ned i vekt. Alt som får opp pulsen er bra, men selvsagt gir jogging bedre treningseffekt og mer forbrenning per tid enn f. eks. sykling. Skal man oppnå samme treningseffekt og forbrenning på sykkel må man holde på mye lenger. Tredemølle er ikke bra fordi vi mennesker er tilpassa å ferdes i ulendt terreng. Paddeflatt underlag gir ingen variasjon, og gir større risiko for skader og overbelastning. Når man leser innlegg her på forumet får jeg inntrykk av at det knapt fins jenter som vil bedrive en form for trening fordi de synes det er gøy, alle er bare opptatt av å forme rumpa, miste fett ellers på kroppen og stramme opp. Det synes jeg er veldig synd. 1
Summers Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Når man leser innlegg her på forumet får jeg inntrykk av at det knapt fins jenter som vil bedrive en form for trening fordi de synes det er gøy, alle er bare opptatt av å forme rumpa, miste fett ellers på kroppen og stramme opp. Det synes jeg er veldig synd. Og jeg synes det er trist at folk skal komme med slike kommentarer om andres motivasjon for trening. 1
Gjest Evans Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 (endret) Variasjon er bra, så om du løper intervaller på mølla den ene dagen kan du kanskje ta en spinningøkt eller annen kondistrening. Du kan få skader av å løpe mye på mølla, men det er ikke sikkert du får det. Noen får jo aldri skader, mens andre blir skada bare de ser på mølla Det er også bedre å løpe med stigning, som du gjør, enn å løpe helt flatt. Det er ikke like hardt for knærne. Om du er helt ny på styrketrening har fitnettsbloggen et eget nybegynnerprogram, så kan du legge inn noen ekstra øvelser på rompa om du ønsker det (ligger også noen programmer om det på siden der). Er du nybegynner bør du også kontakte noen på senteret som kan vise deg øvelsene på riktig måte. Lykke til og god trening Endret 8. september 2014 av Evans
Gjest Stining Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Jeg ville anbefalt deg å kjøpe 1 eller 2 PT-timer. Da vil du mest sansynlig få beskjed om å trene styrke og trene litt korte intervaller, og hvilke øvelser du bør gjøre, samt få hjelp til riktig teknikk. Hvis du absolutt ikke vil kjøpe PT så står det masse på nett også De fleste PTer har også litt tips om kosthold. Det ser ut som du spiser ganske lite. En hovedregel er at du spiser litt mer på de dagene du trener. Hilsen fra PT
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Tusen takk for svar dere! Er 20 år, veier rundt 63 kg og er 166-167 cm høy. Vil si jeg har et normalt aktivitetsnivå, går på skole og jobber på siden av studiene (sykehjem) et par ganger i uka. Skal prøve å trene 2-3 ganger i uka, alt ettersom det passer med jobb/skole. Jeg er ikke overvektig i den forstand, men jeg er veldig utrent, og har nok ikke vondt av å gå ned noen kilo i fett. Det med intervalltrening, hvordan fungerer det? Skal det gjøres før eller etter styrke? Liker å kjenne at jeg blir svett, føler ikke jeg får noe ut av treninga hvis ikke. PT har jeg ikke råd til, men skal sjekke litt ut på nettet, kanskje jeg finner noe interessant! Anonymous poster hash: a0780...0cb
Wiggins Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Det med intervalltrening, hvordan fungerer det? Skal det gjøres før eller etter styrke? Liker å kjenne at jeg blir svett, føler ikke jeg får noe ut av treninga hvis ikke. PT har jeg ikke råd til, men skal sjekke litt ut på nettet, kanskje jeg finner noe interessant! Anonymous poster hash: a0780...0cb Etter intervalltrening blir man vanligvis skikkelig sigen, og da er det lite gunstig å trene styrke etterpå. Hvis man skal trene begge deler samme ettermiddag/kveld er det best å trene styrke først og utholdenhet etterpå. Hvor svett du blir har ingenting med treningsutbyttet å gjøre. Om du tar på deg superundertøy og jogger på tredemølle vil du sannsynligvis bli drivende svett. Om du sykler utendørs nå som det ikke er plagsomt varmt ute lenger, vil du sannsynligvis ikke bli særlig svett, fordi man får så mye vindmotstand på sykkel. Sykkel gir allikevel godt treningsutbytte, selv om man må holde på en del lenger enn med jogging for å få samme treningsutbytte. Hvis du er utrent er det ikke optimalt å gå rett på intervalltrening. Intervalltrening gir vanligvis stor bedring på kort tid, men hvis man har lite grunnlag fra før av vil man raskt nå et platå og stagnere. Skal man få godt utbytte av intervalltrening, må man ha et grunnlag av rolig langkjøring.
Gjest Runforit Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 http://fitnessbloggen.no/rumpetrening-en-guide-og-innforing/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå