Gå til innhold

Brettspill - tips til 10-åring og voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til et morsomt brettspill som passer til en gutt på ti år. Gjerne noe man kan være kun to for å spille.

I tillegg trenger jeg tips til broren min på 35. Noen tips til morsomme, vorspiel-spill?

Anonymous poster hash: ab1f6...595
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foreslår Ticket to Ride for 10-åringen. Helst Norden-utgaven, da den er den som er best tilpassa bare 2 spillere.

Anonymous poster hash: 6363c...634

Gjest Gjest_KnightOwl
Skrevet

Trenger tips til et morsomt brettspill som passer til en gutt på ti år. Gjerne noe man kan være kun to for å spille.

I tillegg trenger jeg tips til broren min på 35. Noen tips til morsomme, vorspiel-spill?

Anonymous poster hash: ab1f6...595

Kinasjakk, dam eller backgammon passer til en på ti år.

Til han på 35: Beer pong. Pingpongball og 12 ølglass av den uknuselige picnick varianten.

Reglene står her.

Jeg har dem bare på engelsk. Men han kan sikkert det.

"Arrange six glasses of beer on either side of a table as if you were setting up bowling pins.

Divide yourselves in to two groups.

Each group should sit opposite the other with 6 beers in front of them.

As you take your turn, you must throw the ping pong ball in to the opposite teams glasses.

If it lands inside a glass, the opposing team must drink the beer immediately.

Once done, rearrange the beers so they are all close to each other.

The winning team is the team that manages to make the opposing team drink all their drinks.

At the end of the game, the losing team must drink all remaining beer on the winning side."

Du kan jo lage et passende laminert ark av reglene og gi sammen med pingpongballer og uknuslige ølglass. Fikk det i innflyttingsgave en høst og det er finfint.

• Liker 1
Skrevet

Ticket to ride er veldig morsomt. I tillegg liker vi godt Settler og Catan og Carcassonne. Dette er spill som også er morsomme for voksne og fungerer bra fra to spillere. Ikke kjøp tilleggspakkene til Carcasonne da det fort blir for komplisert. Dette kan man heller gi påfølgende jul og bursdager dersom spillet falt i smak.

Har du en Outland-butikk i nærheten av deg så er de veldig flinke på spill.

Skrevet

Ticket to ride er veldig morsomt. I tillegg liker vi godt Settler og Catan og Carcassonne. Dette er spill som også er morsomme for voksne og fungerer bra fra to spillere. Ikke kjøp tilleggspakkene til Carcasonne da det fort blir for komplisert. Dette kan man heller gi påfølgende jul og bursdager dersom spillet falt i smak.

Har du en Outland-butikk i nærheten av deg så er de veldig flinke på spill.

Settler og Catan? Er det to forskjellige spill?

Anonymous poster hash: a4355...c26

Skrevet

Gå for Takenoko, et kongespill!

Skrevet

regner med det var en g/f typo :)

Skrevet

7 wonders er et bra spill. Ellers har du fått gode forslag over her.

Skrevet

Obs, skulle stå Settlers of Catan. Jeg har bare spilt grunnspillet, men det finnes litt ulike versjoner og utvidelser til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...