AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Jeg har søkt på nett, men finner ikke noe som stemmer overrens med min situasjon. Jeg er for tiden student men jobber som ringevikar på institusjon. Jeg har ingen studiestøtte. Jobben er spennende og jeg trives veldig godt, men dagene er lange (14 timers vakter) og er både psykisk og fysisk krevende. Vaktene blir typisk utdelt 1-2 uker før eller jeg blir oppringt ved sykdom. Dette gir selvfølgelig variabel inntekt, en mnd kan jeg tjene 15000, neste kanskje 4000. Nå har det seg sånn at jeg skal til behandling for en kronisk lidelse, jeg vil trolig bli sykemeldt i 4-8 uker, alt etter hvor effektiv behandlingen er. Jeg har absolutt ikke råd til å gå uten lønn denne perioden. Hvordan gjøres dette med sykepenger? Jeg kan jo ikke si ja til vakter på jobb når jeg med sikkerhet vet at jeg blir sykemeldt, samtidig som jeg ikke kan ta vakter. Jeg har tjent mellom 180 000 - 220 000 de siste årene dersom det er relevant Vil i dette tilfellet nav utbetale sykepenger fra 1. dag? Må det søkes på forhånd? og går det gjennom legen kanskje? Anonymous poster hash: a9228...682
92Caroline Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Snakk med NAV. Jeg var sykmeldt to måneder i en ringevikar/ekstravakt-jobb, de trengte lønnsslippene mine for det siste året, og ga meg et månedlig utbetaling basert på gjennomsnittsinntekten min pr mnd : ) det ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå