Gå til innhold

Hva snakker dere om i lunsjen? Blir gal av kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min arbeidsplass er det jevn fordeling menn/kvinner, og i lunsjen prater man om både ting som er aktuelt for hver enkeltperson eller i samfunnet generelt.

Men så er det en dame som HELE tiden maser om hva mannen gjør og har gjort.

"Min mann gjorde.."

"Min mann var på.."

"Min mann og en kompis.."

"Min mann og hans fetter"

Hva er dette for noe tull, er dette vanlig? Hun har åpenbart ikke noe liv selv, for har nesten aldri hendt at hun har nevnt noe om seg selv.

Jeg vurderer å bare si fra om at "vi som sitter her har aldri møtt mannen din og er ikke interessert i daglige oppdateringer angående hva han har gjort siden i går", men kommer nok ikke til å våge dette. Kanskje sende en anonym e-post?

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: c79b2...71c
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Spør henne om livet hennes?? "Hva gjorde du i går da?"

Skrevet

Ville rett og slett "trent" inn noe annet. Svar kort og kjedelig (men ikke uhøflig) på det du anser som unødvendige oppdateringer om mannen, still spørsmål om helt andre ting som kanskje er mer interessant (jeg så ditt og datt på tv igår, så du nyhetene, hva mener du om det, hva har du gjort i helga da, etc), og svar mer utfyllende og vær interessert og oppmerksom når hun svarer på disse spørsmålene.

Anonymous poster hash: a0846...8b7
  • Liker 10
Skrevet

Vi snakker egentilg mye jobb i lunsjen... Ellers så snakker vi om oss selv/barna eller generelle samfunnsting. Har også hatt irriterende samtalepartnere på jobben ( en dame som bare skulle snakke om sin sykdom og sine vondter) helt utrolig kjedelig å høre på for alle andre. Støtter ab8b7, om å kontant skifte samtaleemne, ikke fall i fellen om å være "den hyggelige" som gidder å høre på for da må du bare høre på det enda mer...

• Liker 4
Skrevet

I dag er det broren til mannen hun snakker om. Da synes jeg det er gått for langt. Og så er det snakk om hvilken mat mannen liker.. Jaja.

Skrevet

Er du sikker på at denne mannen eksisterer? :fnise:

Anonymous poster hash: 987d0...d73
Skrevet

tror jeg hadde ledd meg i hjel til slutt... (og da hadde det blitt slutt på preiket)

• Liker 1
Skrevet

Folk er forskjellige. Strengt tatt er det vel opp til hver enkelt hva man snakker om og interesserer seg for. Mest sannsynlig er det noe du snakker om også, som andre ler litt av eller irriterer seg over. Det beste er å bare godta at det er sånn det er. Så fort du henger deg opp i en person på denne måten blir det bare verre (for deg).

Ellers er jeg enig med Herr Heftig; spør om henne personlig. Kanskje snakker dere om ting som ikke hun kan/vil forholde seg til og bruker derfor mannen i stedet.

Anonymous poster hash: b95ce...a6e
  • Liker 10
Skrevet

Kanskje vurdere å ha lunsj på et annet tidspunkt eller sted enn henne?

Jeg blir helt matt av lunsj-mas generelt sett. Har en stressende jobb der jeg snakker med folk hele tiden.

I lunsjen vil jeg helst bare være i fred, spise og lese avisen men det er liksom ikke sosialt akseptert. Det skal mases i vei om slektinger,ferier,unger,svigerforeldre,sjiraffen til naboen,hva man spiste til midag forrige helg og gud hvet hva.

Slitsomt ja :(

Anonymous poster hash: 22c88...e3d
  • Liker 11
Skrevet

Er en grunn til at jeg unngikk tiden da folk flest hadde lunch. Makan til tjas og pjatt! Klarer ikke høre på det.

Anonymous poster hash: ddcf3...eb6
  • Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Det er ikke sikkert jeg er noe bedre selv, men jeg synes det alltid er én kollega som ikke har antennene på helt rett plass når det gjelder lunsjprat. Slik har det vært på de fleste arbeidsplassene jeg har hatt. Ei dame snakket kun om sin 15 år gamle fotballspillende sønn, hvor dyktig han var og hvor dårlig fotballklubben var organisert. Et annet sted var det ei som kun snakket om trening og kosthold, hvor langt hun hadde løpt dagen før og hvor sunn mat hun spiste. Jeg har også hatt en kollega som kun levde gjennom mannen sin. Hun snakket om hva han var ute på den dagen, hvor han hadde vært på fjelltur og hva han hadde sett på turen.

Det er sjeldent så mye annet å gjøre enn å akseptere at folk er ulike. Det finnes helt sikkert de som ikke synes at det du eller jeg snakker om er så interessant, heller.

Endret av Margit Spat
Skrevet

Har begynt å spise alene foran pc'n jeg. Det er så bråkete i lunsjen og dårlige lokaler. Ingen gidder å gå kantina, så da blir vi sittende på et kaldt mørkt møterom isteden....zzz

Anonymous poster hash: bd33c...a91

• Liker 1
Skrevet

Kanskje vurdere å ha lunsj på et annet tidspunkt eller sted enn henne?

Jeg blir helt matt av lunsj-mas generelt sett. Har en stressende jobb der jeg snakker med folk hele tiden.

I lunsjen vil jeg helst bare være i fred, spise og lese avisen men det er liksom ikke sosialt akseptert. Det skal mases i vei om slektinger,ferier,unger,svigerforeldre,sjiraffen til naboen,hva man spiste til midag forrige helg og gud hvet hva.

Slitsomt ja :(

Anonymous poster hash: 22c88...e3d

Så enig! Også jeg ønsker en rolig halvtime for å senke skuldrene før neste økt. På min forrige arbeidsplass ble jeg regnet som usosial fordi jeg ikke gadd å diskutere gardiner og barn/barnebarn (og diverse strikkeoppskrifter til de to sistnevnte). Jeg jobbet på et sted med mange voksne damer. Mine gardiner er metervare fra Ikea. Og jeg har ikke barn. Og strikker ikke.

Anonymous poster hash: 3754f...1f6

• Liker 5
Skrevet

Hva er værre enn å høre om MITT perfekte liv...JO mannen/brorens/fetterens sitt liv ...

Er det ikke bare å overse denne personen? Ta ting med en klype salt? :)
La ting personen sier gå inn det ene øret og ut det andre øret, bare vanlig bakgrunnstøy?

Husker en plass jeg jobbet så var jo "slarvhønsa" samlet rundt ett bord og de hadde sladder om alle..
Ingen brydde seg :fnise:

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hun holder på slik fremdeles.

Om jeg noen gang får i oppdrag å skrive selvbiografien til en person jeg aldri har møtt, ikke vet hvordan ser ut, så er det et lett valg.

Jeg føler jeg vet ALT om denne mannen.

Om noen husker Åpen Post og duell i "Hvem kan mest om Edel Therese Høyseth?" mellom Edel Therese Høyseth og Harald Eia, så er det godt mulig jeg også ville slått denne mannen i en quiz om ham selv.

Kanskje skal jeg begynne å notere ned, og sende et anonymt brev til ham? Han må jo da lure på hvem i all verden som sitter på all denne detaljerte kunnskapen om ham.

• Liker 3
Skrevet

Spør henne om livet hennes?? "Hva gjorde du i går da?"

Ja, det kan du vel godt, Ts? Eller er hun en som maser veldig mye i laaang tid? Det er uforskammet og mase i vei og nesten ikke la andre komme til orde. Ellers synes jeg det er på sin plass at alle får prate litt om det de selv er opptatt av, bare de selv også viser interesse og kan lytte til de andre.

Skrevet

Glemte å si at jeg arbeider et sted hvor vi ikke kan ta lunsj samtidig. Så blir sittende alene og ha lunsj. Jeg savner det sosiale i lunsjen og være med andre.

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg et Ts, selv om jeg har byttet bruker siden denne tråden ble laget, så ab-koden er ikke den samme.

Oppdatering: hun har holdt på å mase om mannen sin i ett det siste halvannet året også. Men for en måneds tid siden tok det plutselig slitt, og nå har hun ikke sagt noe som helst om mannen på lenge. Og så la jeg nylig merke til at hun ikke har giftering på fingeren lenger. Kanskje de er separert? Er det noe jeg bør la være å spørre om? Ble litt nysgjerrig plutselig.

Anonymkode: 37519...ac7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg et Ts, selv om jeg har byttet bruker siden denne tråden ble laget, så ab-koden er ikke den samme.

Oppdatering: hun har holdt på å mase om mannen sin i ett det siste halvannet året også. Men for en måneds tid siden tok det plutselig slitt, og nå har hun ikke sagt noe som helst om mannen på lenge. Og så la jeg nylig merke til at hun ikke har giftering på fingeren lenger. Kanskje de er separert? Er det noe jeg bør la være å spørre om? Ble litt nysgjerrig plutselig.

Ser ikke problemmet, ta lunsjen ved annen tid eller ikke sett deg i nærheten av henne.

Anonymkode: 38926...171

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemmet, ta lunsjen ved annen tid eller ikke sett deg i nærheten av henne.

Anonymkode: 38926...171

Ikke aktuelt. Vi er i samme lunsj-"gjeng". De øvrige kollegene mine vil nok lure på hva som skjer om jeg plutselig begynner å sette meg et helt annet sted.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...