Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sliter noe økonomisk og vurder å ta opp lån for å bli kvitt utestående regninger, inkasso og husleie.

Vet at dette kanskje er på grensa til dumhet men alt overnevnte sliter på hversagslivet. Tenker at det er bedre å bli kvitt inkasso, regninger og alt det styret og ha en ting som purrer istedet for 10.

Har hellet ikke familie eller bekjente som kan hjelpe i situasjonen jeg er i.

Er også arbeidsledig og på søknad fra nav om økomisk stønad og arbeidsavklarings penger.

Noen som kan anbefale hvor det muligens er mest gunstig å ta opp lån?

Anonymous poster hash: b000e...607

Videoannonse
Annonse
Gjest Sådetså
Skrevet

Hei!

Har du tatt kontakt med selskapene hvor du har utestående beløp?

Kan være greit å ta kontakt der for å forklare situasjonen først.

Med tanke på at du er arbeidsledig vil jeg påstå at du ikke vil få noe "godt" lån, altså du vil muligens få ett kredit kort med høy rente som bare vil gjøre situasjonen verre.

• Liker 1
Skrevet

Har vært I kontakt med dnb, telenor etc.

Greia er at jeg har lyst å bli "kvitt" disse regningene osv og hyller ha et kredittkort / lån som jeg betaler ned på enn 10 ting som purrer og som jeg ikke får gjort noe med før nav har behandlet søknadene jeg har hos dem.

Skrevet

Hvis du har betalingsanmerkninger (inkasso), så skal det veldig mye til å få et lån/kreditt. Hvis du har verdier å ta pant i, som hus, bil eller lignende så kan det bli litt enklere å få et "refinansieringslån".

Anonymous poster hash: 09a4e...ed3
Skrevet

Å betale inkasso med å ta opp kredittkortgjeld er som å tisse i buksa når du fryser. Det varmer en kort stund før du fryser mye mer og angrer på at du valgte å tisse i buksa.

Mao ikke gå for det du i dag tror er enkle løsninger. Sett deg ned med pcen og forfatt et brev til alle dem som purrer deg. Forklar situasjonen din og at du vil få mulighet til å betale når du får en avklaring fra NAV. Be om å få frosset regningene inntil du får en avklaring.

Venter du på NAV trygd, får du få en avtale med NAV sosial og få en midlertidig stønad i påvente av at trygd blir avklart.

Anonymous poster hash: 0f3ed...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...