AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 hei! jeg elsker den franske landstil, og kjører den til fulle her hjemme, men i det siste har jeg fått lyst på litt mer ispedd herskaps-stil. Noen som har tips til hvordan stilen kan bli mer herskapelig? Hva trenger jeg? Store lysekroner, mye sølvting som står fremme osv? Vil gjerne ha tips om nettsider også. Ps. Liker ikke for mye glam og glamour, det må fortsatt være jordnært som landstilen, men ikke så "shabby" Anonymous poster hash: caa4f...ec7
Trimsi Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Store og flotte lysekroner og flotte lysestaker er bra, det samme er elegante blå/hvite vaser og annet porselen. Det kan gjøre seg med store malerier med fine rammer, og persiske tepper på gulvene. Stukkatur kan virkelig gjøre susen, enten som lister eller som takstukkatur der lampene henger. Hvis man synes det er dyrt med "ekte" stukkatur, finnes det mye fint isopor (ser helt likt ut). Det er ofte fint med små sittegrupper i feks biedermeier stil, eller bare ha en flott staselig stol stående mot en vegg. Ofte kan litt tunge, broderte eller draperte gardiner gi et herskapelig preg, jeg foretrekker heller lette, hvite trådgardiner. En herskapelig stil behøver ikke å være så dyrt, man får tak i mye gammelt og rimelig på bruktbutikker eller på Finn, men det kjenner du nok til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå