Gå til innhold

Arr ifm brystreduksjon

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har fått utført en brystreduksjon for litt over tre måneder siden. Jeg teiper fortsatt arrene, da jeg har hørt at man bør gjøre dette i ca et halvt år slik at de blir penest mulig.

Det jeg lurer på nå er om noen i dette forumet har prøv noen kremer e.l for å få redusert arrene?

Har akkurat gått til innkjøp av en Calendula salve, men er usikker på om den har noen effekt, og om jeg heller skal satse på noe mer "sterkere"?

Er det noen her som har fått noe informasjon fra legen, om hva man kan gjøre eller bruke for at arrene skal bli penest mulig?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil det si at du synes arrene dine er stygge nå? Husker fra da jeg tok bukplastikk for et år siden,det tar enda noen mndr før de ikke er så lilla. Noen steder er mine arr lilla enda. Men jeg tapet i nærmere fire mndr jeg og.

Jeg skal ha brystreduksjon i November og har fått forklart at jeg bør ha minst 4 mndr med taping. Kan hende at jeg pga "hypertrofisk arrdannelse" også må må silikonplaster( Huden min lager ikke spesielt fine arr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Gjest, hva slags tape bruker du?

Jeg ble operert for en måned siden og har brukt kirurgisk tape (sånn vanlig papirtape) omtrent 50% av tiden. Hadde antydning til verk i det ene stinget i noen dager så jeg måtte gå uten for å la det tørke. Arrene mine har begynt å blekne allerede, og ser ikke ut til å ha utvidet seg i bredden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg syns ikke arrene mine er spesielt stygge, men det hadde ikke gjort noe om de ble litt mindre synlige. Jeg er litt mørk i huden, så arrene har en tendens til å bli litt mer synlige enn på de som har lysere hud. Hvor kan man få tak i silikonplaster? Har sett på noen amerikanske nettsider at de selger slike.

Til Jamila: Nå bruker en vanlig papirtape, tror det er Norgesplaster. Mener det er den samme som jeg ble tapet med etter at jeg ble operert. Føner du fortsatt tapen noen måneder etter operasjonen, eller kan man bare lufttørke den? Er det noen spesiell grunn til at du kun bruker tapen 50% av tiden? Bare spør siden jeg har hørt at man bør bruke det sammenhengende i seks mnd for at arrene skal bli penest mulig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest, hva slags tape bruker du?

Jeg ble operert for en måned siden og har brukt kirurgisk tape (sånn vanlig papirtape) omtrent 50% av tiden. Hadde antydning til verk i det ene stinget i noen dager så jeg måtte gå uten for å la det tørke. Arrene mine har begynt å blekne allerede, og ser ikke ut til å ha utvidet seg i bredden heller.

Nå svarer jeg for Jamila, men se det jeg har uthvet i innlegget hennes så svarer det på hvorfor hun skrev "brukt tape 50 % av tiden" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg har aldri hørt noe om føning av tape og lar den lufttørke. Har fått beskejd om å tape i 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvor store er arrene deres og hvor er de?

Har også et arr på brystet ( ikke fra samme type operasjon som dere men ) , ligger på en måte oppå puppen. Det er ca 5 cm langt- jeg ble opperert for 3 uker siden og fikk beskjed om å kun ha strips på til de falt av, hvilket det nå har gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Jeg har heller aldri hørt om føning av tape. Jeg taper sårene når de er nydusjet, og tapen tar jeg av og bytter omtrent hver 5.-6. dag. SKal ikke bytte den for ofte, for da river du opp den delen av såret som stadig gror.

Takk for fremheving, Suzy! Helt rett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Hvor store er arrene deres og hvor er de?

Er vel 17-18 cm under hert bryst, opp til brystvorten og rundt denne.

Arrene under og rundt brystet blir tynne og fine, de under synes nesten ikke. Arrene oppover e nesten 0,5 cm brede, pga var ikke helt tørre da klipsene ble tat ut, så de kunne ikke tapes. Og på det ene har jeg jo også et sår på 1,5 x 2, 5 cm, så det blir vel omtrent størrelsen på arret også. Gjør ikke noe for min del, ikke så mange som skal titte på meg under brystvorten uansett. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...