Gå til innhold

ovnsbakt omelett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har oppskrift på omelett som man steker i ovnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier bare å slenge sammen x antall egg, litt vann (eller melk) og det jeg vil ha i omeletten (ot, skinke, løk, paprika, purre, soltørket tomat, oliven, fetaost osv) oppi en ildfast form som passer til mengden og setter det midt i ovnen på 200-225 grader til jeg ser at det har stivnet (15-20-25 min avhengig av hvor mye det er i formen)

Anonymous poster hash: defab...a67
Skrevet

Pleier bare å slenge sammen x antall egg, litt vann (eller melk) og det jeg vil ha i omeletten (ot, skinke, løk, paprika, purre, soltørket tomat, oliven, fetaost osv) oppi en ildfast form som passer til mengden og setter det midt i ovnen på 200-225 grader til jeg ser at det har stivnet (15-20-25 min avhengig av hvor mye det er i formen) Anonymous poster hash: defab...a67

Ganske likt her. Bruker bare ønskede grønnsaker, gjerne noe skinke også, pisker sammen egg og blander i en ildfast form med krydder. Strør over ost, og setter nederst i ovnen om blandingen er tykk - ellers er min erfaring at osten blir for mørk før den er fast nederst.

Om den er tynn/vanlig midt på, på 200g til osten er gylden og alt er stivt. Hvor lenge kommer helt an på tykkelsen.

Anonymous poster hash: 389a2...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...