Gjest Fr. Fryd Skrevet 24. juni 2002 #1 Skrevet 24. juni 2002 Det er da vanligst at brudens foreldre sitter nærmest brudeparret og brudgommens utenfor disse? Slik at brudens mor har brudgommens far til bords og omvendt? Takknemmelig for raskt svar.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2002 #2 Skrevet 24. juni 2002 Vanlig og vanlig, i de fleste byllupene jeg har vært i har også brudeparets foreldre sittet sammen, altså brudens mor med brudens far osv.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2002 #3 Skrevet 24. juni 2002 Tradisjonellt og fra gammel av skal vel plasseringen være slik: -brudgommens mor -brudens far -bruden -brugdommen -brudens mor -brudgommens far Men dette er vel smak og behag? Vi har begge lyst til å ha våre foreldre ved siden av oss selv, så vi kommer til å bryte denne gamle tradisjonen.
Snuppis Skrevet 24. juni 2002 #4 Skrevet 24. juni 2002 Vi kommer til å sitte : brudgommens mor - brudens far - bruden -brugdommen -brudens mor -brudgommens far Synes det er hygelig å beholde de gamle tradisjonene!
Charly Skrevet 24. juni 2002 #5 Skrevet 24. juni 2002 Tradisjoner er tradisjoner, og i min bryllupsbok står det som Snuppis skrev. Vi skal ha det sånn. Dessuten har jeg aldri sett at foreldrene til brudeparet sitter sammen. Folk må gjøre som de vil, synes jeg. Ellers lar vi par sitte sammen, uansett om de er gift, forlovet, samboere eller har barn. De som er invitert sammen får sitte sammen. Våre forlovere skal egentlig ha hverandre til bords, men i stedet sitter de ovenfor hverandre hos oss.
Cilie2003 Skrevet 24. juni 2002 #6 Skrevet 24. juni 2002 Sist jeg var i bryllup hadde bruden sine foreldre på sin side, og brudgommen sine på sin side. Synes det var hyggelig jeg. Brudgommen hadde behov for støtte fra sine han også i likhet med bruden, så.... Min kjære var forlover, og vi satt sammen. Hadde brudens forlover med mann på motsatt side av bordet (vi satt i en E og vi satt da i midten vis a vis brudeparet). Gjør det dere synes er riktig, og som dere kommer til å føle dere komfortable med!!
gleder meg! Skrevet 24. juni 2002 #7 Skrevet 24. juni 2002 Vanlig og vanlig... Skikk og bruk... Jeg vet at mine foreldre vil sitte sammen, og bli splittet selvom det er bryllup! Synes det er bra sånn!
jbkaarud Skrevet 24. juni 2002 #8 Skrevet 24. juni 2002 I vårt bryllup satt mine foreldre på første benkerad på venstre side (altså samme side som jeg satt på) og hans foreldre på første benkerad på høyre side. Forloveren min satt ved siden av meg før vielsen og ved siden av hans forlover etter vielsen.
jbkaarud Skrevet 24. juni 2002 #9 Skrevet 24. juni 2002 Hmmm, ser at jeg svarte på feil innlegg Under middagen satt min far ved siden av meg og min mor ved siden av ham. Min manns mor satt ved siden av min mann og hans far ved siden av henne.
Zip Skrevet 24. juni 2002 #10 Skrevet 24. juni 2002 Hos oss skal min mamma og pappa sitte på min side og sambos mamma og pappa på hans side. Vi synes det er best
scorpion73 Skrevet 24. juni 2002 #11 Skrevet 24. juni 2002 Ja ja ser de fleste her skal ha brudgommens foreldre, og brudensforeldre etter gamle tradisjoner. Vi har skilte foreldre med nye partnere, nesten alle sammen, så hos oss blir det slik:: * brudgommens mor * samboer til brudgommens mor * samboer til brudens far * brudens far * brud * brudgom * brudens mor * brudgommens far * samboer til brudgommens far Ikke lett å få det til, men nå er alle fornøyde ihvertfall.
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2002 #12 Skrevet 25. juni 2002 I vårt bryllup ville foreldrene til min mann sitte sammen. Mine foreldre er skilt og far har ny samboer så jeg valgte denne løsningen: fars sambo - far - mor - brud - brudgom - brudgoms mor - brudgoms far Det vanlige er jo at brudens far sitter inntil bruden, men ettersom han har ny dame og de ville sitte sammen syntes jeg det var mest naturlig å sette min mor nærmest meg. Som mange andre her har sagt så er det jo opp til deg om du vil følge tradisjonen eller lage det til slik at det blir mest naturlig og uten konflikter.. Hos oss funket dette hvertfall topp :D hilsen ei som ble gift for 3 uker og 3 dager siden 8)
Anki1971 Skrevet 25. juni 2002 #13 Skrevet 25. juni 2002 Vi hadde denne plasseringen ved "hovedbordet" i vårt bryllup: Brudgommens mor - Brudens far - Brudens sønn - Bruden - Brudgommen - Brudens mor - Brudens morfar - Brudgommens stemor Det passet perfekt for oss Syns folk skal velge ut fra hva som passer dems familiesituasjon best jeg.
Gjest lilletroll Skrevet 25. juni 2002 #14 Skrevet 25. juni 2002 Vi skal ha den tradisjonelle oppsettingen på vårt hovedbord. Min forlovedes foreldre er skilt og har med hver sin ny, men de må sitte sammen med de andre gjestene. Hadde foreldrene hans blitt skilt mens han var bitteliten sånn at "ste"- personene hadde vært en del av hans live hele oppveksten hadde de også fått sitte ved hovedbordet, men nå er det ikke sånn, så da blir det sånn!!
Engel Skrevet 25. juni 2002 #15 Skrevet 25. juni 2002 Jeg lurer veldig på hvem jeg skal sette ved siden av moren min siden faren min er død. Blir det rart om hun sitter ved siden av meg, og så sitter søsteren min og mannen ved siden av henne? Eller ? Hvis hun skal ha min svigerfar vedsiden av seg, så blir jo svigermor sittende alene. Hmm....
Snuppis Skrevet 25. juni 2002 #16 Skrevet 25. juni 2002 Jeg syntes det hørtes koselig ut at hun sitter ved siden av deg! Har du en bestefar/onkel el lign som kan sitte ved siden av henne kanskje? -Eller så kan du sikkert ha det som du sa med søsteren din osv. Det viktigste er at dere gjør det sånn som er best for dere!! -Sånn at dere blir fornøyd :D
diddi Skrevet 26. juni 2002 #17 Skrevet 26. juni 2002 Engel, jeg lurer på det samme. Min far blir ikke invitert, da han for noen år siden tok valget at han ikke ville ha kontakt med meg og søsteren min (etter skilsmissen). Det tok meg noen år å akseptere at det er sånn det er. Så nå gidder jeg ikke å tenke på det i forbindelse med bryllupet. Det eneste stedet dette vil være et "problem" er ved bordet og opp kirkegulvet. Opp kirkegulvet går jeg nok alene, evt, med sønnen vår på 2. Ved bordet vil jeg at hans foreldre og min mor skal sitte nærmeste. Kanskje hans eldste bror kan ha mamma til bords? Så kan han ha sin mor ved siden av seg og jeg min. Jeg aner ikke. MEN jeg var i bryllup i helga der foreldrene satt ved siden av hverandre. Det ble litt klirring i glassene for de også. Og det var så koselig å se!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå