AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Hvor lenge må man være ansatt i en bedrift for å få ulønnet permisjon? Jeg har veldig lyst til å reise, men har brukt opp alle ferieukene mine. Jeg har bare vært ansatt i to måneder, og er enda på prøvetid men trenger virkelig å komme meg bort. Noen som vet? Jeg tørr ikke spørre sjefen før jeg får en liten pekepinne av dere. Mye mulig jeg må ha jobbet mye lengre? Anonymous poster hash: eb5e2...c2d
Gjest Pink.Pearls Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Det er vel veldig inviduelt. Alt etter hvor du jobber, hvilken bedrift, hvor god bemanning dem har osv?
teit1 Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Hvor lang er prøvetiden din? Hadde ikke spurt før jeg hadde blitt fast ansatt i hvertfall
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Hvor lang er prøvetiden din? Hadde ikke spurt før jeg hadde blitt fast ansatt i hvertfall 6 mnd Lenge til med andre ord. ts Anonymous poster hash: eb5e2...c2d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 Alvorlig talt, du har nettopp begynt i ny jobb og det første du tenker på er å be om fri?? Hva med å gjøre godt inntrykk på sjef og medarbeidere og komme inn i jobben så du gjør en god jobb? Er ikke det viktig syns du? Du bør i alle fall ventet til du er ferdig med prøvetiden. Så kommer det an på hva du mener med å reise, forskjell på å be om en uke til syden og tre måneder backpacking i asia. På min jobb har ingen krav på ulønnet perm for å reise, første rettighet til ulønnet perm inntrer etter to års ansettelse, og da er det snakk om videreutdanning. Anonymous poster hash: 7fdb4...00a 5
Siljemo Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Ja hvis sjefen sier ja. Er lov å spørre.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #7 Skrevet 8. september 2014 Ja hvis sjefen sier ja. Er lov å spørre. Ja, det er lov, men det er veldig dumt å spørre om det i prøvetida. Anonymous poster hash: af8ef...f25
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #8 Skrevet 8. september 2014 Hva slags bransje jobber du i? Hos oss er det et nokså intensivt opplæringsløp i prøvetiden, så jeg hadde nok ikke innvilget fri/ulønnet permisjon i prøvetiden. Anonymous poster hash: ccc3e...de4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #9 Skrevet 8. september 2014 Hvor lenge må man være ansatt i en bedrift for å få ulønnet permisjon? Jeg har veldig lyst til å reise, men har brukt opp alle ferieukene mine. Jeg har bare vært ansatt i to måneder, og er enda på prøvetid men trenger virkelig å komme meg bort. Noen som vet? Jeg tørr ikke spørre sjefen før jeg får en liten pekepinne av dere. Mye mulig jeg må ha jobbet mye lengre? Anonymous poster hash: eb5e2...c2d Det er veldig dumt og ta ferie når man nettopp har startet i ny jobb. bli litt varm i trøya først og vent 1 år, minst. Og si allerede nå at du trenger fri vil virke som om det ikke er noe tak i deg. Anonymous poster hash: 4d751...403
Siljemo Skrevet 8. september 2014 #10 Skrevet 8. september 2014 Ja, det er lov, men det er veldig dumt å spørre om det i prøvetida.Anonymous poster hash: af8ef...f25 Det spørs da. TS skriver hun trenger å komme seg bort litt. Hun får vise at hun er flink i jobben, spørre sjefen og si rett ut at hun trenger en pause fra hverdagen, en tur som har vært planlagt lenge eller at hun har fått tur i gave.
Løvefrøken Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 Hvor lenge tenker du å reise da? Jeg skifta jobb i år og hadde derfor ikke krav på betalt ferie. Men sjefen her har vært supersnill når jeg har bedt om en dag innimellom for å få et par langhelger da... (tror jeg har tatt 3 dager fri nå... kanskje 4 siden mars... )
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #12 Skrevet 8. september 2014 Har du brukt opp ferieukene dine i denne jobben? Om ikke er det bare å ta en hvit løgn og be om ferie. Du får ikk epenger, men kan få fri. Anonymous poster hash: f947a...53c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå