Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må man være ansatt i en bedrift for å få ulønnet permisjon?

Jeg har veldig lyst til å reise, men har brukt opp alle ferieukene mine. Jeg har bare vært ansatt i to måneder, og er enda på prøvetid men trenger virkelig å komme meg bort.

Noen som vet? Jeg tørr ikke spørre sjefen før jeg får en liten pekepinne av dere. Mye mulig jeg må ha jobbet mye lengre?

Anonymous poster hash: eb5e2...c2d
Videoannonse
Annonse
Gjest Pink.Pearls
Skrevet

Det er vel veldig inviduelt. Alt etter hvor du jobber, hvilken bedrift, hvor god bemanning dem har osv?

Skrevet

Hvor lang er prøvetiden din? Hadde ikke spurt før jeg hadde blitt fast ansatt i hvertfall

Skrevet

Hvor lang er prøvetiden din? Hadde ikke spurt før jeg hadde blitt fast ansatt i hvertfall

6 mnd :( Lenge til med andre ord.

ts

Skrevet

Alvorlig talt, du har nettopp begynt i ny jobb og det første du tenker på er å be om fri?? Hva med å gjøre godt inntrykk på sjef og medarbeidere og komme inn i jobben så du gjør en god jobb? Er ikke det viktig syns du? Du bør i alle fall ventet til du er ferdig med prøvetiden. Så kommer det an på hva du mener med å reise, forskjell på å be om en uke til syden og tre måneder backpacking i asia. På min jobb har ingen krav på ulønnet perm for å reise, første rettighet til ulønnet perm inntrer etter to års ansettelse, og da er det snakk om videreutdanning.

Anonymous poster hash: 7fdb4...00a
  • Liker 5
Skrevet

Ja hvis sjefen sier ja. Er lov å spørre.

Skrevet

Ja hvis sjefen sier ja. Er lov å spørre.

Ja, det er lov, men det er veldig dumt å spørre om det i prøvetida.

Anonymous poster hash: af8ef...f25

Skrevet

Hva slags bransje jobber du i?

Hos oss er det et nokså intensivt opplæringsløp i prøvetiden, så jeg hadde nok ikke innvilget fri/ulønnet permisjon i prøvetiden.

Anonymous poster hash: ccc3e...de4

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge må man være ansatt i en bedrift for å få ulønnet permisjon?

Jeg har veldig lyst til å reise, men har brukt opp alle ferieukene mine. Jeg har bare vært ansatt i to måneder, og er enda på prøvetid men trenger virkelig å komme meg bort.

Noen som vet? Jeg tørr ikke spørre sjefen før jeg får en liten pekepinne av dere. Mye mulig jeg må ha jobbet mye lengre?

Det er veldig dumt og ta ferie når man nettopp har startet i ny jobb. bli litt varm i trøya først og vent 1 år, minst. Og si allerede nå at du trenger fri vil virke som om det ikke er noe tak i deg.

Anonymous poster hash: 4d751...403

Skrevet

Ja, det er lov, men det er veldig dumt å spørre om det i prøvetida.

Anonymous poster hash: af8ef...f25

Det spørs da. TS skriver hun trenger å komme seg bort litt. Hun får vise at hun er flink i jobben, spørre sjefen og si rett ut at hun trenger en pause fra hverdagen, en tur som har vært planlagt lenge eller at hun har fått tur i gave.

Skrevet

Hvor lenge tenker du å reise da? Jeg skifta jobb i år og hadde derfor ikke krav på betalt ferie. Men sjefen her har vært supersnill når jeg har bedt om en dag innimellom for å få et par langhelger da... (tror jeg har tatt 3 dager fri nå... kanskje 4 siden mars... )

Skrevet

Har du brukt opp ferieukene dine i denne jobben? Om ikke er det bare å ta en hvit løgn og be om ferie. Du får ikk epenger, men kan få fri.

Anonymous poster hash: f947a...53c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...