Gå til innhold

Blir så fort lei A4 tilværelsen.. andre eventyrlystne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er 26 år, har samboer, fast jobb, hus, bil og hund. Alle vennene mine missunner meg for å være så etablerte, men jeg klarer ikke å glede meg stort over dette. Jeg kjeder meg fort, og denne hverdagsrutinen med jobb, middag, slappe av på sofaen, møte en venninne i ny og ne er DRIT KJEDELIG.

Jeg tenker hele tiden på å bare kaste alt jeg har i hendene å starte på nytt et sted. Begynne å studere, eller bare flytte til et annet land. Jeg er lei folkene i denne byen her, lei av at det er lite spennende som skjer, lei av regn og dårlig vær...

Jeg har vært ute å reist 3 ganger i år og skulle egentlig tro at jeg nå var mettet, men nei.. heller motsatt. Jeg har så lyst å bare drite i jobben og reise verden rundt i 6 mnd, men det kan jeg jo ikke. Eller bare starte på nytt et annet sted. Norge er bra på mange måter, men GUD hvor kjedelig!!!!! Dårlig vær 80% av året, dårlige resturanter, lite utvalg av alt (ikke en starbucks i denne byen en gang)..!

Ja, jeg vet at ting blir hva man gjør det til. Jeg kan starte på kurs, kan finne en ny hobby osv. men det har ikke fungert for meg. Jeg har prøvd, men jeg blir lei med en gang. Ikke er det noe gøy å finne på her heller...

Jeg føler meg bare så sykt eventyrlysten og spenningssøkende. Jeg kan såklart gjøre noe med dette, men ikke lett når man har så mange ting som holder en igjen. Jeg vil jo ikke akkurat dumpe kjæresten min, selge huset osv. og la han sitte igjen alene med hunden....

Andre som kjeder seg? Noen som har noen tips for å få hverdagen gøy og spennende?? (og hver så snill ikke nevn å gå på café, det er ikke spesielt spennende!) :(

Ååååååårh...!! :grine:

Anonymous poster hash: 85408...c40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også legge til at jeg har prøvd å forandre på hverdagen min. Jeg har bla. skiftet jobb og prøvd forskjellige hobbyer men til ingen nytte. Hobbyene blir lei etter en uke, samme med ny jobb. Finner liksom ikke noe jeg brenner for!

ts

Skrevet

Okei, alle her er tydeligvis glad i rutine hverdagen :)

Skrevet

Det er jo åpenbart at du trenget det du sier da, å komme deg ut og vekk. Hør med samboern din, kanskje dere kan reise på en tur sammen?

Skrevet

Føler det også slik

Skrevet

Det er jo åpenbart at du trenget det du sier da, å komme deg ut og vekk. Hør med samboern din, kanskje dere kan reise på en tur sammen?

Jeg har jo reist på 3 turer i år, og det hjelper ikke. Det hjelper der og da på ferie, men jeg kjeder meg med en gang jeg kommer hjem igjen :(

ts

Skrevet

Jeg har jo reist på 3 turer i år, og det hjelper ikke. Det hjelper der og da på ferie, men jeg kjeder meg med en gang jeg kommer hjem igjen :(

ts

Men alt er jo mulig. Flytt til et annet land da vel! Snakk med kjæresten din, og forklar behovet for å røske litt opp i tilværelsen.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Tja, bryte ut av forholdet og så leve livet? Jeg hadde ikke villet holde på en partner som deg om jeg visste hun kjedet seg så ulidelig sammen med meg.

• Liker 1
Skrevet

Tja, bryte ut av forholdet og så leve livet? Jeg hadde ikke villet holde på en partner som deg om jeg visste hun kjedet seg så ulidelig sammen med meg.

Vel, nå er det ikke han som er skyld i at jeg kjeder meg. Det er hele tilværelsen me rutiner i dette gråe landet.

ts

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vel, nå er det ikke han som er skyld i at jeg kjeder meg. Det er hele tilværelsen me rutiner i dette gråe landet.

ts

Han klarer jo tydeligvis ikke underholde deg heller...

Skrevet

Jeg har også hatt det sånn. Var i et forhold i tre og et halvt år. Før forholdet hadde jeg reist masse og opplevd ting alene, og ble til en kjedelig person som bare satt hjemme. Eksen ville ikke at jeg skulle reise uten ham. Han mente det var rart å gjøre ting alene når man var i et forhold, men jeg har alltid vært veldig selvstendig, og trenger å bare kunne reise bort! Nå har jeg vært fri i en måned. Har planlagt to reiser i år, selv om jeg bare lever på studielån.

Hvis man ikke orker A4-livet må man bare bryte ut av det. Jeg kjenner meg så fri nå, og det er helt fantastisk!

Skrevet

Jeg liker rutiner jeg.

Kanskje du har ADHD eller er bipolar?

Anonymous poster hash: a4bac...7ee
Skrevet

Hva med å ha en affære med en på jobben?

Applaus for dagens innlegg. Kremt.

Skrevet

Hva med å lage litt spenning på jobben? Da vil du føle deg mye bedre. Søk opp "Xerox butt" på nettet og print ut et bilde på et a4 ark. Legg så arket i bunken med ubrukte ark på kopirommet så vil noen før eller siden noen få en rompe på utskriftene sine og andre vil jo lure på hva hun har gjort på?

Vil skape litt stemning på jobben!

Anonymous poster hash: 3482a...f7e
  • Liker 2
Skrevet

Si til kjæresten at du trenger å reise litt.

Hvis han vil bli med kan dere leie ut huset og reise sammen.

Hvis ikke kan du ta permisjon fra jobben og reise alene.

Hvis kjæresten elsker deg så vil han vel at du skal ha det bra og lar deg dra.

Skjønner godt at du blir rastløs. Livet er jo til for å LEVES, ikke bare eksistere i rutiner.

Jeg flyttet selv til Oslo for 2 år siden for å oppleve noe nytt. Har ikke angret en dag :danse:

Anonymous poster hash: 207d8...c1b
Skrevet

Kan det være at det egentlig er deg selv du er lei av? Du beskriver Norge som grått og kjedelig, og klager over at byen din mangler (den oppskrytte) kaffekjeden Starbucks. Du vil stadig vekk reise bort fra ansvar og forpliktelser.

Jeg tror livet blir mye hva man gjør det til selv. Kan se ut som om feilen ligger i deg, mens du skylder på alt annet.

Anonymous poster hash: a3669...6ad

Skrevet

Jeg er helt lik som deg, og kjæresten min er rutinemenneske. Han kan godt bo i en mindre by, jobbe 8-4, ha 3,2 unger og stasjonsvogn. Han har vært i USA 1 gang (pga meg), og i Syden 1 gang, synes Sverige er et helt fint helgested og ønsker seg hytte der hvor foreldrene bor.

Jeg har reist jorda rundt før jeg møtte ham, og kom hjem fra Asia for ikke lenge siden. Jeg hatet tanken på A4, men synes det ikke er så ille nå som jeg har møtt drømmemannen - MEN!

Vi har blitt enige om at vi må møtes på midten. Vi må reise, gjerne spare opp ferie så vi kan bo i f.eks. Korea 5 uker om sommeren eller leie oss leilighet på New Zealand dersom vi har mulighet for kortvaring jobbopphold der. Jeg ønsker å dra på mer utveksling, jeg ønsker å se, oppleve, gjøre! Hans idè av langt unna er praksis i Namsos eller Mo i Rana :P

Hva med å lære deg et nytt språk og så sett deg mål for at du skal dra til det landet? Det har jeg gjort (koreansk) og synes det er råspennende :D

Anonymous poster hash: e8ab9...3a1
Skrevet

Er du sikker på at du er så glad i kjæresten din ? for meg høres du ut som om du er lei av han ? hva med å skaffe deg venner i andre deler av verden, da har du en unnskyldning for å reise litt.Hva med å bare gjøre det slutt, flytte for deg selv, få deg en spennende kjæreste, skaffe deg noen sære hobbyer, gjøre noe du aldri har gjort før, gå på et spennende kurs,og bare leve livet og reise så mye du vil, singel og fri :-)

Anonymous poster hash: 11c8c...43c
Skrevet

Jeg har det på samme måte, er vanskelig å fungere i et a4-samfunn, blir seriøst gal i hodet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...