Imax Skrevet 22. august 2008 Forfatter #801 Del Skrevet 22. august 2008 Tiden flyr! Nå har jammen meg en uke til gått. Deilig å ikke ha masse overhengende prosjekter over meg. Jeg merker at O begynner å få mer behov for kontakt og stimulering, så det er ikke bare å sette seg ned med noe. Og jeg har behov for søvn, og slenger meg på sengen sammen med ham i løpet av dagen. Var på kontroll med O på onsdag, 3 mnd kontroll. Han veide 6,7 og var 65 cm lang! Skikkelig diger fyr. Han er ellers litt skeiv i hodet, så helsesøsteren mente jeg burde gå til fysio med ham. Prøver å legge ham over til venstre side når han sover osv, så får vi se hvordan det går. Synes ikke det er veldig alarmerende, men det er jo greit å være obs. Må sørge for hakket mer trening for ham også. Det går bedre og bedre i barnehagen for A. Har hatt litt dilemma om hvor lenge hun skal være i barnehagen, men nå har jeg bestemt meg for at 9-16 er helt greit. Hentet henne litt før 15 på onsdag, og da var de midt i leking og hun var jo den første som ble hentet. Det er jo strengt tatt ikke nødvendig. Så nå er jeg litt mer avslappet på det, og prøver å ta det litt rolig om morgenen, alt etter som når vi våkner. Time hos lege er bestilt, nå skal spiralen inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 30. august 2008 Forfatter #802 Del Skrevet 30. august 2008 I morgen blir det dåp for O. Vi har fått besøk nordfra, så nå er det siste innspurt. Vi lager tapas/koldtbord, og følgende mat er planlagt: Pestomarinerte kyllingspyd Spanske kjøttboller (HOT!) Ovnsbakte poteter Foccacia Tomat- & Mozarellasalat Salat Spekeskinke & Eggerøre (for å tilfredsstille de mer konservative) Spinatpai Gulrøtter Agurker Paprika Blomkål & Skinke i ostesaus Tror jeg. Nå sa akkurat mannen at han ikke var heeelt enig... Nok å ta seg til altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 30. august 2008 #803 Del Skrevet 30. august 2008 Høres knallgodt ut! Jeg er veldig for tapas, men mannen blånekter, siden han ikke er så veldig fan av pesto og den type smak. Så her hadde det vært tradisjonelt koldbord. Lykke til i morra! Håper dere ikke stresser for mye idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 31. august 2008 #804 Del Skrevet 31. august 2008 Gratulerer med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 1. september 2008 Forfatter #805 Del Skrevet 1. september 2008 Dåpen er vel overstått! Og det var svært vellykket, og jeg stresset ikke spesielt mye. Maten var kjempegod, selv min 93 år gamle mormor prøvde seg på hotte, spanske kjøttboller! Så det er jo ikke dårlig. Det var veldig koselig med dåp, fikk nesten lyst på et barn til, sånn at vi kan gjøre det en gang til. Men en ettermiddag med gjengen her får meg nok på bedre tanker! Synes det gikk veldig greit å lage mat osv. selv. Og når man er hjemme, kan man jo alltids rydde dagene etter på. Så i dag har jeg ryddet litt, og nå ser det ok ut. Nå er det ingen stooore prosjekter som kommer, men det dukker vel opp ting etter hvert! Torsdag skal jeg forresten til legen å få satt inn spiral. Jeg kan ikke begripe at en spiral koster 1200,- Helt sinnsyk pris (er det ikke det Murf?). Ja, ja. Jeg er vel ikke blant dem som blir mest belastet av sånne kostnader, men det er litt mye. Men deler man på tre år, så er det vel verd det. Drømte jeg ble gravid (var litt kvalm i går kveld...) og ventet tvillinger... Nok motivasjon til å sette inn spiral! Så håper jeg bare at det går bra, har hørt litt ymse om det å få satt det inn. Jepp, da skal jeg faktisk avgårde til en venninne! Tar med barn 2, så tar mannen barn 1. Skal bli hyggelig - det blir veeel mye barn og familie for tiden. Lava - lyst til å treffes en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 1. september 2008 #806 Del Skrevet 1. september 2008 Grattis med vel overstått! Satte inn hormonspiral dor noen mnd siden og 1500 kr føy rett ut av kontoen. Jaja, trøster meg med at det er dyrere å få barn . Denne varer i fem år da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 1. september 2008 #807 Del Skrevet 1. september 2008 Grattis med dåp! Og gled deg til konfen, da er det på tide å snekre pinlige taler og snørrete sanger. Kobberspiral er billigere, hvis du synes det er kjekt med større blødninger Men fordelt på 5 år, så kommer du jo billigere ut enn om du går på yasmin feks, 1200 mot 4700. Det føles bare så kjipt hvis du ikke tåler spiralen, for da koster det jo mye for den korte stunden. Belærende apoteker. To jobbeuker igjen! Så drar vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 1. september 2008 #808 Del Skrevet 1. september 2008 Lava - lyst til å treffes en dag? Gjerne! Ta med symaskina og kom hit på besøk en dag, da, vel. Sydag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. september 2008 Forfatter #809 Del Skrevet 5. september 2008 Da er spiralen satt inn. Det var ikke spesielt vondt, men jeg har siden i går hatt "menssmerter", så det er tydelig at livmoren sier i fra om hva hun mener om dette. Så får jeg bare håpe at de avtar, i dag har de faktisk vært ganske vonde. Men godt med alt som er gjort, så nå venter 5 år med heftig sex! Takk for apotekerhjelp Murf - hva skulle jeg gjort uten dine råd! Da måtte jeg vel snakke med det apotekerneket som jobber her oppe på senteret. Huff og huff. Jeg følger dine råd, og har allerede begynt på pinlig konfsang. Murmel: Godt poeng - det ER dyrere å få barn! Ser penga flyr ut. Og skulle vi ha et barn til må vi ha større hus! Lava - SYTREFF! Jøss, det hørtes ambisiøst ut for en tobarnsmor med lurvete symaskin! Men jeg har jo faktisk klippet opp stoff til en meitai, så kanskje? Jeg kan jo uansett komme å besiktige huset, sette opp symaskinen og hilse på minstegutten! Kanskje Murmel vil bli med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 5. september 2008 #810 Del Skrevet 5. september 2008 Neket på senteret gikk i klassen min, trur eg (hvis hun ikke er i permisjon). Vi gikk aldri så bra sammen, hun ville være pen og kul, jeg var visst litt rar. God natt, jeg skal på jobb i morgen, må nok i seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 6. september 2008 Forfatter #811 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg må innrømme at jeg føler meg privilgert når jeg titter innom og ser to sovende barn før jeg løper ut for å lufte dyret i frisk høstluft! Jeg er jammen meg heldig. Kråka har vært syk i dag, med feber. Så vi har hatt TVn på omtrent i hele dag, var det DVD-maraton du kallte det Murf? Hun har vært grinete hele uka, så at hun nå har hatt feber er ikke overraskende. Så sånn er det bare. Men hun er ganske low maintenace når hun er sånn, så hadde O oppført seg bra i løpet av natten hadde jo dagen i dag gått ganske greit. Men neida, han har krevet pupp omtrent hver time, med hyling. Herlig. Våkner opp med tomme pupper og såre brystvorter! Og ikke noe særlig trøtt. Har hatt niese på 9 på besøk, som våknet 0430 og proklamerte at hun ikke klarte å sove mer. Da sa tante tydelig i fra at, joda, det kunne hun. Herregud, mye rart. Klarte å la være å bli alt for forbanna-utad... Ja, ja. Hun ble sendt hjem lovlig tidlig i dag, vi hadde ikke så mye å bidra med, med sjuk unge og to sliiitne foreldre. Øyebetennelsen har også kommet tilbake. Så jeg får bare fortsette å dryppe øyne og håpe at ingen andre får det. At det aldri skal bli ferdig! Har ikke merket mer "menssmerter" i dag, og ingen blødning. Så da har vel livmoren min akseptert at hun er invadert. Snakket litt med mamma om hva de brukte som prevensjon. Herregud, så priviligerte vi er som har noe så fancy som spiral! Så i dag, på tross av at jeg er ekstremt trøtt (og har nytt sår på puppen) så skal jeg legge meg i dyp takknemlighet for alt jeg har, og sverge på at jeg ikke noensinne skal glemme det. (og så kan dere vedde for hvor lenge det holder! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 9. september 2008 #812 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg skjønner at hvis man skal hilse på gjengen på KG så er det her det skjer. Lava og Murf er i alle fall svært dårlige til å oppdatere sine egne dagbøker! Imax, jeg var imponert over smykkelaging/kakebaking/forloveri på en gang! Resultatet så bra ut også (og kjolen)! (For å oppdatere gjengen kan jeg vel ellers melde om at barn nr to er på gang her også, foreløpig termin 25. februar og ultralyd på bryllupsdagen 29. september.) til alle godtfolk og håper det står bra til med dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 9. september 2008 #813 Del Skrevet 9. september 2008 Kapring av dagbok! Woho! Pøh! Kaffedama har jo ikke dagbok engang, så jeg og Lava vinner som mest oppdaterte. Gratulerer med nr to på gang! Ikke så himla lenge til UL heller!Håper formen er god. Skjønner at jeg må finne frem strikkepinnene igjen. (Nåja, de ligger ikke akkurat stille... stakkars Imax som må finne seg i pussige plagg både fra meg og sin mor. og som må finne seg i at moren hennes og jeg kjadrer på mail. Strikkedamer, ass!) Folkens, jeg drar til New York på onsdag. Første barnefri, gulp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 10. september 2008 #814 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) GOD TUR, Murf!!! Kos deg masse! Det går superdupert! Jeg tror det blir Londontur på oss senere i høst, må bare finne billetter. New York høres fantastisk ut, men jeg kan ikke fly så langt nå. Murf og Lava: jeg ville heller la være å ha en dagbok enn å ha en som aldri blir oppdatert!!! Imax, håper det går bra med dere!!! Vi har tenkt på å få til å møte dere en helgedag, men energinivået er ikke helt på topp her om dagen... Endret 10. september 2008 av kaffedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 11. september 2008 Forfatter #815 Del Skrevet 11. september 2008 HAR JEG BLITT OKUPERT!?!?! Bare hyggelig det assa. Det er her det skjer. Skulle til å si at jeg er i perm, og det er derfor jeg skriver mer enn de andre, men Murmel og Lava er jo også det... :klø: De bruker vel tiden til noe fornuftig, i motsetning til meg... Håper Murfern har det bra i NYC! Skjønner ikke at det er noe å trakte etter, mye bedre å være hjemme i regnværet... Kaffedama - grattis! Skjønner det er mye kvalme. Du har ALL min sympati. Men jammen meg så fort man glemmer. Og det er VIRKELIG verd det (så vet du det Murf, det er bare å sette i gang når turen er overstått ). Vi får treffes etter hvert når energinivået blir bedre! Kråka er frisk igjen, dvs. hoster og harker, men jeg har, som den elendige moren jeg er, pælma henne i barnehagen i går og i dag. I morgen er det planleggingsdag, så da må jeg igjen underholde to. Men da håper jeg hun er i ok form. Mannen skal opereres i morgen, han har en fettkul i magen. No biggy, men det er jo litt styr det også da. Ellers sitter jeg nå oppe mens barna + mannen sover søtt. Burde legge meg jeg også, men jeg synes det er såååå deiilig å sitte oppe heeelt alene! (men vet jeg blir straffet for det i morgen...) Så jeg får vel si: GOD NATT! PS! Bare fortsett å bruke dagboken min som møteplass, så føler jeg at jeg har et sosialt liv jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 12. september 2008 #816 Del Skrevet 12. september 2008 Imax, det har ikke vært mye kvalme denne gangen. Det var bare denne siste uka etter en matforgiftning! Heldigvis. Jeg har vært nesten helt frisk og rask i motsetning til sist. Det var ikke så lurt å begynne å henge her, jeg føler behovet for en dagbok jeg også. Har bestilt Londonbilletter, det blir HERRRLIG med barnefri helg. Blir sikkert lenge til neste gang. Håper du har en fin dag med frisk kråke og frisk baby, og at det går bra med operasjonen til mannen. Og at vi sees snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 12. september 2008 #817 Del Skrevet 12. september 2008 Har ikke dratt ennå, men i morra starter ferie! Mmmm... Etter 5 uker med 6dagers jobbing, så er jeg RIMELIG klar for ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 12. september 2008 Forfatter #818 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) God ferie Murf! Vel fortjent! Godt du ikke har vært veldig kvalm Maria, det er pyton. Her er en oppsummering av natten vår: 21:30 Mannen legger seg, barna sover. 22:45 Jeg legger meg (lovlig sent, men det er så deilig å være litt alene...) 23:30 O vil ha litt mat 23:45 O har spist ferdig, jeg legger ham i sin egen seng. 23:47 Jeg dytter borti mannen fordi han snorker 23:49 O protesterer, jeg legger ham på armen min i sengen. Han sovner 00:00 Jeg legger O tilbake i sengen sin, jeg prøver å få liv i armen min 01:15 A roper MAAAAAMMMMMMAAAAAA 01:16 "Skifte beie, bæsj" sier A 01:17 Jeg skifter bleie 01:18 Jeg legger A i sengen sin, går ut og lukker døren. 01:18:18 A roper:MAAAAAMMMMMMAAAAAA! 01:19 A vil at jeg skal sitte litt hos henne. Jeg tar henne opp på fanget, bysser henne og så legger jeg henne tilbake i sengen. 01:25 Jeg legger meg i min egen seng, iskald 01:30 Jeg får ikke varmen i meg, fryser 01:35 Jeg dytter borti mannen fordi han snorker 01:45 Jeg tror jeg sovner.. 01:47 Jeg dytter borti mannen fordi han snorker 02:30 O våkner og skal ha mat 02:45 O har spist ferdig, jeg legger ham i sin egen seng. 02:47 Jeg dytter borti mannen fordi han snorker 02:49 O protesterer, jeg legger ham på armen min i sengen. Han sovner 03:00 Jeg legger O tilbake i sengen sin, jeg prøver å få liv i armen min 03:15 Jeg dytter borti mannen fordi han snorker 04:00 A roper:MAAAAAMMMMMMAAAAAA! 04:01 Jeg dytter til mannen og ber ham gå og hente henne 04:02 A havner i sengen vår 04:30 As hoste tar seg opp 04:45 O våkner av all hostingen; jeg tar ham opp og legger ham til puppen for å få ham til å ti stille 04:50 A hoster og hoster. 05:05 Jeg ber mannen om å gi henne hostesaft. 05:06 mannen går ned og henter hostesaft. Skrur på nattbordlyset og gir A hostesaften. O gliser og gleder seg over familieaction så tidlig på morgenen 05:08 mannen henter nesespray til A 05:09 mannen slåss med A om at hun skal ta nesespray, hun nekter. 05:10 FINALE: mannen skrur av nattbordlyset og når han skal trekke til seg armen river han hele lampa ned. Kuppelen av glass knuser 05:11 På med taklyset for å se på skadene (jeg får latterkrampe) 05:12 Lyset av, vi legger oss igjen 05:13 Yeah, right. Vi står opp 05:35 Jeg legger meg igjen uten O 05:55 mannen kommer inn med O 06:00 Jeg ammer O 0640: Jeg står opp 07:40 mannen drar til sykehuset; han skal få fjernet en fettkul 09:15 Jeg og ungene sovner, sover til halv elleve (A til halv tolv) Kaffedama - er du sikker på at du vil ha en til!?!? Endret 12. september 2008 av Imax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 12. september 2008 #819 Del Skrevet 12. september 2008 Hihi igjen. Tror i grunnen jeg bare skal slette dagboka mi, jeg! Bra puff. Jeg kan jo bare bruke din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 13. september 2008 Forfatter #820 Del Skrevet 13. september 2008 Her er alle HJERTELIG velkommen! Da er det lørdag, og begge ungene er i seng. Så krysser vi fingrene for at natta blir ok. Lurer på om jeg skal lure mannen i seng, sånn at vi får testet installasjonen min til 1200 kroner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå