Samba Skrevet 29. september 2007 #721 Del Skrevet 29. september 2007 P.S. La deg foressten til i bloggen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #722 Del Skrevet 1. oktober 2007 Og da er helgen over. Det går så fort! Vi har egentlig gjort nada. Dvs. vi har anstrengt oss for å lokalisere gulvet, vi har gått turer med det stakkars dyret (som er salderingspost i løpet av uka), bakt brød, laget hjemmelaget pizza og i går koste vi oss med får-i-kål (den slo virkelig an hos kråka). Vi skulle hatt besøk i går av en fra barselgruppa mi, men der hadde ungen fått feber og kunne ikke komme :gråte: Det var litt trist, for vi hadde gledet oss sånn og jeg er sikker på at kråka mi hadde blir superglad for litt besøk. Men vi får vel tro at ungen får nok kontakt og sosialisering i barnehagen, at det å være hjemme en helg med bare oss, ikke er alt for gæærn't. Jeg er sinnsykt umotivert for jobben for tiden, og en rolig høstferie bidrar vel ikke så veldig positivt. Så ikke bli overrasket over om du ser meg på KG utover uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 1. oktober 2007 #723 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Jeg er litt imponert over dere som er i gang med 2. runde. Er ikke helt klar enda jeg asså. Og så skal jeg jo til Trondheim på UKA (første hele barnefrie helg for mannen og meg!), og jeg vil ikke være kvalm og alkoholfri da. Men jeg har ei venninne (ingen KGere) som har bedt om å bli varsla når vi setter i gang. Så trillefellesskap skal det alltids bli årnings med. Endret 1. oktober 2007 av kaffedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #724 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er litt imponert selv også må jeg innrømme! Men sånn ble det jo, og akkurat nå er jeg dødssliten og småkvalm, men det går over. Får ta en dag om gangen. God tur til Tr.hjem! blir nok bra. For meg er alkoholnekt keine problem, her går det svært lite til å begynne med, dessuten har det vært greit å ligge litt lavt i ny jobb! Behøver jo ikke akkurat danse på bordene første halve året jeg er der! Ellers hadde vi seminargreier i dag med den nye sjefen. Han virker veldig real og ok, men jeg blir superstressa av alt vi skulle gjort. ARGH! Så jeg vet ikke om det var så lurt å ha en gjennomgang av det. Men, jeg får ta en ting om gangen. Jeg løper forøvrig til toget ørten ganger om dagen, ikke alltid optimalt når jeg er kvalm. Men hvordan skal det blir når jeg er tydelig gravid (og tung? ) Hm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #725 Del Skrevet 7. oktober 2007 Fredag var det ny tur for å besøke en av mine ansatte. Det gikk veldig bra, hun var hyggelig og vi hadde en god tone. Hun ga meg faktisk noen komplimenter, med at hun satte pris på at jeg kom (det hadde ingen av de før gjort), og så sa hun at hun syntes jeg var tøff som hadde påtatt meg denne oppgaven, siden det var en gjeng med individualister (og med alt det som har skjedd før). Jeg vet ikke om det lover så godt for meg, akkurat nå er jeg ikke helt sikker på om jeg har vært heldig i å bytte jobb... Men mye av det går sikkert på at jeg er trøtt og kvalm, og jeg har ikke energi til å levere alt jeg burde på jobben. Så jeg behøver vel ikke å ta den avgjørelsen nå. Fortsetter jeg med denne kvalmen, er jeg nok nødt til å sykemelde meg i hvert fall 20%, for jeg fikser ikke å ha det sånn. MEN: Det er jo ikke bare jobb, vi har hatt en fantastisk helg! Deilig vær og mye ute. I går gikk vi tur oppi skogen her, og kråka gikk en del selv, og det er herlig å se at hun får gjøre ting litt på egne premisser også (selv om hun også satt mye i vogn, og ikke alltid var like happy for å bli satt oppi den). Bikkja var også storfornøyd med laaang tur ut, dobbelt så lang som den hadde vært hvis kråka ikke hadde vært ute av vogna! I dag har vi tatt det litt med ro, men vært mye ute. Jeg tok en lang morgentur med kråka og dyret, dvs. ikke lang i utstrekning, men i tid, for ungen fikk gå litt og leke litt i løvet. Vi var også ute utenfor huset (på tunet) en stund etterpå, og naboungene kom ut etter hvert, og da koste vi oss. Vi fikk ryddet litt i garasjen også, mens snuppa lekte med nabogutten. Fikk også gjort litt inne, det har jo sett helt bomba ut den siste tiden. I ettermiddag var vi i Frognerparken med en venninne+mann+2 barn+to puddler, så vi har gått og lekt og kost oss. Var også innom graven til søsteren min for å tenne lys, da gikk jeg og venninnen min alene (med hundene). Det var egentlig ganske hyggelig å vise henne graven (hun har aldri vært der før). Bikkjene fikk også testet litt agilitybane, så alle på to og fire var fornøyde! Mannen satt i baksetet hjem, så ikke kråka skulle sovne. Så vi sang alle mulige barnesanger hele veien hjem! Da er det kveld igjen, og jeg må snart legge meg kjenner jeg. Er kvalm igjen, men veldig fornøyd med dagen. Vi har forresten sett ferdig del 2 av sesong 3 av Entourage, utrolig bra. Og så har vi sett to episoder av Heros, av en eller annen grunn fikk vi ikke tatt opp episode 3. Hmpf. Spennende serie, men jeg lurer på om den blir litt for sci-fi for min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 7. oktober 2007 #726 Del Skrevet 7. oktober 2007 Heia Sci-fi! Nrk3 hadde heroes-helg, så jeg satt fredag og lørdag og så seks episoder, selv om jeg skulle lagt meg tidlig. Og i tillegg var A bortreist, så jeg skulle sove alene, ikke så lurt når man blir fort redd av filmer med skummel musikk (selv om deter veeeeldig overdrevent). Det "løste" seg med at knirk våknet og hyyylte, så jeg måtte ta ham over i min seng, der han roet seg og ikke jeg. Blæ. Virket som en god ide om natten, og var en dårlig. Vi er ingen samsovere, min sønn og jeg. Lykke til med jobben videre. Å være trøtt og kvalm er vanskelig mht avgjørelser. Har du sagt noe på jobb ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #727 Del Skrevet 9. oktober 2007 Har ikke sagt noe på jobben enda, kunne godt tenke meg å vente litt, i hvert fall til etter UL (siste fredagen i oktober). Men blir kanskje nødt nå, med en sykemelding. Hmpf. Heros helg? Se der, vi klarte bare å ta opp to av tre episoder på fredag, så vi har sett 2 av seks, og har tatt opp den syvende. ÆÆÆÆÆSJ! I dag har jeg hatt min første ikke-på-jobb-pga-sykt-barn-dag. Frøkna har blitt forkjølet, i går hadde hun bra med feber, ikke noe i dag, men sinnsykt sutrete og ikke helt på nett. Det har vært slitsomt å være hjemme, og ikke minst kjedelig! Ikke så morsomt med sykt barn heller, synes så synd på henne. Men det går nok over, nå er hun i seng og så satser vi på at hun snart blir bedre. I morgen er det uansett mannens tur til å være hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 10. oktober 2007 #728 Del Skrevet 10. oktober 2007 Pregnant? Du også ? Så kooooselig!! Syns alle er det for tiden Herlig!! Nesten så jeg skulle ønske jeg også var.. men vi venter nok litt nå ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #729 Del Skrevet 17. oktober 2007 En ny begivenhet i livet som mor: HODELUS Hater parasitter (nå også i drikkevannet), men vi gikk løs på det som best vi kunne. Fant ikke et eneste lite egg, men de i barnehagen sa de hadde funnet det. Så da får vi vel tro det? Kråka var i barnehagen i dag i hvert fall, så da slapp hun å være borte. Ellers er det mye på jobb, surprise, surprise. Har fortalt alle sjefene at jeg er gravid, så da er det dekka i hvert fall. måtte jo det siden jeg er sykemeldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #730 Del Skrevet 25. oktober 2007 Forrige helg hadde vi barnevakt og dro på Amy Winehouse konsert. Den var bra, men ikke pga Amy... Hun var altså så rusa at det var pinlig å se på. Sang som en gud, hun er virkelig begavet, men var helt uengasjert og fløy hele tiden ut for å kline med kjæresten sin. Ja, ja. Koselig med en dag ut! Dro sammen med mannen og en venninne av oss, fortalte at jeg var gravid. Litt vanskelig, for hun har vært gravid, mistet, og ikke blitt gravid igjen. De har søkt om assistert befruktning, så jeg føler meg litt kjip. Men sånn er jo livet da. Ellers har jeg akkurat vært på 2 dagers lederkurs, og det var sånn passe. Hyggelige folk, men kurslederen var ganske rotete og mye av det syntes jeg var usammenhengende og useless, for å være helt ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. november 2007 Forfatter #731 Del Skrevet 5. november 2007 I morgen drar jeg på lederkurs igjen. Har ingen store forventninger, og har faktisk lurt på om jeg skulle droppe hele greia, men jeg får vel bare kjøre på. Har utrolig mye å gjøre på jobben, og null tid til å gjøre det, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har nesten så mye at jeg nå begynner å bli rolig, for jeg får ikke gjort alt likevel! I morgen har jeg møte med sjefen, og har ingen store forventninger til at han forstår at jeg ikke kan levere alt sammen. Så får vi se. Foreløpig har han ikke vist seg å være spesielt opptatt av hvordan jeg har det. Ja, ja. Har også et møte med en av mine ansatte, som ikke svarer på mail, hun sier ikke fra at hun ikke kommer på møter, og i tillegg hører jeg hun klager over lønn og at hun er organisert i min avdeling. Hver gang jeg treffer henne er hun superblid, så ikke vet jeg. Jeg må nok regne med å være tydelig ovenfor henne om hva jeg forventer; så får vi se om hun skjønner det. Ellers har jeg funnet ut (nesten 90% sikker) at naboen har prostituerte på besøk! Vi bor jo i en rekkehusbebyggelse, og jeg har stusset over at han, en enslig fyr i 30-årene, bor i et rekkehus sammen masse barnefamilier. Og flere ganger, nå sist på lørdag, har jeg sett en taxi komme, så kommer det ut en snerten snelle, han kommer ut, betaler for taxien, og så går de inn. Spesielt. Grunnen til at jeg tror det er det han holder på med, er en kommentar fra naboen ved siden av oss om at det var noe fishy greier på gang. Kanskje jeg tolker feil, hvem vet, men jeg skal følge med! Jeg kjenner jeg er på nippet til trakassering... Ellers er jeg trøtt, sliten og kvalm, men jeg har faktisk vasket badet i dag! Ikke dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 6. november 2007 #732 Del Skrevet 6. november 2007 Merkelig jobbsituasjon det her med uinteressert (og uerfarn?) leder og ansatte som ikke holder mål. Misunner deg ikke Pass på deg selv og magen da. Og husk at du har en mann, en hund og ei nydelig lita tulle som også trenger deg. :klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 18. november 2007 Forfatter #733 Del Skrevet 18. november 2007 Jobbsituasjonen er ikke bare-bare. Hun ansatte som ikke svarer på mail osv, jeg hadde en samtale med henne om hva jeg forventet. F.eks. at hun deltar på avdelingsmøter osv. Joda, klart hun skulle være med, sa hun. Og vi hadde samtalen en halv time før møtet. 3 minutter før møtet ringer hun og sier at hun ikke kan fordi hun har så mye å gjøre! Jeg ble rett og slett helt paff, og i stedet for å si at hun fikk pelle seg ned, så sa jeg at vi fikk snakke om dette senere. Har innkalt henne til nok et møte igjen i morgen, så får vi se hva hun sier. Snakket litt med coachen min om situasjonen, og jeg fikk noen gode tips til hvordan jeg skal håndtere samtalen. Ellers hadde jeg en fin tur til England, for å snakke med to av mine ansatte der. En veldig bra tur! Hyggelig å treffe dem (har truffet dem før altså), og jeg tror de setter pris på at jeg kommer. Tror det er fornuftig, det er ikke alltid ting funker over telefonen på samme måte. Så ikke alle mine ansatte er idioter, selv om idiotene krever mye mer... Nå er det slutt på reisingen for i år. Takk og pris! Det skal bli deilig å slippe å ha dårlig samvittighet for å være borte fra mann og barn. Nå er vi i gang igjen, og jeg føler jeg har kompensert for mannens ekstra jobb, han var ute og så fotball i går og kom hjem midt på natta! Så jeg føler jeg har vært snill (selv om det blir null sex for tiden med kvalmen...) I dag skal vi på folkemuseet med kråka og noen venner, det er visst noe familiedag el.l der i dag. Jeg føler virkelig behov for å gjøre noe i helgen, for jeg tror kråka blir sprø av at det ikke skjer noe (og det gjør jeg også). Så det blir nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 24. november 2007 Forfatter #734 Del Skrevet 24. november 2007 Hadde nok en prat med hun ansatte, og sa at jeg forventet at hun skulle stille på møter. Ja, sa hun. Jeg sa at ja holder ikke, når hun ikke viser det i praksis. Så jeg pushet henne skikkelig, og hun ble dritsur! Dukket opp på møtet da, og etter møtet sa jeg at jeg satte pris på at hun kom, og da bare avspiste hun meg med "jada, jeg må gå videre, jeg har så mye å gjøre". Duste-dame! Men jeg har jo klart å få henne til å møte, så det er jo en liten seier da. Kan ikke forvente at folk skal like meg, må bestemme meg for at det skal jeg drite i! Hadde coachingtime i går, og hun coachen dytter på en del ting som er veldig nyttig. Utrolig flott, jeg er nødt til å få til mer av det, for jeg får jo null støtte fra lederen min som det er. Det hun sa i går, var at det var på tide at jeg satt meg ned og begynte å definere hvem jeg skulle være som leder. Jeg har sagt noen ting før, som: Å ha integritet Sette medarbeiderne mine først Å være tydelig og konsekvent - stille tydelige krav Sikkert noe mer, men husker ikke Nå tror jeg at jeg skal jammen meg bestemme meg for å ikke bry meg om de liker meg og er "vennene" mine, og så må jeg tenke litt til. Kanskje være flinkere til å skille mellom den jeg er privat + den jeg er som leder. Så får jeg heller støtte meg på andre kolleger å stole på meg selv. Blir litt spennende! Så nok med jobb! Nå er det helg, og foreløpig har vi ingen stoore planer. Har gått tur langs elva og matet endene! Det syntes kråka var stor stas, og det var deilig å gå en tur, selv om det var surt. Litt mindre dårlig samvittighet for hunden også. Nå sover kråka, og etter på skal vi innom Bademiljø for å hente blandebatteri. Vi har nemlig kjøpt badekar som kommer på mandag! Dusjkabinettet la vi ut på finn.no gratis mot henting, og før det hadde vært der i 2 min, hadde 3 stk. ringt. Helt utrolig! Gleder meg dødsmye til å få badekar, det skal bli digg. Badekaret er bortimot et helt vanlig et, uten bobler og ganske rett frem (litt bøy, men ikke hjørnebadekar). Vi har kjøpt en dusjvegg av glass som skal monteres på veggen, og ellers har vi jo dusjkabinett i første. Det blir utrolig bra for kalde og frosne meg! Så prosjekter for helgen er: * demontere dusjkabinett og bli kvitt det * lage hjemmelaget pizza i kveld * gjøre litt morsomme saker med kråka, lurer på om jeg skal lage pepperkaker eller tegne? * i morgen skal vi på besøk til en venninne og hennes to barn Burde jobbe litt - men det gidder jeg ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 28. november 2007 Forfatter #735 Del Skrevet 28. november 2007 Halleluja for en uke! Søndag morgen våknet snuppeline med 40,5 i feber, jeg kjente at det røyk av henne da jeg plukket henne opp. :gråte: Hun responderte på paracet, men har hanglet helt til nå. I dag har hun 38,3 i feber, og har vært hos legen. Men alle prøvene var fine, så det er vel en virusinfeksjon hun må ri av. Hun virker kvikkere i dag, men må nok holde seg hjemme ut uken tenker jeg. Det passer jo fabelaktig med sykt barn siden det er 2 uker til prosjektet skal leveres! Men, jeg har en super-snill far som har vært barnevakt i to dager nå, og han skal ta henne i morgen også. Helt utrolig at fyren orker, han er jo 72 år gammel! Mamma har vært superbusy (disse pensjonistene altså!), så pappa har tatt hele jobben. Dvs. i dag var jeg innom ganske sent, og kom for å ta henne med til legen kl. 14. Så jeg har ikke jobbet så mye i dag. Det er utrolig kjipt med sykt barn, blir så trist! Og ikke mye bedre av at en unge døde av hjernehinnebetennelse fra søndag kveld til mandag morgen. Herregud. Og tror du ikke svigermor sendte melding: Husk at halsbetennelse fort kan bli hjernehinnebetennelse. Dama burde hatt et drabelig kakk i huet! Dusjkabinettet er hentet, og badekaret har kommet inn, men er ikke montert (æsj). Så driver vi med skapplaner, så får vi se om det kommer på plass før jul. Mye som skjer, og mye penger som skal ut, men sånn er det vel med nytt hus. Er stort sett i gang med julegaver, har de fleste på plass faktisk! Ellers supertrøtt, men det hjelper jo ikke akkurat med en sjuk unge som holder leven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalorina Skrevet 30. november 2007 #736 Del Skrevet 30. november 2007 Hei Imax, håper datteren din blir bedre i dag. Klem Kalorina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 30. november 2007 Forfatter #737 Del Skrevet 30. november 2007 Takk for hilsninger Kalorina! Joda, hun er bedre, ikke noe feber i morges, så vi tok sjansen på å sende henne i barnehagen. Selv om hun hostet og var snørrete. Men skal man vente på at hun slutter å snørre, DA må vi vente lenge! Tror hun har godt av å få litt innspill igjen, blir kjedelig for henne å være hjemme også. Sitter hjemme og jobber, har det jeg kaller gjemmekontor! Deilig og slippe å stresse til jobb, og ha alt rundt meg. Ser på snøen som daler ned ute mens bikkja ligger rett ved. Bedre enn et stressende kontor! Håper vi kan finne på noe i helgen, vi blir sprø alle sammen av å være hjemme og være syke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 2. desember 2007 #738 Del Skrevet 2. desember 2007 Gjemmekontor hørtes herlig ut! Særlig med slike modne og motiverte kolleger... Har ikke helt skjønt hvorfor alle dagbøkene er borte fra "mine innlegg", men innser nå at det er fordi jeg selv ikke skriver der ofte nok til at de kommer opp... SÅRRI! Ellers står jeg frem som medgravid - 15 uker i dag! Siden det er opptil flere av oss, må vi vel få til litt trilling til sommeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #739 Del Skrevet 3. desember 2007 15 uker!!!! Og så har du ikke sagt noe får nå! Gratulerer da, da har vi termin omtrent samtidig! Ikke dårlig. Nå får resten av gjengen bare henge i, Lava! En ny uke er i gang og vi har en uke til prosjektet skal være ferdig. Veldig spennende! Kråka er i barnehagen igjen, og jeg er ikke lenger delvis sykemeldt, har bestemt meg for å ikke være kvalm lenger (og det er jo ikke så lett...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 3. desember 2007 #740 Del Skrevet 3. desember 2007 Lava og Imax. Nå må dere huske at jeg føder til termin og dere over, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå