Fibonacci Skrevet 21. januar 2007 #561 Skrevet 21. januar 2007 Godt å høre at det går bedre nå, etter en tøff start på uka!
Murmelmy Skrevet 22. januar 2007 #562 Skrevet 22. januar 2007 Håper du får en super uke! ...når er neste treff, forresten?
Gjest miiip Skrevet 22. januar 2007 #563 Skrevet 22. januar 2007 Etter det siste innlegget ditt blei jeg sånn: og gleder meg enda mer til å gå på jobb om to uker.
Imax Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #564 Skrevet 22. januar 2007 Og så var det mandag igjen! Var gørrtrøtt på lørdag, og i passe grinete humør. Utrolig at mannen orker å bo sammen med meg når jeg er sånn Fredag så vi nemlig på Thank You for Smoking, en sinnsyk bra film! Passer bra for sånne kverulanter som meg. Så da ble det lovlig sent, og med ditto manglende søvn. Ellers har jeg brukt helgen på å skrive CV på engelsk. Herregud! Har jo gått på amerikansk skole i 2 1/2 år, men i helgen kunne jeg plutselig ikke noe engelsk lenger. Men å begynne med sånt sent på kvelden, er jo kanskje ikke greia. Så jeg satt meg ned på dagen i går, og da gikk det mye bedre. Fant en side der jeg kunne oversette til engelsk (har bare engelsk-norsk ordbok, og ikke norsk-engelsk), og noen sider med CV på engelsk (som jeg stjal litt fra). Endte opp hos naboen i går kveld, hun er amerikaner og lærer! Så nå har jeg verdens mest fortreffelige CV på engelsk! Nesten bedre enn den norske Så hvis ikke jeg kommer videre nå, så vet ikke jeg! (I all beskjedenhet ) Ellers har tann nummer 2 begynt å komme, og mannen sier at hun har vært sippete i dag. Men strålte som en sol da mamma kom hjem fra jobb Så her går det unna med tenner og det som skal til. Ellers har hun delvis begynt å akseptere å få morsmelkerstatning, og jeg føler en enorm lettelse over det, siden mannen skal ha med seg kråka nordover om halvannen uke. Det gjør også overgangen til jobbing lettere, og muligheter for å trappe ned ammingen. Vi har diskusjoner om når det er rimelig å slutte med amming, og vi er vel begge enige om at til påske så nærmer det seg slutten. Synes det er litt vanskelig det der med å avslutte amming, for jeg føler jeg burde amme lenger. Pokker ta det dumme ammepolitiet! Amming til 7-8 måneder er jo ganske lenge egentlig, og kråka er jo frisk og rask og ingen svekling akkurat. Men, men, det er vel overganger igjen (pokker så mange vanskelige overganger man skal ha når man har barn!). Når det er sagt, så går det greit med pumping på jobb (pumper 150 ml i ett-tiden), så det er ikke så big deal. Men har fått igjen soppen (har gitt opp salver for leeenge siden), så det svir noe voldsomt på venstre pupp. Så kanskje det er på tide å trappe ned uansett. Tror jeg skal kjøre intens canestenkur når mannen og kråka er borte... Fullt kjør på jobb igjen, skjønner ikke hvordan jeg skal få til alt! Men det er jo sånt jeg synes er morsomt da, så det er jo bra. Har enda ikke vent meg til å ikke tenke jobb på kvelden, så det må jeg bli flinkere til. Lurer på om jeg får lagt meg til klokka ni i kveld? :klø:
Murmelmy Skrevet 28. januar 2007 #567 Skrevet 28. januar 2007 Hei vennen! Så godt å høre at det går bra med deg på jobb og kråka med pappa, hjemme. Når det gjelder sopp, så ville jeg prøvd med farris både på puppene og i munnen til kråka. Påfør med q-tips.
Imax Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #568 Skrevet 28. januar 2007 Miiip: Sover? I WISH! Her blir det litt mindre av det gitt. Men fullt trøkk på jobben, ergo lite posting på KG. Skal bli hyggelig å hilse på dere igjen! Takk for hilsen LT. Murmel: Farris? Det har jeg ikke hørt. Så umiddelbart for meg at jeg nærmest dusjet i farris , inntil jeg så du skrev q-tips! Skal prøves. Har nå prøvd det meste, så da kan jeg vel prøve det også. Ellers har det vært en hektisk uke. Utrolig mye som skjer på jobb, og det lesses bare flere og flere oppgaver på meg. Men jeg er temmelig strikt på arbeidstiden min, jobber en time mindre hver dag. Og det skal jeg fortsette med. Sa fra til sjefen min at hun fikk bremse litt etter hvert, og at vi får se hva vi skal prioritere. Men det er jo morsomt med action da. Lurer også litt på hun vikaren min, lurer på om hun er litt treig? Hm. Kanskje bare urutinert? :klø: Var på babysvømming på torsdag. Det var morsomt, selv om det egentlig ikke skjedde så mye (vi har jo tørrtrent i badekaret!). Men Therese syntes det var utrolig fascinerende med alt som skjedde og sov knalltungt da vi kom hjem igjen Nå er det snart mandag, må se å få meg litt søvn... Men har hatt en fin helg og er egentlig i ganske godt humør om dagen.
Gjest miiip Skrevet 30. januar 2007 #569 Skrevet 30. januar 2007 Du har en kjekk mann! Takk for middag!
Murf Skrevet 1. februar 2007 #570 Skrevet 1. februar 2007 Lykke til med avreisen idag! Regner med du skal sove laaaange morgener i helgen? Håper hunden har stor blære og ikke må ut tidlig om morgenen nå som du endelig kan sove litt i fred.
Gjest miiip Skrevet 3. februar 2007 #571 Skrevet 3. februar 2007 Håper du slapper av, koser deg, sover og gjør AKKURAT det du har lyst til.
Murmelmy Skrevet 3. februar 2007 #572 Skrevet 3. februar 2007 Håper du slapper av, koser deg, sover og gjør AKKURAT det du har lyst til. ← Signerer God lørdag
Imax Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #575 Skrevet 5. februar 2007 Takk for at dere holder liv i dagboka jenter Frihelgen ble ikke helt som planlagt. Sendte mann og barn av gårde på flyet torsdag morgen før jeg dro på jobb. Fredag morgen våknet jeg halv seks med sinnsykt vondt i venstre bryst... Pumpet og sto lenge i dusjen og masserte. Kom meg på jobb, og følte meg sånn passe. Snakket med en i barselgruppa mi, som insisterte på at jeg skulle ringe legen. Da var klokka ti og jeg fikk time klokka ett. Begynte å hangle mer frem til lunch, og karret meg hjem halv tolv. Da glemte jeg nøklene på jobben, så jeg måtter ringe til mor og far for å få nøkler hjem. Skulle hjem først for å pumpe mer og ta et varmt bad, for nå var det allerede så vondt at jeg ble helt svett. Kom til legen til timen, og fikk antibiotika. Heldigvis, for nå var jeg blitt sånn passe dårlig. Så var det bare å begynne med piller og pumpe enda mer. Hadde store planer om å male soverommet mens mannen var borte, men det ble det absolutt ingen ting av. Satt mye på sofaen og hvilte meg, men heldigvis fikk jeg behandling med en gang, så jeg tror jeg slapp billig unna. Har vært ganske sosial i helgen, og har egentlig ikke savnet folket så veldig mye. Men det var absolutt hyggelig å hente dem på Gardermoen igjen! Synes mye har skjedd bare på de dagene. De hadde en fin tur og mannen har vært fornøyd med å komme nordover for å hilse på familien. Det har visst gått veldig bra med morsmelkerstatning osv, bortsett fra at jenta ikke har bæsjet omtrent på hele turen Men med litt morsmelk (og så vidunderlig å få tømt puppen igjen!) så har det kommet ut en hel masse i dag visstnok! Litt kjipt å komme på jobb igjen i dag, siden snuppa kom hjem så sent i går, at jeg bare fikk ammet og lagt henne. Men det kommer flere dager, og en helg til etter hvert, så det går seg nok fort til. Nå må jeg faktisk begynne å jobbe litt til, må gjøre oppgaver til ledersamlingen jeg skal på til neste uke. Ikke så veldig lyst, men jeg kan vel se over i hvert fall. Det er tredagers samling fra tirsdag til torsdag (to overnattinger), men etter helgens opplevelser tror jeg at jeg må komme hjem. Vil ikke risikere nok en betennelse, og så har jeg mistet mye melk i helgen også. Men ellers ved godt mot!
Grooo Skrevet 5. februar 2007 #576 Skrevet 5. februar 2007 Ojsann, skjønner at det gjelder å pumpe på hvis man er litt borte fra de små. Godt at turen var vellykket!
Murmelmy Skrevet 5. februar 2007 #577 Skrevet 5. februar 2007 Signerer Grooo... Hvordan går det forresten med soppen?
Siam Skrevet 6. februar 2007 #580 Skrevet 6. februar 2007 (endret) Synd ikke frihelgen ble sånn du hadde håpet. Den første festen jeg skulle på etter fødselen ble også stoppet av en brystbetennelse... Ikke noe godt, men som deg fikk jeg stoppet det før det ble ille. Heldigvis. Ha en fin uke på jobben. ( Og nå ble jeg nyskjerrig på hvor du jobber siden mannen også skal bort fra tirsdag til torsdag... Men han har tenkt å droppe overnattingen i tilfelle fødsel... PM? ) Endret 6. februar 2007 av Siam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå