Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kos dere i jula! Kommer nok ikke mer på KG før julaften, så da er det tid for å ønske fred i heimen og håpe det vanker mye god mat på dere og til vofsen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelige julehilsner. Har ikke vært på nett på ørten år, så da er det på tide med en liten oppdatering:

For en jul! Natt til fredag begynte jeg å :kvalm: Og så kom det ut i begge ender... :sjenert: Veldig trivelig. Var så dårlig at mannen måtte droppe å dra på jobb, sånn at han kunne passe på kråka. Herregud, virkelig førjulsstemning i heimen kan du tro. Jeg kom meg gjennom dagen på ett eller annet vis, var temmelig sliten. På kvelden var jeg sikker på at jeg hadde fått UVI, så da måtte jeg pelle meg på legevakta lørdag morgen. Men prøvene viste at det ikke var det, så kanskje det bare var stress, dehydrering (spying, diarè og amming overlater ikke mye væske i kroppen...), og prolapsen som slo inn. Fikk piller i hvert fall, i tilfelle det skulle dukke opp likevel. Men det har det ikke gjort, så da er det vel greit. Men lørdag morra, småkvalm med tuppa i vogna (for da hadde jo mannen blitt syk :tristbla: ), sittende på legevakta... Ja, ja. Bedre enn fredag kveld vil jeg tro.

Fikk litt hjelp fra venninne (nabo) og fatter'n på lørdag, som passet på kråka noen timer, så jeg fikk ryddet bittelitt hjemme. Var på city og kjøpte siste julepresanger, kjøpte også julepresang til meg selv fra mannen, siden han lå flatt ut. Så jeg fikk noen nyyydelige sko av mannen til jul :sjarmor:

Juleaften kom, og jeg var i litt bedre form (lørdagen gikk med til å drikke mest mulig og spise bitte-litt, spydde siste gang lørdag kveld), og fikk med meg det jeg skulle. Var hos tanten min på dagen og fikk vist frem kråka (som oppførte seg passe bra), og så var det full fest hos broren min på kvelden med hans familie, foreldrene mine, mormor, min onkel og fetter. Mannen min var hjemme alene stakkars, selv om han hadde sluttet å spy. Ikke mye til julaften for ham stakkar :grine:

Mandag var det middag hos mamma og pappa, med ditto folk på besøk som det var på julaften. Jeg begynte å krangle med broren min, og var egentlig alt for sliten og burde vel ha holdt meg hjemme. Ble bare utslitt av hele greia. Ja, ja.

I går begynte vi å bli friske i hvert fall, og i dag har mannen vært på jobb og humøret i huset begynner å bli bedre. Heldigvis har kråka holdt seg frisk, hun spøy litt fredag morgen, og jeg hadde fått fnatt hvis hun hadde blitt syk. Gruer meg til første gang hun blir syk, det kommer til å bli pyton.

Da skal jeg prøve å nyte mine siste permisjonsdager, og jeg håper det blir greit å begynne å jobbe igjen etter hvert også. Da er jeg i hvert fall mye mer foran PCn, så kanskje jeg blir litt oftere å se her på KG? :sjarmor::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så opptatt av all spyinga her, så jeg glemte å fortelle at Therese har plutselig blitt mye mer motorisk. Hun snur seg kjapt og målbevisst, og har blitt mye flinkere til å gripe. Hun utvider repertoaret av lyder, og sitter mye mer av seg selv (veldig ustabilt, men reiser seg opp i sittestilling hvis hun ligger halvveis på fanget f.eks).

Morsomt å se sånn plutselig fremgang! Da er jeg stolt hønemor da! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, for en jul!

Godt dere alle mann er i ferd med å bli bedre. Utviklingen til kråka er jo i hvertfall til å bli i godt humør av :)

Happy New Year!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte deg på julerunden min! :overrasket::sjenert:

SORRY ALTSÅ!

Håper jeg er tilgitt, tror du fikk svar på smsen din, hvertfall...

Kjipt med sykdom i jula! :( Men bra dere er bra igjen nå og at snuppa holdt seg frisk.

Og håper du nyter de siste dagene hjemme. Spent på å høre hvordan det blir å jobbe (jeg starter vel 2 uker etter deg). Og så kanskje vi skulle koble permisjonsmennene våre?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter.

Miiip - vi får koble sammen mennene våre. Kanskje vi kan treffes på dagen en helg, sånn at vi er med så de ikke får helt fnatt? ;)

Formen er nå tipp-topp hos alle i huset (hybelkaninene er i hvert fall i storform, de angriper hele tiden ;) ), men det var jo kjipt mens det sto på. Verst for mannen som var hjemme alene julaften, men han overlevde det. En ting jeg har lært da, er at når man kaster opp starter utdrivningsrefleksen :overrasket::ler:

To uker til jeg begynner på jobb, og jeg har allerede begynt å grue meg. Spesielt fordi Therese kjører hardt på om natta, så jeg er sånn passe utslitt for tiden (derfor blir det sikkert strålende å være oppe til ett i kveld... :sjenert: ). Lurer på hvordan det blir med jobbing. Må vel legge meg klokka åtte på kvelden for å få det til. Kommer til å bli veldig sosial når jeg begynner å jobbe igjen skjønner jeg. Jeg og mannen har diskutert litt om permisjonsdelingen, og jeg tror nok kanskje en 8 mnd-4mnd fordeling er bedre enn 50/50 deling, ikke minst pga amming og soving om natta. Men vi har snakket om å justere permisjonen, men har blitt enige om å kjøre på som planlagt. Så får vi heller gjøre det annerledes ved neste anledning.

Therese er en racer på å snu seg, og vi ser nå at babygymmen begynner å utspille sin rolle. For hvem gidder vel å ligge rolig på ryggen under den? Ikke kråka mi i hvert fall. :ler: Hun begynner å sitte litt mer også, reiser seg opp når hun sitter på fanget osv. Så det går unna nå, snart løper hun rundt i vårt ikke spesielt barnesikre hus!

I kveld skal vi ha en rolig kveld sammen med foreldrene mine. Ikke verdens mest spennende nyttårsfeiring, men det passer bra nok for oss i denne omgang. Får se om jeg holder ut til midnatt da... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GODT NYTTÅR!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Håper det nye året bringer mye positivt med seg for deg! :blomst: Og kanskje vi sees snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for nyttårshilsner! :klem:

Vi hadde en hyggelig kveld hos mamma og pappa i går. Mormor var også der, men ellers rolig. Trodde kanskje det skulle bli en langdryg kveld, men tiden fløy og vi hadde det koselig. Therese sovnet greit i sju-tiden, og våknet innimellom fra ni til ti, så da ammet jeg til slutt. Og så våknet hun selvsagt til dundringen av fyrverkeriet (herregud som det bråker i byen!), så da var det bare å ta henne opp. Hun var ikke redd på noe vis, og egentlig er jeg overrasket over at hun klarte å sove såpass mye gjennom kvelden, for folk skyter jo opp raketter hele tiden.

Vofsen derimot, var det verre med. Han ville ikke ha pølse en gang :tristbla: Det toppet seg ved midnatt, så han satt i gangen og skalv. Men, han overlevde nok, det er jo en gang i året dette her, så det går sin gang. Han ble igjen hos mor og far, for i dag skal vi i bursdagsselskap til ungen til kompisen til mannen, så da har han det best hos dem (og da slapp vi å gå hjem med ham i går kveld).

I går spilte vi gnav! Jeg husker godt at vi spilte det hos farmor i gamle dager, så jeg var innom tanten min på lørdag for å hente spillet. Spillet er nok min oldemors spill, det er flotte brikker og et enkelt, men morsomt spill. Fikk til og med mormor på snart 92 med på spillet! Mannen vant også litt, så da var det jo greit (han er verdens dårligste taper :legrine: ).

Da er 2007 i gang! Nok et år med begivenheter i kø, vil jeg tro. Begynner å jobbe om to uker, det skal bli spennende å se hvordan det funker. Skal begynne hos fysioterapeut på onsdag, skal se om det er mulig å trene opp prolapsen min (har ikke tatt så mye knipeøvelser at det gjør noe må jeg innrømme). Hva annet kan 2007 by på? Et spennende år med Therese håper jeg, og kanskje en ny graviditet på slutten av året? Det kunne vært fint med et vårbarn 2008. Måtte forresten tisse på pinne her for en uke siden, da jeg var så kvalm, og det stresset meg fryktelig. Så jeg håper jeg unngår å bli gravid de nærmeste 4 månedene i hvert fall!

Jo, og så håper vi jo på å kjøpe oss hus i løpet av våren. Så det er mye spennende som skjer, så jeg satser på et morsomt, innholdsrikt og sunt 2007!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Høres ut som om du har mye spennende foran deg! :)

Gleder meg til å se hvor mange av oss som fikk første barn rundt sommeren i fjor som begynner å henge i graviditetsforumet igjen mot slutten av dette året... :ler:

:klem: Og kos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av hvert som har skjedd i julen... Kjedelig å være syk.

Hørtes ut som en koselig nyttårsfeiring, det blir ikke det samme å feire med spedbarn som før, gitt. Men det er like greit, spør du meg.

Ønsker deg og dine et riktig så fint nyttår, og måtte dere bare møte hell og lykke!

Spennende å begynne og jobbe igjen, det går sikkert så fint atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring Siam! :klem: Trenger å jobbe litt med holdningen min til å begynne å jobbe, stresser litt med det. Men herregud, hører jo om folk som har vært hjemme et år og gruer seg, så det blir vel som det blir. Noen dager igjen da, så får vi se.

Miiip - vi får ta en oppsummering på slutten av året for å se hvem som er gravide på nytt :sjarmor:

Nå har vi akkurat sendt inn søknad om barnehageplass. Det skal jo prioriteres etter søketidspunkt, så da var det bare å slenge inn. Lurer på om vi skal kjøpe lottokupong samtidig, for sannsynligheten for å vinne der er vel like stor som å få barnehageplass. :ler:

I morgen skal jeg til fysioterapeut for første gang, får se om jeg får noen gode knipetips :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...