Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Prosjekt Grøt er i full gang, nå åpner hun til og med munnen når jeg kommer med skjeen! :klappe: Noen ganger er hun glupsk og spiser mer enn det jeg har laget, så det går unna. Cluet er å ikke gi opp, og prøve flere ganger hver dag, og ikke mens ungen er supertrøtt. Det gir håp for alle mulige andre tilpasninger tenker jeg, så jeg er mer avslappet til det å begynne på jobb igjen i januar.

Julebord på tirsdag i forrige uke, det gikk bra med Therese hjemme og jeg hadde det veldig hyggelig. Utrolig trivelig å se alle igjen, og så mange sa de gledet seg til jeg kom tilbake. Så nå har jeg begynt å glede meg også! Men jeg prøver å nyte dagene jeg har igjen, tiden går fort.

Har begynt å redigere videofilm, tenkte å lage en DVD med Therese til besteforeldre til jul (herregud, det blir sånn "Therese-overload": Fotoalbum, DVD og Bilde :ler: ). Har 3/4 time med film, og jeg har spolt over til Mac'en til mannen og begynt å redigere. Så utrolig liten hun var :overrasket: Har nesten glemt det. Det er ikke så veldig mye spennende som skjer i det jeg har filmet, men det er morsomt å se hvor liten hun var. Enda morsommere blir det vel etter hvert som årene går. Har kommet halvveis, er fornøyd med innsatsen. Bryllupsvideoen er enda ikke redigert (3 år siden... :sjenert: ).

I morgen skal jeg til frisøren, det skal bli deilig å freshe opp fargen litt. Blir vel bare litt stussing, siden jeg sparer til Victoria Beckham-frisyre, med kort bak og litt lenger bob foran... Ellers ligner jeg ikke så mye assa :ler:

Uken fylles opp med ting, har planer hele uka! Skal på teater onsdag med niesen min og se Fyrverkerimakarens dotter. Gleder meg, den virker skikkelig spennende!

Så var helgen over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Nå angrer jeg skikkelig fordi jeg ikke sa du var fin på håret. For jeg tenkte på det flere ganger. Snakker om sløvis! :ler:

Det samme har jeg tenkt!

Sorry... :blomst:

tilgitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter, og jeg tar det ikke personlig at dere ikke kommenterte håret. Har ikke klippet mye, kun freshet opp fargen nærmest, for jeg sparer jo til at det skal bli lenger foran! :ler: Dessuten ser jo Miiip mye mer lik ut enn meg, med kort bak og lenger foran ;)

Det var koselig å treffes, hyggelig med huset fullt! Skal bli trist å ikke kunne være med utover våren fordi jeg skal jobbe. Men, men, alt til sin tid. Tenkte på det, kan vi ha et sånt treff når de er ett år? Da blir det ikke mye spising (og da er kanskje hjemmet mitt hakket mer barnesikkert håper jeg!).

Fikk telefon fra et rekrutteringsbyrå som har fått anbefalt meg som kandidat til en stilling (på samme nivå som jeg har i dag) :overrasket: Blir helt sjokkert (og utrolig smigret :sjarmor: ), og veldig nysgjerrig på hvem som har tipset om meg. Det kunne de ikke si, for det var konfidensielt. æsj :sur: Men jeg skal i hvert fall til samtale i morgen, og er litt spent på åssen det er, selv om jeg egentlig er usikker på om jeg skal orke å gå gjennom en hel sånn prosess igjen, det tar så mye tid. Men ifølge venninnen min har jeg ikke noe valg, jeg bare måååå følge opp når noen ringer meg spesielt. Nå har jeg sett gjennom stillingsutlysningen, og jammen meg søker de ikke etter supermann i denne stillingen også: Flink til å fly, med bena på bakken :ler: Så jeg får møte opp (får huske på power-dressing), glise og sitte uhemmet og skryte av mine fortreffelige egenskaper. Surrealistiske greier det der med intervjuer. ... :sjenert:

Mannen min fikk ENDELIG et fortjent opprykk i stillingstittel og lønnstrinn! :klappe: Er veldig stolt, så jeg serverte champagne til gjestene i ettermiddag (selv om ingen av oss liker sjampis! :ler: ). Så da er jo stemningen litt bedre her i huset (for han har vært så grinete i høst siden han urettmessig har blitt forbigått). Så det blir nok jul her hjemme likevel ;)

Ellers sliter jeg enda med sopp-på-puppen-greiene mine, så nå får jeg fnatt :grine: Var på helsestasjonen på treff i dag, og fikk snakke med en ammeveileder. Det var jo bare tull, hun var en idiot :frustrert: Hun tenkte nok mer på lunchen sin enn å hjelpe meg. Så nå har jeg tenkt følgende: Må lufte mer (mannen blir vel glad for å se ENDA mer pupp i hverdagen tenker jeg :ler: ), kanskje det er mye sår og sårhet også. Så får jeg se om jeg fortsetter med Mycostatin eller Canesten. Fikk tips om noe annet også, men det krever resept selvsagt, og vet ikke om jeg orker å sitte og vente hos legen. :forvirret:

Grøt går herved ned på høykant, men kråka våkner enda oftere om natten enn før, så jeg er trøtt som ei strømpe for tiden. Skjønner ikke så mye. Men jeg nekter å gi henne pupp når hun våkner før det har gått tre timer etter forrige amming, og jeg klarer å bysse henne i søvn. Men det hakker jo natten min opp i småbiter, og det er pyton, for å si det mildt. Ja, ja, ja, vi får se hvordan det går.

Ellers er pepperkakehus på plass, får se om jeg får strøket en juleduk også (for neste år med en ettåring i huset utgår vel det fullstendig!).

Har ingen planer for helgen, og det er deeeeilig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøt går herved ned på høykant, men kråka våkner enda oftere om natten enn før, så jeg er trøtt som ei strømpe for tiden. Skjønner ikke så mye. Men jeg nekter å gi henne pupp når hun våkner før det har gått tre timer etter forrige amming, og jeg klarer å bysse henne i søvn. Men det hakker jo natten min opp i småbiter, og det er pyton, for å si det mildt. Ja, ja, ja, vi får se hvordan det går.

Hm. Jeg prøver også denne taktikken, men det funker dårlig. I natt var det en time mellom hver oppvåkning. :overrasket: Kanskje jeg rett og slett må bære ham i søvn igjen? Man blir rimelig trøtt, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig med søvnen her i huset. Er veldig trøtt, etter en natt med oppvåkning annenhver time. Men det hjalp på at vi la oss tidlig :humpe: , både på humøret, forholdet og ikke minst SØVNEN! Men jeg må si det er spesielt å være "midt i" og så høre hylskrik over babycallen... Hjelper ikke akkurat på libidoen, men vi greide oss gjennom likevel :legrine: Det er vel bare å venne seg til det, for sånn blir vel sexlivet fremover :ler: En kjapp en får en ny dimensjon :legrine::legrine::legrine:

I dag har vi fått ryddet litt, det er utrolig deilig. Har hatt en haug med ting på hot spot'ene mine, og det gjør meg gal. Føler at det er dobbelt så rotete som det egentlig er. Får se om vi ikke får støvsugd i løpet av dagen også.

Ellers har jeg mindre og mindre planer gjennom uka, og det passer meg bra. Klarer alltids å fylle dagene uansett, men det blir mindre stress når det ikke er så mye på kalenderen. Denne uken har jeg planer om følgende:

:gave: Sy mei tai til julepresang til venninne, som venter nr. 2 i januar

:gave: Pakke inn gaver

:gave: Kjøpe hattehylle med knaggrekke til gangen vår på Bohus

:gave: Lage spiselig gave til tanter og onkler (som er så gamle at de har alt)

:gave: Strikke mer på teppet til overnevnte venninne (må jo være ferdig i januar :overrasket:

:gave: Og ellers bare kose meg og pynte bitte-litt til jul, sånn at det blir julestemning i huset.

Så er det jo julaften om en uke!

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Fryyyyktelig spent på oppdatering om interjuv!

Her på hotell mamma er det ganske så avslappende... ikke noe julestress eller noe. Jeg lager middag til hun kommer hjem fra jobb, så har jeg bidratt litt i heimen, iallefall. Si ifra hvis jeg skal hjelpe deg å strikke en lengde på teppet ditt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke hørt noe, så det blir nok ikke noe jobbtilbud på meg i denne omgangen Murf. Kanskje like greit, så slipper jeg å ta stilling til om jeg ønsker å bytte jobb. Har faktisk begynt å glede meg litt til å begynne å jobbe igjen!

Nå har kråka begynt å sove litt mer (og mer regelmessig) på dagen. Det blir en lur et par timer etter hun har våknet, og så en liten lur igjen i 12-13 tiden. Så sover hun fra 15 til 16, og da er hun stuptrøtt når vi legger henne halv sju. Så det begynner jeg å trives godt meg, får gjort litt mer enn bare å ordne med henne.

Var på Jysk i går og kjøpte 5 meter glorete, rosa stoff som jeg skal sy gardiner (og kanskje noe mer?) til kråka med. Og hva jeg betalte? HUNDRE KRONER! Lurer på hvilke stakkars mennesker er utnyttet for å få en sånn pris. Kjøpte også 5 meter tykt bomullsstoff (pakke), som kostet 199,- Bare grå-svart, nøytralt stoff, men billig det også! Utrolig. Så Jysk er absolutt noe å vurdere.

Snart nærmer det seg jul, og presangene kommer på plass, sakte, men sikkert. Så blir det jul i heimen her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål Groo :ler: Jeg synes jo stoffet er morsomt da, men interiørmessig er det vel ikke noe høydepunkt! ;) Rommet er jo helt hvitt (planlegger å selge, så vi pusser det ikke opp for kråka), så da kan det blir morsomt med noen rosa gardiner. Tenkte jeg :ler:

Er nesten ferdig med mei tai'en til venninnen min (julepresang), den blir mye bedre (tror jeg) enn den jeg har sydd selv. Så nå må jeg vel sy en ny en til meg selv! Takk Murmelmy for kopi av din!

Jepp, får vel løpe og sy litt! Skal ut med dyret halv ni, møte gutta som eier Emma til tur, de flytter snart :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...