Lavalampe Skrevet 7. juni 2007 #661 Del Skrevet 7. juni 2007 Å, har dere og hytte på Sørlandet? Kanskje vi må ha minitreff i sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 9. juni 2007 #662 Del Skrevet 9. juni 2007 Å, har dere og hytte på Sørlandet? Kanskje vi må ha minitreff i sommer! I'm in too Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #663 Del Skrevet 14. juni 2007 Astra - Hei du, takk for hilsen! Har du noen dagbok jeg kan snike meg inn på da? Vi er på prøvern, mer eller mindre, så får vi se. Men det gjør absolutt ingen ting at det tar litt tid, men det passer aldri å bli gravid når man har jobb. Sånn er det bare. Mannen sa i går (da det ble klart at jeg plutselig hadde TO lederjobber) at vi godt kunne vente to-tre-fire måneder før vi prøvde, men jeg har bare funnet ut at det passer ikke da heller. Så vi hopper i det! Å få barn er for livet, en jobb er her og nå. Kaffedama - såpass på prøvern, vet ikke helt? Men akkurat så passe at det er morsomt å følge IKM-lista! Samba - ja her skjer det mye! Legg til visning på leilighet i helgen i tillegg Har ikke store forhåpninger, men no guts, no glory. Må jo prøve. Men vi er innstilt på å vente til høsten. Vannskaden skjedde da vi hadde en lekk kran (duste selger som sa at det var absolutt IKKE noe problem, men joda, hele krana måtte byttes), så kom det en rørlegger og byttet krana, og da en halvtime etter at han var gått sprang den lekk. Så alt har rørleggeren tatt på seg, så det går via forsikringsselskapet, så det skal ikke koste oss noe. Vi benytter anledningen til å få ny parkett (da betaler vi bare mellomlegg, har hatt laminat). Kanskje vi til og med får flatt gulv? Det er jo lov til å håpe! Siam - takk for hilsen! Ser du utforsker nye smileys! Har litt å lære der (men hvor POKKER er MINE INNLEGG-knappen? ) Murf - klart vi kommer innom, skal snakke ferie med sjefen neste uke, så det blir nok i juli. Kanskje vi skal møtes på halvveien i turistfella Dyreparken? Lava & Murmel: Jøss, flere som er på Sørlandet i sommer? Ingen ting slår sørlandsferie i Norge om sommeren! (og nå som vi har barn, er det jo faktisk heeelt greit å være på hytta sammen foreldrene mine!) Da er jeg i gang med ny jobb, og har landet jobben som leder for hele avdelingen! Hi hi. Har også fått tilbud om å lede avdelingen i prosjektet jeg jobber på, så det blir mye på en gang. Skal avklare omfang (og lønn!) med sjefen neste uke, når han kommer innom (han sitter jo i England). Det er spennende tider, men fremdeles litt usikker, som det jo alltid er i ny jobb. Hadde to premisser for at jeg skulle ta jobben: Mer lønn og betalt coach! Og det har jeg fått, detaljene skal vi diskutere. Ellers er vi som sagt i gang med ny runde visninger, jeg tar begge helgevisningene. Får håpe noen gidder å komme innom, nå har vi jo skrudd ned prisen noe sinnsykt, men det er jo et tonn med leiligheter ute. Har ikke lenger de lånte møblene fra interiør-dama, men vi har lånt herfra og derfra, så jeg tror vi skal komme greit ut av det. Utfordringen har vært sengen, som står igjen i leiligheten, for den må jo ha madrasser. Jeg kom på en lur løsning: Min brors oppblåsbare-dobbeltmadrass! Funker som bare rakkern, med sengeteppe oppå ser man ikke forskjell. Håper bare ingen setter seg på sengen, da er det kjørt! I dag skal vi på Norwegian wood! Det blir spennende, selv om jeg ikke er så veldig gira. Det skjer jo så forbanna mye for tiden at jeg egentlig ikke har overskudd. Men jeg vet jo at ting blir bra når vi først kommer dit. Vel, får vel jobbe litt for lønna også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. juni 2007 #664 Del Skrevet 14. juni 2007 Jobbe for lønna? Ikke jeg i dag i alle fall. Er på obligatorisk idiot-kurs, kommer garantert ikke til å lære noe. T-skje-metoden så det holder, tror folk her er på en annen klode... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. juni 2007 #665 Del Skrevet 19. juni 2007 Hvordan gikk visningen? Håper dere får solgt, det er jo litt råflott å sitte med to leiligheter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 19. juni 2007 #666 Del Skrevet 19. juni 2007 Tilbake igjen! Nå har de fått løver i turistfella! (Selv om de stort sett ligger unna alt ståket) Mamma jobber hardt for at Knirk skal si Mjau før Mamma (juks!) så kanskje løver hadde vært noe å se? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #667 Del Skrevet 21. juni 2007 Da var det over. Leiligheten er solgt. Er vi fornøyd med resultatet? Nei, ikke helt. Men det var nært nok, og et enkelt regnestykke med oversikt over kostnader tilsier at vi måtte fått minimum 150 000,- mer før det hadde begynt å gå rundt, selv da hadde det ikke blitt særlig mye overskudd (bare mye mer mas). Så vi har sagt ok på et bud som til sammen med fellesgjeld blir 2.958.000,- og vi hadde et utgangspunkt for kjøp av huset at vi skulle få 3 mill for leiligheten. Så vi er nære, selv om det betyr at fyren som har kjøpt leiligheten har fått den til spottpris. Så dette har vært en vanskelig avgjørelse å ta, og det som har gjort at vi har tatt dette valget, er i hovedsak: * Kostnader ved å bytte megler (som vi ville gjort hvis vi skulle fortsette) * Økte kostnader for megler ved et bedre salg (nå får jo fyren nada, fordi prisen er dårlig) * Kostnader på å beholde leiligheten i 4 måneder til ville beløpe seg til nærmere 120.000,- * Og ikke minst: Mye styr med å beholde leiligheten (møbler osv), ordne med megler, ny takst, visninger osv. * Og absolutt et viktig punkt: Usikkerhet på markedet, får vi virkelig mer for leiligheten ved å vente? Risikoen oppleves som for stor. Så vår flotte leilighet er solgt til en stygg-billig pris. Litt feigt av oss, og avgjørelsen er ikke uproblematisk, tror nok jeg skal sove litt dårlig over den noen dager til. Men for å unngå det, må man jo tenke positivt: * Da vet vi kostnader og kan igjen få fornuftig oversikt over hvilke midler vi har * Da er vi ferdig med salg - case closed * Vi kan fullføre flyttingen og få alt vi har inn i huset (inkludert pianoet, noen som vil bære? ) * Bedre forutsigbarhet * Vi slipper å bruke hele høsten på boligsalg, da kan vi heller konsentrere oss om jobb, barnehage og hus. Ellers har jeg nå jobbet jeg litt med sjefen min, og foreløpig inntrykk er: * Han er frekk og små-aggresiv i diskusjoner (ikke med meg altså), rett og slett litt harry * Han skryter uhemmet av seg selv HELE TIDEN (ja, jeg har ansatt en grafisk designer, men han er ikke så flink som meg, jeg jobber hele tiden, og la meg ikke før tre i natt; jeg har skrevet feriedager når jeg har vært på jobb) etc. * Han henger seg opp i detaljer (i går da vi skulle se på stillingen min brukte vi en halvtime på bestilling av visittkort, fordi intranettet ikke var oppdatert, så da begynte han å ringe og sende mail) * Har stadig vekk lagt ut om at det er grusomt med Z'er (amerikansk engelsk) og at det er forbudt, og alle må skrive S'er i stedet for (britisk engelsk). As if anybody cared. Og fysisk sett er han jo max uheldig: Ekstremt overvektig, røyker, drikker masse kaffe, work-a-holic, høyre øye går feil vei… Heart attack waiting to happen. Jeg får vel ikke trekke alle konklusjonenen enda, men foreløpig er jeg ikke spesielt imponert. Tror nok jeg skal klare å være en bedre leder… Kanskje? (for jeg skal ta over personalansvaret for avdelingen fra ham). Ellers må jeg innrømme at det er tungt å starte i ny jobb. Utrolig mye dill (systemer man ikke skjønner, tekniske ting som ikke funker osv), ensomt (foreløpig), og det hjelper jo ikke med kaos hjemme i tillegg (og manglende søvn). Og når det gjelder vannskaden er arbeidet halvveis ferdig, den nye parketten blir dødsbra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 21. juni 2007 #668 Del Skrevet 21. juni 2007 Gratulerer med salg av leilighet! Det må være utrolig deilig å være ferdig med den biten. Jeg synes det høres fornuftig ut å takke ja til den prisen dere fikk, men forstår at det ikke var helt lett. Nå må dere nyte sommeren (når ferien endelig kommer), og kose dere i ny bolig (så fort vannskaden er utbedret og den dødsbra parketten er lagt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 25. juni 2007 #669 Del Skrevet 25. juni 2007 Gratulerer med salg. Jeg tenker også at det sikkert er godt å få det overstått, selv om prisen ble noe lavere enn dere hadde ønsket. Fortsatt lykke til i den nye jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. juni 2007 #670 Del Skrevet 25. juni 2007 Gratulerer med solgt leilighet, selv om prisen var lav... Deilig å ha det ute av verden tenker jeg! Tviler ikke på at du er en bedre leder enn han sjefen du beskriver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 25. juni 2007 #671 Del Skrevet 25. juni 2007 Fikk noen veldig levende bilder i hodet mitt da jeg leste om sjefen din... Grattis med solgt leilighet! Sikkert deilig å ha det unnagjort selv om alt ikke ble som forventet ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #672 Del Skrevet 4. juli 2007 Takk for hilsner Samba, kaffedama, La Traviata og Madden. Tiden flyr, og sommeren er her, bortsett fra at det bare regner Men kanskje like greit siden jeg er stuck på kontoret ut uken. Jeg må innrømme at jeg ikke er noe sommerjobb-menneske, jeg hater at det er stille og blir ineffektiv selv om jeg har mye å gjøre. Jeg trenger litt trøkk! Gulvet i stuen er ferdiglagt, og det er strålende! Så nå er alt kaos glemt, og det er nærmest som om jeg sitter og ser på gulvet fordi det er så pent Og spesielt med tanke på at elektrikeren som så på varmekablene sa "oj, dette så brannfarlig ut" og laminatet hadde SVIMERKER på undersiden (og det er 1 1/2 år gammelt), så var det virkelig hell i uhell. Har blitt litt mer kjent med sjefen min nå. Jeg klarte å få ham med ut og spise da han var her i forrige uke, og jeg klarte til og med å få ham til å snakke om noe utenom jobb. Jeg hadde snappet opp at han var interessert i film, så jeg kjørte på, er jo passe glad i film selv. Så han varmet seg opp og vi snakket om alt mulig rart etter hvert. Etter det har det gått greiere å jobbe med ham, han skeier til og med ut med smalltalk! Så det er jo bra. Da har vi fått flyttet resten av møblene inn i huset, nå er både pianoet og kisten min på plass. Men hvor pokker vi skal ha alt sammen aner jeg ikke 3 dager igjen på jobb, før jeg tar 4 uker ferie. Første uken kommer visstnok svigers på besøk (jeg får stålsette meg...), og så drar vi sørover. JIPPI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 4. juli 2007 #673 Del Skrevet 4. juli 2007 Svimerker i laminatet??? Ik, bra dere fikk skifta det! (Selv om det ble dramastisk med skiftet) Kommer sterkere tilbake, A driver å drar ut alle bøkene i min mors bokhylle (jeg synes ikke det gjør noe, men hun gjør. Her house, her rules, osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 6. juli 2007 #674 Del Skrevet 6. juli 2007 Ha en kjempeflott sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #675 Del Skrevet 10. juli 2007 Murfern - jeg har faktisk lurt på om det er mulig å ha bokhylle med barn under 2 år? hm... Takk for sommerhilsen M! :klem: :klem: :klem: Da er ferien i gang, og svigers er på besøk. De skal bare være noen dager, så foreløpig går det greit. De skal passe kråka mens vi drar ned og vasker leiligheten. Overtakelse fredag! Skal bli digg å bli ferdig med det + å få litt penger inn så vi kan redusere lånet... Så drar vi sørover. Nå mangler bare sola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. juli 2007 #676 Del Skrevet 17. juli 2007 God ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. juli 2007 #677 Del Skrevet 30. juli 2007 Ble plutselig litt urolig nå som jeg akkurat har fått opp biblioteket mitt..vi har nemlig ikke dør mellom stue og bibliotek... Jeg blir vel hardhudet etterhvert som forholdene krever det..og så får jeg vel flytte noe av det opp i høyden! Eller kanskje kjøpe dører? Nei nå snakket jeg meg bort igjen! Var igrunnen innom for å gratulere med prøverstatusen!! Blir spennende! Følger med jeg vet du! Ellers håper jeg dere har hatt en strålende sommer på sørlandet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 9. august 2007 Forfatter #678 Del Skrevet 9. august 2007 Takk for hilsner LT og Madden! Det å være prøver er ikke bare-bare kjenner jeg. Jeg skal liksom ikke bry meg noe særlig om det, for egentlig hadde det vært greit at det tok noen måneder til før jeg blir gravid, siden høsten blir superhektisk og jeg har prøvetid frem til jul med jobben som leder. Men siden jeg er den jeg er (og alt for gammel til å ta hensyn til noen andre enn meg selv!), så kjører vi på. Denne gangen er mannen veldig ivrig, kanskje ikke så rart? Skulle hatt mensen på mandag, har hatt negativ test på tirsdag og i morges. Jeg skjønner ingen ting. Kan testene fra Billig-Teste i Danmark være dårlige? Stresser fælt med dette, men jeg får vel mensen i løpet av dagen (sikkert når jeg sitter i et viktig møte med sjefen ) men, men, det er ingen grunn til å stresse enda. Får ta en test igjen i morgen, og hvis ikke mensen har kommet da + at testen er negativ, da drar jeg på apoteket og kjøper en skikkelig test. Det er forøvrig ganske hardt å begynne på jobb igjen! Jeg sover dårlig, tenker jobb hele tiden. Men sånn er det vel litt. Greit å komme i gang også, neste torsdag er det stort møte og da er jeg offisielt sjefen for gjengen. Så da begynner vel moroa. Gleder meg litt, men litt skummelt også! Ellers skjer det mye hjemme da. Mannen har virkelig satt i gang, og vi (dvs. mannen + far, mens mor er barnevakt) har fjernet 3 tujaer, sånn at vi får mer lys (tujaene skulle liksom skjerme mot naboene, men vi bor jo oppå hverandre uansett, så det er ikke så big deal). Tujaene fraktet vi til venninnen min som bor 5 minutter unna, hun har akkurat flyttet til leilighet i 1. etasje, så vi plantet dem utenfor terassen hennes i går kveld mens hun var på Øya! Litt styr, men hyggelig å hjelpe henne (hun har utmattelsessyndrom og orker ikke spesielt mye + at hun er singel, så da strekker ikke akkurat verken penger eller ork så langt), samtidig som tujabuskene blir brukt på nytt. De er jo fine og koster sikkert litt å kjøpe nye. Vi har også blitt kvitt skjenken på finn.no, så vi har satt sofaen motsatt vei og stua ser helt annerledes ut. Masse luft og plass! Ser veldig bra ut (bortsett fra at TVn er langt unna, hmpf). Vi er også i gang med planer med å legge fliser i gangen + bytte ut skap, den tidligere eieren har bare pælma inn billige IKEA-skap over hele gangen, sånn at det er umulig å komme inn i gangen nærmest + at det er umulig å åpne skapdørene helt opp osv. Håpløst. Vi satser på skyvedørsgarderobe med SPEIL! Lørdag er det Øya, gleder oss stort! Mor skal sitte barnevakt og ha kråka (og dyret) til søndag. Endelig skal vi få sove om morgenen!!! Øya blir fett, håper været holder Neste uke har mannen bursdag + at vi har 4 års bryllupsdag. Har planer om å kjøpe høytrykksspyler i bursdagspresang + at jeg har deal'a med en dame på finn.no, så jeg skal få sesong 1-6 av sopranos til en bra pris, som også blir presang. Ingen av oss har sett serien, så da kan vi vel begynne, tenkte jeg. Har bestilt bord på Brasserie Hansken, så på dagen vår skal vi ut og spise, som vi har tradisjon for. Så mye spennende skjer, så satser jeg bare på at mensen kommer snart, for jeg er lei av usikkerheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 9. august 2007 #679 Del Skrevet 9. august 2007 Må bare kommentere: testene fra Billige Teste i Damnark tror jeg ikke det er noe i veien med... Jeg har brukt de "bestandig" og de har aldri vist annet enn riktig resultat her i gården. Ellers tipper jeg dere kommer til å kose dere på Hansken. Vi var der rundt juletider, og makan til god mat!! Lykke til videre med prøvingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 9. august 2007 Forfatter #680 Del Skrevet 9. august 2007 Jepp Samba, jeg vet det, den ble positiv forrige gang jeg ble gravid, så man får anta at det ikke er noen feil med den. Så mensen kommer nok i dag, hvis ikke er dette første gang i livet den blir så forsinket uten at jeg er gravid. Når skal du få dagbok forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå