AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Jeg skal til utlandet i løpet av høsten, og går på AAP, og reglene sier jo at en skal si i fra /søke om en skal til utlandet. og jeg lurer på hvordan jeg skal si i fra. er det et spessielt skjema på dette, eller holder det med ta en telefon, eller sende e-post. noen som vet dette og kan svare meg? Anonymous poster hash: a79e4...752
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 https://www.nav.no/no/skjema/Skjemaer/Privatpersoner/skjemaveileder/skjemaveileder?key=273439&languagecode=53 Anonymous poster hash: c2957...7f5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Her er søknadsskjema for søknad om å beholde AAP under opphold i utlandet: https://www.nav.no/no/skjema/Skjemaer/Privatpersoner/skjemaveileder/skjemaveileder?entrance=classic&key=273439 Anonymous poster hash: b79c7...998 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 åja. tusen takk. jeg fant det ikke jeg. stor hjelp til meg dette. Anonymous poster hash: a79e4...752
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Husk at du får ikke stønad i perioden du er borte. Anonymous poster hash: 33914...7d3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Jeg gikk beholde stønaden under ferie i utlandet (jobber deltid, avviklet lovbestemt ferie), så ingen regel uten unntak. Anonymous poster hash: 2eebb...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Husk at du får ikke stønad i perioden du er borte.Anonymous poster hash: 33914...7d3 Det gjelder kun hvis man må ta fri fra en aktivitet. F.eks. en venninne som var i tiltak ey sted. Selv er jeg student på Aap, og reiser uten å miste stønad fordi jeg ikke trenger å ta fri fra noe fast.Anonymous poster hash: 25e2f...57c
Gjest Vevila Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Det gjelder kun hvis man må ta fri fra en aktivitet. F.eks. en venninne som var i tiltak ey sted. Selv er jeg student på Aap, og reiser uten å miste stønad fordi jeg ikke trenger å ta fri fra noe fast.Anonymous poster hash: 25e2f...57c Så rart.. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk 5 uker ferie med stønad i året, selv om jeg ikke var i noe tiltak.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Hybelkaninen90, on 07 Sept 2014 - 23:51, said: Så rart.. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk 5 uker ferie med stønad i året, selv om jeg ikke var i noe tiltak. Jeg syns det var rart, jeg fikk beskjed om at så lenge jeg gikk på aap hadde jeg ikke rett på noe ferie i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9d9fa...189
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Så rart.. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk 5 uker ferie med stønad i året, selv om jeg ikke var i noe tiltak. AnonymBruker, on 07 Sept 2014 - 23:57, said: Jeg syns det var rart, jeg fikk beskjed om at så lenge jeg gikk på aap hadde jeg ikke rett på noe ferie i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9d9fa...189 Var ikke alt som kom med. Fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på ferie med mindre det var et 'naturlig opphold i tiltaket' (f.eks skoleferien da jeg var student, men da jeg var i praksis var det jo ikke noe naturlig opphold) Anonymous poster hash: 9d9fa...189
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt+og+arbeidsavklaringspenger/Relatert+informasjon/Ferie+med+ytelser+fra+NAV.351695.cms Anonymous poster hash: c2957...7f5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #12 Skrevet 8. september 2014 Var ikke alt som kom med. Fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på ferie med mindre det var et 'naturlig opphold i tiltaket' (f.eks skoleferien da jeg var student, men da jeg var i praksis var det jo ikke noe naturlig opphold) Anonymous poster hash: 9d9fa...189 Ja, man må følge rutinene til ditt eventuelle praksissted. Venninnen min dro til sør Afrika i april, og måtte derfor få fri fra arbeidstrening, da mister man stønad. Jeg drar på ferie etter eksamen på våren, og da kan jeg få penger siden jeg ikke har noe å gjøre på universitetet uansett. Anonymous poster hash: 25e2f...57c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #13 Skrevet 8. september 2014 det står på søknadskjemaet noe slik som dette "jeg bekrefter med dette at jeg ikke vil gå glipp av noe tiltak" eller noe i den duren. så det betyr jo at jeg ikke mister noe penger når jeg reiser (mister ikke noe praksis eller noe slikt). og det står noe om det i tittelen på søknadskjemaet. så det skal nok gå bra. men nå har jeg fått svar på det jeg lurte på. kommer ikke til å følge innlegget noe mer. TS Anonymous poster hash: a79e4...752
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå