Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til utlandet i løpet av høsten, og går på AAP, og reglene sier jo at en skal si i fra /søke om en skal til utlandet. og jeg lurer på hvordan jeg skal si i fra. er det et spessielt skjema på dette, eller holder det med ta en telefon, eller sende e-post. noen som vet dette og kan svare meg?

Anonymous poster hash: a79e4...752
Videoannonse
Annonse
Skrevet

åja. tusen takk. jeg fant det ikke jeg. stor hjelp til meg dette.

Skrevet

Husk at du får ikke stønad i perioden du er borte.

Anonymous poster hash: 33914...7d3
Skrevet

Jeg gikk beholde stønaden under ferie i utlandet (jobber deltid, avviklet lovbestemt ferie), så ingen regel uten unntak.

Anonymous poster hash: 2eebb...fbe

• Liker 1
Skrevet

Husk at du får ikke stønad i perioden du er borte.

Anonymous poster hash: 33914...7d3

Det gjelder kun hvis man må ta fri fra en aktivitet. F.eks. en venninne som var i tiltak ey sted. Selv er jeg student på Aap, og reiser uten å miste stønad fordi jeg ikke trenger å ta fri fra noe fast.

Anonymous poster hash: 25e2f...57c

Skrevet

Det gjelder kun hvis man må ta fri fra en aktivitet. F.eks. en venninne som var i tiltak ey sted. Selv er jeg student på Aap, og reiser uten å miste stønad fordi jeg ikke trenger å ta fri fra noe fast.

Så rart.. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk 5 uker ferie med stønad i året, selv om jeg ikke var i noe tiltak.

Skrevet
Hybelkaninen90, on 07 Sept 2014 - 23:51, said:

Så rart.. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk 5 uker ferie med stønad i året, selv om jeg ikke var i noe tiltak.

Jeg syns det var rart, jeg fikk beskjed om at så lenge jeg gikk på aap hadde jeg ikke rett på noe ferie i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 9d9fa...189

Skrevet

AnonymBruker, on 07 Sept 2014 - 23:57, said:

Jeg syns det var rart, jeg fikk beskjed om at så lenge jeg gikk på aap hadde jeg ikke rett på noe ferie i det hele tatt.

Var ikke alt som kom med. Fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på ferie med mindre det var et 'naturlig opphold i tiltaket' (f.eks skoleferien da jeg var student, men da jeg var i praksis var det jo ikke noe naturlig opphold)

Skrevet

Var ikke alt som kom med. Fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på ferie med mindre det var et 'naturlig opphold i tiltaket' (f.eks skoleferien da jeg var student, men da jeg var i praksis var det jo ikke noe naturlig opphold)

Ja, man må følge rutinene til ditt eventuelle praksissted. Venninnen min dro til sør Afrika i april, og måtte derfor få fri fra arbeidstrening, da mister man stønad. Jeg drar på ferie etter eksamen på våren, og da kan jeg få penger siden jeg ikke har noe å gjøre på universitetet uansett.

Skrevet

det står på søknadskjemaet noe slik som dette "jeg bekrefter med dette at jeg ikke vil gå glipp av noe tiltak" eller noe i den duren. så det betyr jo at jeg ikke mister noe penger når jeg reiser (mister ikke noe praksis eller noe slikt). og det står noe om det i tittelen på søknadskjemaet. så det skal nok gå bra.

men nå har jeg fått svar på det jeg lurte på. kommer ikke til å følge innlegget noe mer.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...