Gå til innhold

Flytte til annen del av landet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager på forhånd for et langt og sikker litt rotete innlegg.

Trenger litt input i en vanskelig situasjon som jeg for tiden står oppi.

Jeg har 2 barn i begynnelsen av tenårene, og det har vært oss 3 på godt og vondt i alle år.

Vi har flyttet mye rundt i distriktet pga dårlig råd, men har de siste årene kjøpt oss hus og etablert oss. Jeg har en god jobb, og de har gode venner og trivs begge på skolen.

For en god stund siden fikk jeg meg en kjæreste. Jeg traff han på jobb, der han var valgt inn i et verv for 2 år (jobber offshore til vanlig).

Jeg sa meg villig til å flytte 4 timers reise vekk fra hjemmet mitt med barna mine for at han skulle kunne vær med datteren sin annenhver uke i stedet for annenhver helg slik som nå, når vervet hans er over.

Nå viser det seg at han ikke skal ha datteren annenhver uke likevel, men fortsette med annenhver helg.

Likevel mener han at vi bør flytte dit han vil bo. Jeg synes det er vondt å skulle rykke barna mine opp igjen bare fordi det passer han. Har forsøkt å foreslå at han flytter hit, og at datteren hans kommer hit i helgene (mine flyr for å treffe sin pappa og det fungerer greit). Dette er ikke et alternativ for han.

Bør jeg si opp jobben, flytte fra venner, familie, barnas skole og etterlengtede nettverk for å være sammen med han?

Vet jeg ikke kan få svar på hva jeg skal gjør, men er desperat etter å høres noen objektive meninger om dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Jeg vil først si at det er utrolig stort av deg å velge å flytte slik at han skal ha muligheten til å se sin datter.

Helt ærlig ville jeg ikke flyttet. Du sier du har jobb, familie, venner der du bor nå, og at barna dine har sitt nettverk der.

Dersom dere to ikke skulle fungere i fremtiden, ser du for deg at hans by er et sted du kunne tenke deg å være bosatt?

Skrevet

Du må tenke på fremtiden ja, vil du trives den andre plassen? Lett å få seg jobb?

Anonymous poster hash: 61497...e46
Skrevet

Oi, høres ut som en stor sjanse å ta..

Skrevet

Takk for svar :)

Nei, jeg hadde nok ikke ønsket å bli boende da.

Jeg har ikke noe forhold til plassen i det hele tatt.

Skulle bare ønske at han kunne se min side av situasjonen. Men han sier etter å ha jobbet / bodd på min hjemland i halvannen år at han aldri kunne tenkt seg å etablere seg her.

Skrevet

Jeg vil først si at det er utrolig stort av deg å velge å flytte slik at han skal ha muligheten til å se sin datter.

Helt ærlig ville jeg ikke flyttet. Du sier du har jobb, familie, venner der du bor nå, og at barna dine har sitt nettverk der.

Dersom dere to ikke skulle fungere i fremtiden, ser du for deg at hans by er et sted du kunne tenke deg å være bosatt?

Er heilt enig i dette!

Skrevet

Tror ikke det vil være så enkelt for meg å få jobb innen det jeg jobber med nå.

Han jobber som sagt offshore til vanlig, 2 på og 4 av, så han kan jo i teorien bo hvor som helst.

Skrevet

Bli der du er!

Dine barns framtid avhenger i stor grad av at de føler at de lykkes med ungdomsårene. Nå legges grunnlaget for voksenårene.

Ikke rykk de opp med rota på grunn av en forelskelse.

Hvis du var like viktig for han som han ser ut til å være for deg, så hadde han vært mer løsningsorientert.

Flørter og kjærester kan komme og gå, men barna har du ansvar for fram til de står på egne bein, og skal helst ha en god relasjon til de på sikt.

Angående denne mannen, så får dere enten jobbe med kommunikasjon og respekt, eller gå hver til sitt.

Du skal ikke ofre alt for at han får det som han helst vil.

• Liker 10
Skrevet

Du blir der du er for dine barns skyld selvfølgelig! De kommer i første rekke!

Anonymous poster hash: cf916...41d

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde ikke flyttet. Uansett hva som skjer så kommer mine barn først og slik må det bare være. Det er fint at du tenker på han og hans datter, men hvorfor skal de komme før barna dine?

Du sier at det har vært turbulente år, men omsider trives dere, du har jobb, dere har nettverk og barna har det bra. Jeg mener det vil være fryktelig trasig å dra dem opp på nytt igjen. Har dere ikke flyttet nok?

Anonymous poster hash: 1bd09...bbd
  • Liker 3
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke flyttet!

Skal du ofre dine egne barns trygge hverdag, mot hans?

Endret av Magdalene
  • Liker 5
Skrevet

Ungdommer er i en sårbar periode. Det er helt feil å flytte dem bare fordi du har fått deg kjæreste. Vil ikke kjæresten din flytte til deg, så får dere være særboere til dine barn er ute av redet. Med hans turnus skulle det ikke være vanskelig for dere å møtes når han er på land.

• Liker 5
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Tror ikke det vil være så enkelt for meg å få jobb innen det jeg jobber med nå.

Han jobber som sagt offshore til vanlig, 2 på og 4 av, så han kan jo i teorien bo hvor som helst.

Der har du svaret!

Skrevet

Jeg synes barna alltid skal prioriteres over en kjæreste. Og når du ikke har datteren hans å ta hensyn til i avgjørelsen, så synes jeg det burde være lett å velge.

• Liker 3
Skrevet

Ikke flytt! Prioriter barna dine nå i disse siste sårbare årene før de flytter ut.

Dersom du og denne mannen virkelig liker hverandre, kan dere vente noen år med å flytte sammen. Dette mener jeg faktisk, man må ikke bo sammen.

Vær så snill, ikke riv barna vekk fra dette stedet.

Anonymous poster hash: af997...d26

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ikke flyttet. Når du har to barn og de trives godt hvor de er så kan du ta hensyn til det. Er ikke så lenge til de blir så store at de kanskje flytter på seg for å studere og slikt.

Hvis denne mannen virkelig er interessert så blir han hvor du er. Han har som du selv sier mulighet til å bo hvor som helst.

• Liker 2
Skrevet

Snakk med barna om hva de mener om saken.Jeg ville nok vurdert å flytte visst det var mannen som jeg ville satset på.

Anonymous poster hash: 14831...18a

Skrevet

Snakk med barna om hva de mener om saken.Jeg ville nok vurdert å flytte visst det var mannen som jeg ville satset på.

Anonymous poster hash: 14831...18a

• Liker 1
Skrevet

Gud bedre. Burde du ikke tenke på barna dine først? De har måttet flytte mye rundt de siste årene, og nå skal du nok en gang dra de opp med roten, og det for en kjæreste? Stakkars unger...

Anonymous poster hash: 7e28b...f1a
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen på å flytte når dere endelig har kommet dere godt på fote etter mange års slit. Du kan risikere å miste alt du har jobbet så hardt for. Hva hvis det blir slutt? Han er heller ikke så mye hjemme, og skal bare ha datteren annenhver helg, da synes jeg du og barna burde prioriteres først ift bosted. I verste fall kan du risikere å flytte, det blir slutt, du er alene uten en ok jobb, og barna mistrives. Da er det ikke bare å flytte tilbake heller, kanskje har dere ikke økonomien til det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...