Gå til innhold

Trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal holde en uformell sammenkomst. Serverer fingermat og småretter av forskjellig slag, men alle skal sitte til bords. Er det ok med pappvin, eller bør vi gå for flasker?

Tips til enkel dekking av bord?

Anonymous poster hash: 0b9a2...211

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dekking av bord: Hvit dukrull (enkel og fin) fra f.eks Åhlens, eller en hvit duk dere har hjemme med stearinlys i holdere eller glass og litt dempet belysning. For å få litt farge på bordet kan en eventuelt legge på noen blomster liggende på bordet eller servietter i fargekode.

Se tips for bretting av servietter, et bord ser mer "eksklusivt ut" med servietter brettet på en spesiell måte.

Det mest delikate etter min mening er vinflasker, med brettet serviett rundt.

(Har jobbet som kokk og servitør, hvor jeg har dekket på enkelt med fint hver gang, og alltid fått meget gode tilbakemeldinger på dette. "Temaet" for restauranten var seilbåt og sjø, så brettet serviettene som båter. Gjestene har flere ganger tatt fellesbilder med serviettene på hodet, fordi de synes det var så vel gjennomført ;) ).

Det trenger ikke være avansert, men med litt fiks kan selv det enkleste bli lekkert! :)

Anonymous poster hash: dc0b8...2a7
Skrevet

Jeg tenker det går fint med pappvin om du heller den over på karafler :)

• Liker 1
Skrevet

Det er klart du kan servere pappvin, men som nattsvermer sier, hell den over på karaffel.

Til fingermat syns jeg det er best med enkel oppdekking, det er maten som står i fokus, og det er lurt å ikke ha for mye (høye) lysestaker, siden det blir en del strekking og sending.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...