Gå til innhold

Blir fryste muffins like gode?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha to selskap i oktober og har lyst å servere muffins, skal også servere andre ting. Kan jeg bake de om et par uker og fryse ned? Blir de like gode da? Men pynte de samme dag som jeg serverer. Skal lage de i muffinsformer av papir, de tåler greit å fryses eller blir de stygge?

Anonymous poster hash: 886bd...616
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fyrst muffins utallige ganger og de blir veldig gode. Har kun hatt de i papirformer, men de har ofte falt ut av dem, men de blir ikke stygge.

Halvfryse muffins er faktisk enda bedre enn ferske, syntes nå jeg, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frys dem uten pynt. Pynten tar du på når du tar dem opp og de er nesten tinte.

Har du oppskrift?

Anonymous poster hash: d6b79...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det går helt fint å fryse muffins ja.

Men vent med å ha på melis eller sjokoladeglassur til den dagen de skal serveres.

Melis i fryser'n blir noe skikkelig kliss, og sjokoladeglassur setter heller ikke pris på opphold i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frys dem uten pynt. Pynten tar du på når du tar dem opp og de er nesten tinte.

Har du oppskrift?

Anonymous poster hash: d6b79...6cf

Det skrev jeg i hovedinnlegget, skal pynte etterpå

Har ikke oppskrift nei, er bare å google, er det jeg pleier å gjøre :P

Det går helt fint å fryse muffins ja.

Men vent med å ha på melis eller sjokoladeglassur til den dagen de skal serveres.

Melis i fryser'n blir noe skikkelig kliss, og sjokoladeglassur setter heller ikke pris på opphold i fryseren.

Det skrev jeg i hovedinnlegget, skal pynte etterpå

Ja, når de ikke er så fryst at de er helt steinharde, men heller ikke opptint :)

Åja sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint å fryse muffins, jeg synes de blir saftigere da. Husk å lage trippel porson når du først er i gang, så kan du ta deilige muffins opp av fryseren hvis du vil kose deg i høst :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fryse muffins er ikke noe problem, men ikke bli kreativ med oppvarmingen og tiningen. Noen setter dem inn i ovnen, og setter så på ovnen og gir dem en dobbel, ujevn runde med steking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint å fryse muffins, jeg synes de blir saftigere da. Husk å lage trippel porson når du først er i gang, så kan du ta deilige muffins opp av fryseren hvis du vil kose deg i høst :biggrin:

Det er faktisk planen :fnise:

Å fryse muffins er ikke noe problem, men ikke bli kreativ med oppvarmingen og tiningen. Noen setter dem inn i ovnen, og setter så på ovnen og gir dem en dobbel, ujevn runde med steking.

Gidder ikke steke de rett før servering, har nok å gjøre da så folk får spise de romtemperert eller låne mikroen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke steke de rett før servering, har nok å gjøre da så folk får spise de romtemperert eller låne mikroen :P

Hehe, det er bra. Ikke gjør det, det var poenget. :fnise: Bare la de tine du. Og håper det smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er bra. Ikke gjør det, det var poenget. :fnise: Bare la de tine du. Og håper det smaker!

Takk, håper de blir gode for er ikke så veldig flink til å bake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...