Gå til innhold

Knappehullsblomst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det det som kalles corsage?

Uansett så hadde vi ikke tenkt å ha det, fordi samboer gifter seg i uniform og da er det ikke lov å ha slikt. Og skulle ikke brudgom ha, så tenkte vi at da trengte ikke noen andre heller.

Men så har vi tenkt litt. Siden foreldrene våre betaler såpass mye hadde det vært fint å gjøre litt stas på dem ved at de fikk en slik knappehullsblomst. :blomst:

Hva syns dere? Kan forlovere, fedre og mødre ha slik blomst og ikke brudgom? Til jentene kan vi få den litt mer feminin, til guttene litt røffere.

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det.

Jeg ville kanskje latt fedrene og hans forlover hatt det, ikke jentene. Men det kan jo være fint det også da, jeg har bare ikke sett det før!

Skrevet

Ikke jeg heller. Men jeg tenkte som så at hvorfor skal bare gutta få en slik oppmerksomhet?

Skal snakke med hun som skal lage buketten om det går an å få en jentete versjon av slikt. Tror det hadde blitt fint, jeg. Jeg skal ha orkidéer i buketten, så en liten orkidé til hver kan bli bra.

Skrevet

Blir helt sikkert bra, alltid gøy med noe som ikke "alle" andre gjør :-)

Skrevet

Vi ga mine søstre en fin blomst å ha i håret. Det er jo et alternativ til corsage. Eller et blomsterarmbånd.

Skrevet

Jeg var i et bryllup i Nederland der den ene familien var fra England - der fikk begge kjønn "knappehullsblomst". De til damene var bundet til en sikkerhetsnål med blomstertape. Ser jo litt stilig ut, da.

Skrevet

Jeg tenkte kanskje å ha en hvitt bånd eller noe som underlag for blomsten til damene. Jeg tror det blir finest om det er lett å skille mellom guttecorsagene og jentecorsagene.

For hvorfor er det bare gutta som skal få den oppmerksomheten? Det er jo ikke bare gutter som er forlovere eller foreldre.

Skrevet

I USA hvor jeg har familie har jeg vært i bryllup hvor alle nære familiemedlemmer, mannlige og kvinnelige, får corsager. Jeg tror det er sånn man pleier å gjøre det der.

Jeg synes du bare skal gjøre det, cecily!

Skrevet

Guttas knapphullsblomst heter boutonnier, jentenes heter corsage. Jenter kan som regel velge hvor de vil ha blomsten, om de vil ha den på klærne, rundt håndleddet eller festet til vesken. Tror ikke så mange gutter har sin rundt håndleddet... :ler:

Jeg syns det er veldig koselig å gi blomst til jentene også. Selv skal jeg ha to "ekstra" blomster i brudebuketten min, og gi den ene til mamma og den andre til svigermor når jeg har gått opp altergangen. Forloveren min og brudepikene mine er da allerede utstyrt med blomster.

Skrevet
Selv skal jeg ha to "ekstra" blomster i brudebuketten min' date=' og gi den ene til mamma og den andre til svigermor når jeg har gått opp altergangen. Forloveren min og brudepikene mine er da allerede utstyrt med blomster.[/quote']

Dette hørtes jo utrolig koselig ut!!! Vet de om dette, eller er det en overraskelse? Hvordan skal du gå frem sånn eksakt? :-)

Skrevet

Er akkurat det jeg lurer på selv i disse dager... Noen forslag...? Pappa skal følge meg opp, men det er ikke han som skal sitte sammen med meg ved alteret, så jeg tenkte at jeg kan jo gi de to blomstene når han går å setter seg. Men hvem skal jeg gi først...? Kanskje mamma siden hun er nærmest, både fysisk og familiært...? Jeg vil ikke lage altfor stor ståhei rundt akkurat det heller, men det er jo greit å gjøre det slik at folk ser hva som skjer ihvertfall...at ikke det bare ser ut som styring frem og tilbake....

Skrevet
Jeg syns det er veldig koselig å gi blomst til jentene også. Selv skal jeg ha to "ekstra" blomster i brudebuketten min' date=' og gi den ene til mamma og den andre til svigermor når jeg har gått opp altergangen.[/quote']

Vi gjør noe lignende.

Under sermonien har forloveren min 4 langstilkede roser, som vi skal gi svigerforeldrene våre. Hos oss blir dette løst på følgende vis: På slutten av talen sier Sermonimesteren vår noen velvalgte ord, og noe om at vi er glad for å ha blitt godt mottattt i svigerfamilien. Så gir Ordensmannen mine foreldre ei rose hver, og etterpå gjør jeg det samme til hans.

Da har vi riktignok gjort litt ut av det, men da forstår i hvertfall gjestene hva som foregår. Og det synes vi er viktig, i tillegg til at vi synes det blir litt mer høytidelig og større øyeblikk for foreldrene da.

Kan du ikke spørre presten deres om han kan hjelpe dere med denne "rosesermonien"?

Skrevet

Det var en stilig vri, skal tenke litt på den. Veldig koselig, pluss at det blir litt mer personlig. Takk for at du delte den ideen med meg :) eller oss, det er nok flere innom her...

Skrevet
Det var en stilig vri, skal tenke litt på den.  Veldig koselig, pluss at det blir litt mer personlig.  Takk for at du delte den ideen med meg  :)  eller oss, det er nok flere innom her...

Alltid hyggelig å være til hjelp :wink:

Skrevet

Jeg syntes det var en veldig god ide. Hvorfor skal vi alle gjøre det make? Det er kjempe flott med folk som tør å gjøre sin egen vri på ting, og det kommer garantert til å bli lagt merke til. Way to go girl!!!!

:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...