AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Jeg skal med katten min til 2. veterinærtime om få dager, for chipping og vaksine nr. 2. Men jeg vil gjerne ha tips for hvordan jeg kan gjøre det bedre for lillegutt, for forrige gang, som var hans første, mjauet han store deler av bilturen, og skalv da vi satt i venterommet (der det selvfølgelig var en del folk + en hund). Hadde da brukt lang tid på å gjøre han trygg på buret, og lagt et pledd med lukten min på, inni. Hjelp, noen? Anonymous poster hash: 5e1b4...43f
Minya Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Det er ikke nødvendigvid buret som gjør ham utrygg, men bilturen. Både gamlepus og minstepus gauler som gale når vi tar dem med i bilen, selv om de er veldig glade i transportburet vi bruker. Vi har en "luksus"versjon med fluffy inventar og kraftig stoff som overbygg som brukes som katteseng til daglig, så de elsker det, men med en gang de kommer inn i bilen, så er det ramaskrik nesten hele veien. Å skjelve på venterommet er helt normalt, veterinærkontoret lukter rart, uvant og dermed skummelt. Det er ikke så mye mer å gjøre enn å prate til pus for at han skal vite at du er der, stikk fingrene inn i buret for at han skal ha lukten av deg nærmest mulig mens du venter, og ikke stress for da merker katten at du er stresset. Slapp av, det er flere millioner katter som har det på samme måten og de har det flott hjemme hos sine mennesker
Gjest Lille-pus Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Tre av de mange millionene katter som Minya nevner bor her. Og i morgen skal vi til vet'en. Da blir det 'tre tenorer', eller to tenorer og en sopran, hele veien. De synger nemlig på omgang, slik at det ikke er mer enn ett sekunds ørepause for mine to ører. Heldigvis er det sånn ca 500 meter bort til vetrinæren vår, men med 3 stk så tar vi bilen. Ventrommet lukter andre nervøse dyr, og nervøsitet smitter. Det lukter kjemiske, rare dufter, det er andre dyr der og ingen vil forlate transportkassen inne på venterommet. Fingrene inn i kassen/buret er lurt. Ikke bli overrasket om fingrene dine blir skikkelig merket med "Eau de Meg" (din katt merker deg slik at alle skal vite at du tilhører din katt).
Aurora M. Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Det er bare å "stå han av" tror jeg. Pusina er heldigvis rolig og stile i bilen (kommer et lite puslete mjau av og til da..). På venterommet ser jeg jo at hun er litt stressa, men det er jo bare naturlig. Det kunne kanskje ha vært langt verre om ikke vetten vår har vært så smart å ha Feliway strategisk plassert på både venterom og behandlingsrom! Ser noen dyr blir bare heelt rolig og salig av å være der.
Tvist Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Jeg har en som er livredd og synes det er fryktelig, og en liten jente som elsker veterinæren. Mye nytt å undersøke, nye folk som koser med henne, og så får hun litt snop. Sist gang la hun seg på rygg i armene til dyrlegen og lot han klappe henne på magen...
Amys Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Pus her liker best å sitte sånn at han kan se ut når vi kjører bil, enten ved å heve buret så det kommer på høyde med sidevinduene, eller feste det i midtsetet bak med åpningen forover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå