Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg ny PC, men har egentlig lite peiling på hva man bør og må ha, og hva som er viktig å tenke på...! :wink:

Jeg bruker stort sett pc`en hjemme til å surfe på nettet, laste ned litt musikk, samt litt "mekking" i Excel og Powerpoint. Hva bør jeg kjøpe?

Har sett at Dell annonserer mye på TV med utrolig lave priser. Noen som har bestilt PC derfra? Gode eller dårlige erfaringer??

Setter stor pris på litt hjelp og innspill fra dere kunnskapsrike KG`ere....! :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeg har kjøpt Dell i alle år, har gode erfaringer med dem.

Til ditt bruk kan man vel egentlig bare finne den billigste PC'en du får tak i. Hvis du skal ha bærbar, vil jeg anbefalle deg å investere litt penger i en Mobile-prosessor.

NB! Centrino er en "pakke" som bl.a innholder Mobile-prosessor, hvis du skulle bli forvirra.

Skrevet

Tusen takk for svar! :P Jeg har bærbar PC gjennom jobben, så jeg vil ha en stasjonær hjemme i tillegg (dvs., jeg har allerede en, men vil ha ny...)! Hvor stor bør f.eks harddisken være??

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hatt PC fra Dell, var kjempefornøyd! Harddisken på den var 80GB

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

De billigste stasjonære selges vel med 80 GB. Skulle tro at det holdt i massevis ;). Ellers kan du jo kjøpe en ekstra harddisk hvis du skulle ha behov for det etterhvert.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Den er sikkert grei nok til ditt bruk. Hvis jeg skulle ha spandert noen kroner på den, ville jeg kanskje tatt 512 MB RAM og muligens til 80 GB Harddisk.

Vær også klar over at celeron-prosessoren ikke er så mye "trøkk" i som en vanlig Pentium-prosessor. Men til ditt bruk, tror jeg ikke du merker noe særlg forskjell. Den sier ingenting om Grafikk-kortet, men jeg går ut i fra at den holder i massevis hvis du ikke spiller.Legg også merke til at skjerm ikke inngår i prisen.

Skrevet
Den er sikkert grei nok til ditt bruk. Hvis jeg skulle ha spandert noen kroner på den, ville jeg kanskje tatt 512 MB RAM og muligens til 80 GB Harddisk.

Vær også klar over at celeron-prosessoren ikke er så mye "trøkk" i som en vanlig Pentium-prosessor. Men til ditt bruk, tror jeg ikke du merker noe særlg forskjell. Den sier ingenting om Grafikk-kortet, men jeg går ut i fra at den holder i massevis hvis du ikke spiller.Legg også merke til at skjerm ikke inngår i prisen.

Takk for svar igjen Rattlesnake, du er snill som hjelper meg...! :wink:

Jeg må ha et ok Grafikk kort, da jeg har barn som spiller MASSE på pc`en... Glemte helt å nevne det innledningsvis...! Mange av disse spillene tar jo også veldig stor plass på harddisken, eks. Harry Potter o.l.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det er spill som virkelig krever ressurser av maskinen din.Skal du ha en bra spill-PC må du nok ut med en del tusen når det gjelder spille generelt.

Nå aner jeg ingenting om hvor mye typiske barnespill krever av ressurser på maskinen, men du kan jo sjekke kravspesifikasjoner som står på spillene. Muligens også legge til en del, hvis du skal spille med den litt i framtiden. Tenk over hvor gamle spillene er også.

Skrevet

dell gir deg en kontor data...

pluss:

-pris

-levering

minus:

-heller dårlige komponenter (ram)

-noe mangel på riktig drivere til riktige komponenter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...