Gå til innhold

KK-mila

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som løp 10km på KK-mila i går? Hva synes du om løypa og opplegget?

Anonymous poster hash: c5f86...f03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg irriterte meg litt over at 5km og 10km startet samtidig, for de første 2 km var løypa full av damer som bare skulle gå. Det var vanskelig å komme seg forbi og jeg måtte stoppe opp flere ganger. Og så var det en ganske tøff løype med veldig mye bakker. Men det var jo gøy, og jeg er veldig fornøyd med å ha løpt hele runden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp også på lørdag og syntes løypa var helt OK, opplegget rundt var også bra - men påstanden om at det var nok toalett skal jeg ta med en klype salt neste gang. Ble stående i dokø til 2 minutter før start så de første kilometrene ble dessverre oppvarming for meg.

Inndelingen i startpuljer synes jeg også var klønete gjort, man har jo tross alt meldt seg på ed en antatt sluttid og inndeling etter "løpe, jogge fort" etc synes jeg var tåpelig. Jeg gikk til pulje 2 istedet for pulje 3 og selv der var det flere folk som gikk helt i starten. Var trangt nok som det var om man ikke skal måtte komme seg forbi folk som går i tillegg.

Var også tilløp til kaos rundt bagasjeoppbevaringen, jeg leverte heldigvis sekken min tidlig, men hørte andre som leverte senere og da var det helt kaotisk der og omtrent umulig å komme fram.

Så alt i alt helt OK, men virker ikke som om de klarte å løse logistikken helt ift antall deltagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pros;

-puljestart(var fellesstart første året, grøss)

-bra skilting med kilometre

-en litt artig løype

Cons:

-lite skilting inne på bislett (hvor skal sekkene? Hvor er startnr?)

-bagasjeområdet var et eneste kaos, liten plass og veldig uoversiktlig kø-ordning. EN person på hvert område tok i mot sekkene. Herregud treigt.

-det sto KJEGLER på løpebanen, flere snublet over dem (lå i felt 1, hadde ingen forventning om å måtte se meg for på bakken innpå banen...)

-drikkestasjonen kom sent (etter 5km?). drakk ikke selv, men vet at mange ønsket at det kom på 2.5 som på tidligere år

-på slutten havnet vi bak de som gikk/jogger 5 km, og de var gjerne skravlere som koste seg og gikk flere i bredden... Det er lov å ha det fint på tur ja, men mulig å flytte seg kanskje? Evt ha ulik 5 og 10km start?

-litt rotete å finne goodiebag og champagne når det var inngang på begge sider og køa sto bom fast på et tidspunkt...

Ellers er jeg fan av KKmila og har vært med alle de 4 gangene. Men hadde håpet at de skulle bli bedre for hver gang! Mye logistikkproblemer syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 520 kroner for å beine rundt ute?

- Kjønnsdiskriminerende og vanvittig rosa.

Anonymous poster hash: 7627d...a9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet i pulje 4 med vilje, regnet med at det ville bli trengsel lengre foran. Og det fungerte bra, var ikke noe kødannelse annet enn ut fra startområdet. Fullførte på ca 90 minutter, vet ikke om vi var i riktig pulje eller ikke. Synes drikkestasjonen kom litt sent når det var så mye stigning i begynnelsen.

Vi opplevde ikke noe bagasjekaos men vi var tidlig ute med å levere fra oss sekkene. Alt i alt en veldig fin opplevelse. Fornøyd med løypa.

Anonymous poster hash: 2648c...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løypeprofilen var helt grei synes jeg, skjønner ikke de som meldte seg av 10km på grunn av de bakkene, for jeg synes ikke det var så ille... Men puljene var jo helt håpløse, når folk som skal GÅ 5km starter i pulje 2 for å bli fortest mulig ferdig, så er det innmari kjedelig å satse på å greie mila under timen når man havner langt bak i den :-( jeg løp sikksakk de første 3 km, og da starta jo bakkene der folk bare stoppa uten å tenke at det kom noen bak, eller begynte å gå 2 og 3 i bredden for å skravle litt samtidig som de som løp fort begynte å komme i mot, så det ble vanskelig å komme forbi.. Og de som hører på musikk hører jo ikke at folk kommer bak og viker derfor ikke heller.. Og så burde det vært flere drikkestasjoner

Anonymous poster hash: 1bc02...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...