AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Satt i sofaen med en topp som går litt ned på ryggen. Plutselig kjenner jeg et helt jævlig stikk midt på ryggen! Fyker opp i en fart og prøver å nå bak med hendene. Får helt hetta og løper bort til speilet. Der er det et monster av et stikk! Har smørt på aloe vera og hele område er helt rødt. Svir som et helvete. Noen råd mot vepsestikk? Noe mer jeg kan smøre på? Desperat. - Jente 21 Anonymous poster hash: b4ca3...63e
Gjest constance90 Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Bland vann og sukker, dypp en klut på stikket.
Sølvrosen Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Få noen til å fjerne brodden med en pinsett. Prøv å avkjøl med en isbit. Hvis du har allergimedisin tilgjengelig bør du ta en tablett nå.
FruRaeder Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Trodde vepsen var borte nå. Ble angrepet av et helt bol i sommer. Kan trøste deg med at det går nok over i løpet av dagen.
Gjest Hummels Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Har blitt stukket 3 ganger i år jeg. Bare lar stikket og det vonde gå bort av seg selv.
AnonymBruker 42 Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Få noen til å fjerne brodden med en pinsett. Prøv å avkjøl med en isbit. Hvis du har allergimedisin tilgjengelig bør du ta en tablett nå. Skal godt gjøres å få brodden til en veps å sitte fast ett er stikk, så det slipper hun nok.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Få noen til å fjerne brodden med en pinsett. Prøv å avkjøl med en isbit. Hvis du har allergimedisin tilgjengelig bør du ta en tablett nå. Veps har glatt brodd som ikke sitter igjen på stikkstedet. De fleste vepsestikk er symptomfrie etter en dag eller to. En sjelden gang kan man få en større lokalreaksjon som gjør det rødt, hovent og noe smertefullt/kløende i en uke eller to, kanskje med stor hevelse. Dette kan skje selv om man ikke er allergisk. De aller, aller fleste vepsestikk gjør ikke vondt etter en dag eller to, selv om det kan klø litt. Antihistaminer kan hjelpe.Anonymous poster hash: fd0f1...7d0
Sølvrosen Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Skal godt gjøres å få brodden til en veps å sitte fast ett er stikk, så det slipper hun nok. En gang jeg ble stukket satt hele vepsen fast, men du har sikkert rett i at det ikke er vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå