Gå til innhold

Dater nå en kar som vautro med eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei..

Jeg har nå data en kar i ca 1 mnd som jeg selvfølgelig trives med på mange områder. Etter overkant av 3 uker, åpnet han seg opp for meg og fortalte han meg at , da han var i sitt forrige forhold, så hadde han vært utro mot eksen med en jente(ikke helt venninne men bekjent) Han bodde da med eksen, og de hadde vært sammen i over 2år...

..For meg var det veldig godt at han åpnet seg. Fordi jeg må ha en som absolutt er ærlig med meg. Og jeg sa til han at det var bra at han åpnet seg om dette og at det var eldig viktig for meg å vite alt om situasjonen, hva som hadde hendt -ettertid / fortid. Han har fortalt en del, men ikke noe om hvordan han oppførte seg. Type.. "hvordan kan en kar være utro med dama han forsåvet elsker, vært med i år, bor sammen med...og bare komme hjem og late som absolutt ingenting. Uten at hun legger merke til det? (eller gjorde hun det, han forteller ikke om det. Og det MÅ han faktisk bare. om hu mistenkte no) og da om hu ikke la merke til noe, hvordan han kunne gå videre, helt som normalt rundt henne på det seksuelle området o.l., i 6mnd.. helt til han blir busta? For da fikk hun vite det, men ikke av ham."................................

Hvordan burde jeg forholde meg til denne situasjonen?
FOr jeg som person ...virkelig..har en sterk mistrifsel og "urespekt på en respektfull måte" for uærlighet på denne måte.. altså man MÅ bare være ærlig. Jegvet bare at jeg nekter å være med en kar jeg må dra sannheter ut av. Og jeg lurer på, hvordan burde jeg stille spørsmål og stille meg til en slit situasjon ?

Jeg kommer til å spørre masse fremover nå og forvente svar. For det er viktig. For jeg merker i hele meg at jeg kan ikke fortsette med ham om han ikke åpner seg. Og sånn får det bare være. Uansett hvor trist det hadde vært å gi slipp på denne karen, for herlig er han.

jeg ber egentlig mest om råd til spørsmål -ting, omgivelser jeg kanskje ikke tenker over ettersom at jeg selv aldri har vært utro / vært "fanget" i et utroskap. Men jeg har en veldig god forståelse for psykologi. Som ofte blir et problem, for min samvittighet. For fatter "for" mye og fokuserer mer på andre enn meg selv der og da xD. Men jeg må lære meg selv å slutte å antyde. og å faktisk kreve at jeg fortjener virkelige svar og oppmerksomhet. :) Hvis ikke blir følelser bare rot.

Jeg kunne tydlig se på gutten at han angret på situasjonen i form av sorg. Så det er derfor jeg ikke nødvendigvis finner det som et stempel. Men jeg kjenner mye til utroskap i verdenen, og vet at det gjerne betyr mye mer.. Så jeg pratet med gutten og jeg sa... "er det slik du reagerer på ting? At det er en fare for at du stikker unna og er utro? Eller at du føler deg fanget?" og da sa jeg at det er viktig at han tar opp dette.. og at han SPØR. Så kan ting ordnes. Ingen grunn til å føle seg fanget og ulykkelig i et forhold. OG understreke forskjellen på forhold og ens eget liv, ikke sant. Ikke vær uærlig med meg slik fordi du har det ille med deg selv, som var det han gjorde med eksen. Og derfor det er viktig at vi er så (kanskje unormalt) åpne med hverandre nå. Gjelder egentlig alle områder for meg. Burde kunne prate om ekser osv. Og ser ut til at jeg ikke er så farlig å prate med for folk så folk åpner seg opp en del da.

Grunnen han legger ved at han var utro var fordi eksen hans var dypt deperimert på denne tida. Og at han selv var det. Grunnen til at han var det viste seg å være en kraftig B-vitamin mangel som har en effekt av å gi deg dårligere humør da. Og så ble han naturlig deprimert av at eksen var deperimert. Så møtte han denne jenta en dag og "hun tok utnyttelse av situasjonen og hadde sex med ham". Nå denne " mente jeg nå fordi det var dette han jeg dater nå sa. Jeg sa ganske bestemt nå at dette var da ingen unnskyldning uansett og at ja hun er ** (hehe) så var nå han med på dette.

...

Han jeg dater nå slet mye med utroskapet i ettertid sa han, og han gikk rundt og dvelvet på hvordan han skulle åpne seg.. Jeg tror endel på dette. Men fortsatt midtstykker som mangler på en måte da. Vet jeg krever mye info, men jeg trenger å vite det som om jeg selv skulle ha vært der. Faktisk. Tenk deg at du leser en bok, du er i handlingen - litt det jeg trenger ikke sant til dette.

For det er ikke noe mer vanskelig for meg enn uærlighet og mental vold da.

Jeg er faktisk ikke så skummel selv om jeg høres bestemt ut på informasjon:3 men den menneskelige psyken er såpass altså for de fleste:)

Han ser ut til å trives med hvordan jeg håndterte utroskapet hans og hvordan jeg ser på situasjonen. :) Virker som at han holder enda mer på meg nå, etter at han åpnet seg om det for meg, og at jeg bryr meg om han, meg, eksen og bare alt. hehe :)

Eneste dumme er at jeg har en 10-minutter med :'( what if, for meg selv. her og nå, iblant de siste dagene. Du vet den..følelsesmessige *bhudfliyg* du bare..får.. som om det er et heftig utslag av verdens værste PMS, men at det er enda mer ekte fordi det er relatert til noe ordenlig ekte og av høy prioritets grad?

Og det kommer nok til å vare til jeg vet mer og føler mer.

Beklager alle skrivefeil på forhånd.

Endret av nannna
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Vil bare si at i mitt forrige forhold som varte i 5 år, så var jeg utro tre... -3- ganger. Jeg vet at det er helt moralsk forkastelig, og jeg hater meg selv for det. Kommer alltid til å angre på det!

Poenget mitt nå er at selv om jeg har vært utro, så kommer jeg aldri aldri til å være det igjen. Jeg husker hvordan det føltes å lyge, og hvor såret han ble når han endelig fant det ut, og aldri om jeg noen gang vil la noen gå gjennom det en gang til.

Anonymous poster hash: 22496...4dd
Skrevet

Herr. E. Gud.

1. Ro deg ned

2. Tror du, virkelig, at du blir roligere av denne maniske jakten på info og mentalt rusk? I så fall er du enda mer manisk enn posten gir uttrykk for.

Anonymous poster hash: 0712f...6a6

Skrevet

Jeg blir helt stressa av å lese det du skriver. Det var i det forrige forholdet han var utro, hvis noen skulle stille alle disse spørsmålene så er det eksen - ikke du.

Jeg tror at ved å grave enda mer i dette så vil du ikke bare gjøre så tillit blir en umulighet i forholdet, men jeg tror også du kan drive denne fyren unna..

Du har sikkert gjort ting mot andre mennesker som du ikke er stolt over selv...la fortid være fortid, og bygg heller tillit gjennom hyggelige opplevelser og samtaler.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var utro mot min samboer, jeg elsket han, men ikke på samme måte som han elsket meg. Jeg angrer at jeg gjorde det, for jeg skulle heller gjort det slutt først. Jeg kommer ALDRI til å være utro igjen.

En gang utro er ikke alltid utro.

Anonymous poster hash: 48ca0...aa4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg vil sterke anbefale deg å ikke drive denen typen 3dje grads forhør av ham mht. den affæren han hadde i sitt forrige forhold.

Dersom du alikevel ønsker å grave alle detaljer ut av ham, få hans beskrivelse av alle hennes reaksjoner, alle forsøkene på det ene og det andre, - da vil du drive ham fra deg, like sikkert som banken.

Skrevet

Tror du kommer til å skremme han vekk før det i hele tatt blir noe!

Skrevet

Vel for å si det slik så satt han veldig pris på at jeg pratet med ham om det. Han ønsker at jeg skal stille ham spørmål om det fordi han hadde det så vondt av det han gjorde da. Han ber meg om å stille ham to nye spørsmål om det hver gang vi legger oss. Derfor jeg lurte på hva jeg burde spørre om..

Skrevet

Jeg vil sterke anbefale deg å ikke drive denen typen 3dje grads forhør av ham mht. den affæren han hadde i sitt forrige forhold.

Dersom du alikevel ønsker å grave alle detaljer ut av ham, få hans beskrivelse av alle hennes reaksjoner, alle forsøkene på det ene og det andre, - da vil du drive ham fra deg, like sikkert som banken.

Vel for å si det slik så satt han veldig pris på at jeg pratet med ham om det. Han ønsker at jeg skal stille ham spørmål om det fordi han hadde det så vondt av det han gjorde da. Han ber meg om å stille ham to nye spørsmål om det hver gang vi legger oss. Derfor jeg lurte på hva jeg burde spørre om..

Så jeg driver ham ikke vekk. Han stoler faktisk bare mer på meg ved det. Og det er ikke et 3grads forhør heller. Det er det å åpne seg opp ganske vanlig..

Skrevet

Tror du kommer til å skremme han vekk før det i hele tatt blir noe!

Så jeg driver ham ikke vekk. Han stoler faktisk bare mer på meg ved det. Og det er ikke et 3grads forhør heller. Det er det å åpne seg opp ganske vanlig..

Skrevet

Jeg blir helt stressa av å lese det du skriver. Det var i det forrige forholdet han var utro, hvis noen skulle stille alle disse spørsmålene så er det eksen - ikke du.

Jeg tror at ved å grave enda mer i dette så vil du ikke bare gjøre så tillit blir en umulighet i forholdet, men jeg tror også du kan drive denne fyren unna..

Du har sikkert gjort ting mot andre mennesker som du ikke er stolt over selv...la fortid være fortid, og bygg heller tillit gjennom hyggelige opplevelser og samtaler.

Så jeg driver ham ikke vekk. Han stoler faktisk bare mer på meg ved det. Det er det å åpne seg opp ganske vanlig.. Kanskje jeg bare luftet litt for mange av tankene mine her. Men jeg valgte å lufte tankene mine her enn å ta alle tankene opp med ham. Jeg tenkte at jeg kunne få svar på det uansett ved at han vil at jeg skal spørre. Men jeg ville ikke ta det opp slik med ham, og det er jo åpenbart derfor jeg skrev det her. Så jeg kanskje kunne få høre det fra andre som har vært i en lignende situasjon..

Skrevet

Herr. E. Gud.

1. Ro deg ned

2. Tror du, virkelig, at du blir roligere av denne maniske jakten på info og mentalt rusk? I så fall er du enda mer manisk enn posten gir uttrykk for.

Anonymous poster hash: 0712f...6a6

Så jeg driver ham ikke vekk. Han stoler faktisk bare mer på meg ved det. Det er det å åpne seg opp ganske vanlig.. Kanskje jeg bare luftet litt for mange av tankene mine her. Men jeg valgte å lufte tankene mine her enn å ta alle tankene opp med ham. Jeg tenkte at jeg kunne få svar på det uansett ved at han vil at jeg skal spørre. Men jeg ville ikke ta det opp slik med ham, og det er jo åpenbart derfor jeg skrev det her. Så jeg kanskje kunne få høre det fra andre som har vært i en lignende situasjon..

Skrevet (endret)

Heisann.

Vil bare si at i mitt forrige forhold som varte i 5 år, så var jeg utro tre... -3- ganger. Jeg vet at det er helt moralsk forkastelig, og jeg hater meg selv for det. Kommer alltid til å angre på det!

Poenget mitt nå er at selv om jeg har vært utro, så kommer jeg aldri aldri til å være det igjen. Jeg husker hvordan det føltes å lyge, og hvor såret han ble når han endelig fant det ut, og aldri om jeg noen gang vil la noen gå gjennom det en gang til.

Anonymous poster hash: 22496...4dd

Takk for svar. Beklager om posten min virket veldig mye av seg. Vet mange andre her har regagert mye på det.. men jeg ville bare få luftet tankene mine her om det.

Og når det gjalt spørsmål til ham så er det og fordi at han vil at jeg skal spørre ham ut om det. Han ber meg stille to nye spørsmål om det hver dag, fordi han trenger å bygge en tillitt til meg. En tillitt han føler at han ikke klarte å bygge opp med noen pga det som han hadde gjort tidligere.

Ved siden av det var det godt for meg, noe jeg trengte, selv om jeg ikke har nevnt det helt slik for ham som jeg har gjort her. åpenbart. Tenkte jeg kunne gjøre det gjennom spørsmålene uansett. Og da ville jeg samle de på en god måte for oss begge da. For jeg vet ikke hva jeg skal spørre ham om for at han skal få det bedre med det heller. :) Beklager hvis posten min var mye for noen, de fleste her utenom deg og en annen ser ut til å klikka i vinkel av det jeg skrev..

Endret av nannna
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hva er det han ønsker å oppnå ved at du skal tvinges til å høre det han ønsker å fortelle?

Om jeg var deg så ville jeg ville tatt det som et dårlig tegn om jeg skulle forsøkes tvinges til å høre hans detaljbeskrivelser av intime situasjoner med en kvinne han bedro sin kone med.

Han pålegger deg rollen som hans personlige skrifteprest og psykolog, - det er ingen god situasjon.

Spør ham om hva som gjorde ham kåt ved henne.

Spør ham om hvordan hun stønnet da han trengte inn i henne.

- og etter det er det ikke sikkert du har så lyst til å spørre flere spørsmål.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Hei TS, jeg er i samme situasjon som deg. Jeg datet en fyr og han la fort på bordet at han hadde vært utro mot kjæresten sin da han var yngre. For det første så synes jeg du skal være glad for at han åpnet seg for deg og valgte å si dette, for dette kunne han også holdt kjeft om. Nå vet du det, og han kan stole på deg.

For det andre så er man gjerne ung og dum, og han jeg datet og som ble kjæresten min, har vokst av dette. Han har kun angret og kommer aldri til å gjøre det igjen. Det vet jeg, ettersom han er et følelsesmenneske og får lett dårlig samvittighet. Han fortalte det til meg fordi han ikke ville ha noen skjelletter i skapet, og han forsto om jeg ville dømme han for dette.

Men det gjør jeg ikke. Han åpnet seg og det er i fortiden, og det er bedre at sånt kommer frem nå enn senere eller aldri. Nå vet du at han er ganske ærlig :) Hvordan du skal forholde deg til det? Vel, ikke døm han. Prøv å legg deg bak deg slik han også sikkert vil. Det viktigste er at han har åpnet seg og at du viser forståelse :)

Anonymous poster hash: 0299f...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...