Gå til innhold

Hvordan bøyer du deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt egentlig her å begynte å tenke, hvordan er det dere andre bøyer dere? F.eks du skal plukke opp noe fra bakken, hvordan bøyer du deg da? Setter du deg ned på huk og plukker det opp eller står du bøyende med rumpa rett ut?

Tenker du over dette?

Har selv gjort det i det siste. Prøver å sette meg på huk når jeg plukker opp ting, men glemmer ofte meg og står der med rumpa rett ut da. Føler meg bare rar da.

Anonymous poster hash: d977d...8d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bøyer meg ned med rumpa rett ut, rett og slett fordi det er den mest effektive måten. Men det er egentlig feil måte å bøye seg på, og skader ryggen. I det siste har jeg fått en del vondt i korsryggen på grunn av jobb (har en fysisk belastende jobb), så jeg må skjerpe meg og bli flinkere til å sette meg på huk/løfte med beina. :)

Anonymous poster hash: 2d191...293
Gjest Dansedilla
Skrevet

Bøyer overkroppen ned med strake bein, men noen ganger bøyer jeg knærne også. Vondt i ryggen har jeg, men ikke pga. dette.

Skrevet

Når jeg skal plukke opp småting bøyer jeg meg med rompa ut og litt bøy i knærne. Når jeg skal løfte tyngre ting bøyer jeg bare knærne og retter ryggen, fordi jeg vet at jeg får vondt i ryggen hvis jeg ikke passer meg.

Jeg tror jeg bøyer knærne mer etter at jeg fikk briller, for jeg er alltid så redd for at brillene skal dette av.

Gjest avocadoen
Skrevet

Med rumpa rett ut. Har med at jeg har knesskade, så det er vondt å sette meg på huk. :)

Skrevet

Er det lettere ting blir det med rumpa rett ut, er det tyngre ting setter jeg med ned på huk. Vil vel tro jeg setter meg mer ned på huk ettersom jeg er vant til det pga styrkeløft.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kommer an på om jeg skal løfte noe lett eller tungt, kombinert med om jeg holder på å tøye kroppen. Taøyer kroppen ved å være bevist alle bevegelser. Hvis det er noe tungt eller jeg ikke tøyer så går jeg ned på huk med hælene i bakken. Er det skikkelig tungt, så er det ned på huk på tåballene.

Skrevet

Face down, ass up. Som oftest, selv om jeg meget godt vet at det er feil.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Tar forlengs salto over objektet og tar tak i det halveis i beveglsen.

Skrevet (endret)

Dæven jeg er flink til å bruke paint!

Endret av Electron
  • Liker 1
Gjest _LilleMy
Skrevet

Spørs på situasjonen. Alene/med venner/familie bøyer jeg meg med rumpen i været, men ellers på huk :P

Skrevet

For lette ting, så står jeg med strake ben og plukker opp. Er det tyngre, så bøyer jeg knærne og skyter rumpa ut.

Trener mye styrke (mye markløft) så jeg kan løfteteknikk, men siden jeg også trener mye yoga er også myk nok for å stå med strake ben.

Anonymous poster hash: 268d8...34e
Skrevet

Kommer an på hvor tungt det jeg skal løfte er. Skal jeg bare løfte en sokk fra gulvet kan det godt være strake ben og krum rygg. Er det noe tungt passer jeg på at jeg løfter mer som jeg skulle tatt markløft :)

Skrevet

Jeg må gå ned på huk, kan ikke bøye ryggen lenger pga. skade.

Skrevet

Skal jeg løfte tunge ting setter jeg meg på huk. Ellers er det med rompa opp. Er ikke det bare et fint syn for andre da? :P

Skrevet

Det kommer an på flere ting. Hva har jeg på meg? Skjørt eller kjole, da setter jeg meg på huk.

Skal jeg løfte tungt vil jeg også bøye knærne. Hvis jeg har på bukser og skal løfte noe lett går rumpa i været.

Gjest Sprettballen
Skrevet

Skal jeg plukke opp noe fra gulvet, som en sokk, eller en penn, eller slike små ting, bøyer jeg det fremste beinet litt, har det bakerste beinet strakt bakover, ryggen rak, og plukker opp det jeg skal ha.

Litt sånn som dette, men ikke like høyt opp med bakerste beinet da, og som sagt med en liten knekk i det fremste beinet.

(Helt seriøst. Jeg gjør det uten å tenke over det, men det er ikke så lenge siden noen kolleger kommenterte det, og da ble jeg oppmerksom på det).

Skal jeg løfte opp noe, er det ned på huk, strak rygg, og løfte med beina.

Skrevet

Tar forlengs salto over objektet og tar tak i det halveis i beveglsen.

Ja, vær så snill, gjør dette i gaten ! Hehe, morsomt :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...