Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Har aldri vært hos hudpleier før, men nå ser huden min ikke ut!

Jeg har fått en del kviser, og huden er fet, men samtidig stram og tørr enkelte steder. :(

Er det verdt pengene å gå til hudpleier? Blir det noen forbedring? :)

Anonymous poster hash: 02303...4d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ikke gå til hudpleier, men har gjort det tidligere - med ymse resultat. Altså, riktig hudpleie er viktig, og det beste er å få en hudpleier (og ikke en butikk-ansatt) til å få tatt en analyse så du igjen kan bli anbefalt riktige produkter. Ei venninne har gått regelmessig til hudpleier i over 15 år og har en hud jeg tror alle vil misunne henne. Men det har også kostet :)

Kort oppsummert; ja det kan være verdt å gå til hudpleier så lenge man finner en dyktig en som gir gode råd. Husk også at kosthold er veldig viktig for huden din.

Skrevet

Tenkte også å tipse deg om noe som har gitt huden min nytt liv: dusjfilter! Jeg reagerte sånn på alle kjemikaliene i dusjvannet (kalk, klor, etc), at jeg sleit veldig med "stram i maska", flassing, og innimellom sårhet/kløe. Det har vært en uhyre viktig (og billig) investering for huden min.

Hudpleie er jo så mangt; rens, toner, serum, kremer..hva bruker du nå? Jeg tenker kanskje at du må fokusere på å bruke rens/toner som er egnet for en fetere hudtype, også en lettere krem for dehydrert krem. Denne kremen bør gå på ren fukt og være uten oljer (særlig mineralolje).

Skrevet

Jeg har vært hos hudpleier siden jeg har så mye kviser på ryggen. Det er utrolig vanskelig å gjøre noe med dem selv, så det har hjulpet meg veldig mye.

Skrevet

Du nevner ikke noe om hvilke hudpleieprodukter du bruker til vanlig. At de er gode er alfa og omega. Har gått til hudpleier selv nå og da, men det er mest for velvære.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått til hudpleie og ikke blitt spesielt fornøyd. Jeg har nå en hud jeg får mange komplimenter for, og det har IKKE kostet skjorta!

Jeg anbefaler deg og bestille time hos en hudlege, ikke hudpleier. En hudlege gir deg den beste hjelpen!

Anonymous poster hash: 83580...470

Skrevet

Tenkte også å tipse deg om noe som har gitt huden min nytt liv: dusjfilter! Jeg reagerte sånn på alle kjemikaliene i dusjvannet (kalk, klor, etc), at jeg sleit veldig med "stram i maska", flassing, og innimellom sårhet/kløe. Det har vært en uhyre viktig (og billig) investering for huden min.

Hudpleie er jo så mangt; rens, toner, serum, kremer..hva bruker du nå? Jeg tenker kanskje at du må fokusere på å bruke rens/toner som er egnet for en fetere hudtype, også en lettere krem for dehydrert krem. Denne kremen bør gå på ren fukt og være uten oljer (særlig mineralolje).

Hva er dusjfilter og hvor får man kjøpt det? :)

Anonymous poster hash: 33e5b...207

Skrevet

Hvis du er veldig usikker på hva slags type hud, og hvilke produkter som kan hjelpe deg,

så kan selvfølgelig en hudpleie-time med analyse av huden og veiledning i produkter

hjelpe deg. Men problemet er at det finnes mange dårlige og useriøse hudpleiere der ute,

som er mer opptatt av å selge visse merker enn å finne ut hva som virkelig kan hjelpe

din hud. Det er mye du kan lese deg opp på via nett selv, og når det gjelder hvilke

produkter som vil hjelpe for deg, så må man nesten bare prøve ut selv. Jeg har vært

gjennom mange hudpleiemerker (gode og dårlige) før jeg fant ut hva som fungerte

optimalt for huden min. Men god hudpleie har virkelig gjort underverker med huden min.

Ingen urenheter, den stråler og jeg får daglig høre at jeg ser yngre ut enn jeg er.

Jeg ser selv stor forskjell på huden min nå og for noen år siden. Så det er helt tydelig

at god hudpleie, og riktige produkter kan gjøre underverker. Men det er vanskelig å finne

ut nøyaktig hva som fungerer i begynnelsen.

Anonymous poster hash: e3562...ce6
Skrevet

hei!

jeg går ikke til hudpleier nå, men han gått til hudpleier i perioder jeg har hatt problemhud, og syns absolutt jeg har fått hjelp, både med gode råd om hudpleieprodukter, og dyprens og behandling av hud ute av kontroll. jeg har ikke vært hos hudpleier nå på sikkert et par år, men ved hjelp av produktene jeg fikk anbefalt og rådene jeg fikk, har jeg holdt huden min bra på egen hånd. Men jeg antar det er individuelt, og kommer an på om hudleieren er kompetent og interessert i jobben sin og sånn.

Skrevet

Hei. :)

Har aldri vært hos hudpleier før, men nå ser huden min ikke ut!

Jeg har fått en del kviser, og huden er fet, men samtidig stram og tørr enkelte steder. :(

Er det verdt pengene å gå til hudpleier? Blir det noen forbedring? :)

Anonymous poster hash: 02303...4d3

Om den samtidig er stram og fet ts, så har du nok renset for mye. Renseprodukter gjør huden stram og uelastisk og elder deg unødig mye. Prøv å bytte alt du har av kremer og renseprodukter ut med dette:

-gassbabykluter og rent vann (til vask)

-grønn leire (til t-sonen og begynnende kviser - som bonus tørker den ut myggstikk og slikt)

-honning og sitron blandet 50/50 (til mykgjøring første ukene)

Etter en stund vil huden finne tilbake til sin egen balanse og du kan droppe hudpleierutiner helt og samtidig ha den peneste huden i vennekretsen.

Anonymous poster hash: b26c5...03d

Skrevet

Hudpleier reddet huden min. Hadde brukt helt feil produkter, trodde jeg hadde tørr hud i 24 år før jeg fant ut at den ikke er det. Jeg gikk til WahWah på St. Hanshaugen i Oslo, og jeg går dit for alle velvære behandlinger enda (selv om det ikke blir så mange av de, må spares opp til og ønskes i gave, men er VEL VERDT hver en krone). Jeg tok en analyse, og fikk en hudpleier som hadde forståelse for at man ikke kanskje har råd til å kjøpe dyre salongprodukter flere ganger i halvåret, og ga meg en grei oversikt over hva jeg skal se etter i produktene og hvilke jeg skulle holde meg unna. Så nå kan jeg prøve nye produkter, se etter det jeg trenger, uten å blakke meg. Jeg kjøper mye på turer til utlandet og på feelunique eller andre nettbutikker.

Det var bare en krem hun sa hun absolutt anbefalte over alle, og den bruker jeg fortsatt, den er helt utrolig. Selges ingen andre plasser som jeg vet om, men det tok to uker, så var huden min helt annerledes (den reduserer talg, stort problem med min hud, fra Revolution). Så kanskje invester i en time med analyse og tilrettelagt behandling, spør spørsmål, les deg opp, så kan du spare penger i fremtiden. Har aldri brukt så lite på hudpleie som nå, egentlig, selv om jeg endelig bruker fast (brukte av og på før, men nye produkter hele tiden fordi ingenting hjalp).

I tillegg så kommer alle hudpleiere (i følge min) til å si til deg at du må drikke nok vann, og spise skikkelig mat. Produkter kan gjøre en god jobb, men ikke alene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...