AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Flere dager i forveien og fryse den ned. Og ta opp den dagen man skal lage pynt? Og man skal ikke sette i romtemp med engang men i kjøleskapet, eller?Anonymous poster hash: 8643b...e7e
Gjest bustyvel Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Leste "farge marsvin" Jeg ville ha tint opp i kjøleskapet ja, men vet ikke hvordan det er med fargen i det tilfellet.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Det hadde vært veldig hyggelig om du kunne stille spørsmålet ditt litt ryddigere. Fryse farget marsipan? eller Kan jeg fryse marsipan? eller Kan jeg fryse farget marsipan? Kan jeg fryse marsipan, og er det mulig å farge den først? Når jeg skal ta den opp, rekker den å tine hvis jeg tar den opp samme dag som jeg skal lage pynt? Er det sånn at den må tine i kjøleskap, eller kan jeg sette den i romtemperatur med en gang? Med forbehold om at jeg ikke har misforstått noe kan jeg prøve å svare. Det er mulig å fryse marsipan, men den har stort sett lang holdbarhet, så det er ikke så ofte det er nødvendig. Det er noen typer marsipan som blir seig når den fryses, men den fra Pals skal det gå greit med. Den kan sikkert farges først, men det er ikke så vanskelig å farge den rett før den brukes, så jeg ser ikke egentlig noen grunn til å risikere at det ikke går. Når marsipan skal tine må den tine i kjøleskap. Jeg antar den blir lettere seig hvis den tines for raskt. Når den har tint må den stå i romtemperatur et par timer før den kan brukes. Derfor må du ta den opp av fryseren i hvertfall dagen før du skal bruke den. Hvis du lager marsipanen selv med sukker og eggehvite kan den holde et par måneder pakket i plast i lufttett boks i romtemperatur. Hvis du skal bruke den innen da trenger du ikke fryse. Marsipan fra Pals varer i et halvt år, butikkmarsipan enda lengre. Anonymous poster hash: 7975e...731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå