Gå til innhold

Andre foreldre som sliter meg ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en av mødrene i klassen som visstnok er redd for at barna hennes går glipp av noe i oppveksten. Det er aktiviteter fra morra til kveld hele uka og alle helger. Nå er de 9 år og de to første årene på skolen så vi ikke noe til denne gutten eller mora for de var mest med et par andre gutter. Nå har det vært vår tur det siste året, damen er ikke "nedpå" og snakker på innpust og utpust, ungen er stortsett overtrøtt og grinete og vi har sittet mye barnevakt for er det ikke barna sine aktiviteter så er det foreldrene selv som skal på fjelltur og helgetur og trening og gudene vet hva..

Det virker ikke som vi har noe valg, for gutten er på døra vår hele tiden.

Så skjedde det for et par uker siden skulle de i bursdag og jeg hadde avtale med en av mødrene om å ta med en annen gutt hjem etter bursdagen fordi hun var på jobb, denne stressa mora fikk snusen i dette, og de to guttene var ikke før kommet inn av døren før denne stressa mora sto på døra med sønnen sin og skjelte både meg og barnet mitt ut fordi hennes barn ikke var invitert til oss etterpå, jeg lurte virkelig på om det hadde klikka helt for henne.

Etter denne episoden så har jeg rett og slett prøvd å unngå henne, har innsett at det går ikke an å si fra heller for hun tar ikke inn noe. Sønnen min er frustrert over å ha blitt påtvunget en kompis som stort sett er sur og sint og så fort min prøver å leke med andre, så er de der for å ødelegge. Mens hennes sønn skal få gjøre hva han vil og leke med hvem han vil og tar ikke 5 øre for å utestenge min fra både lek og vennskap.

hva gjør man med sånne kjerringer da? unngår henne ja men støter jo på henne overalt likevel pga. aktiviteter foreldremøter og bursdager.. fy faen så sliten og oppgitt jeg er..

Anonymous poster hash: 411ce...cf1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med henne! Fortell henne at det ikke passer å ha for mye besøk, og at når din sønn ikke vil leke med hennes sønn så skal han få slippe. Du bør også nevne at sønnen hennes ser litt sliten ut og spørre om det ikke er bedre om de to tar en rolig kveld sammen hjemme en gang hun ønsker at gutten skal være hos dere.

Anonymous poster hash: 5eb01...f09
  • Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Til slutt kommer sønnen din til å bli så lei og sur at han ber den andre ungen dra til helvete, og da kommer more til å komme på døra di, og da må du si at du ikke kan bestemme hvem sønnen din er venn med og ikke.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hun minner meg litt om min mor. En sånn evig duracellkanin 24/7. Det hele blir mer tydelig når man er sosial med dem over et kortere tidsrom (ca 3-4 dager) siden da skal man få gjort man ikke får gjort ellers.

Du må sette grenser overfor henne hvilken kontakt du vil ha med dem. Vær tydelig selv om det kanskje vil være vondt å få negative tilbakemeldinger fra henne mens det skjer.

Når det tidspunktet kommer da hun ville at hennes barn skulle være med ditt, men du endelig har fått dem bort fra deres fritid - da kommer du nok til å kjenne at det er herlig!

Ellers er jeg helt enig med AB 15:33.

Skrevet

Du må kvinne deg opp til å si fra. Når hun kom på døren din, burde du sagt at du gjorde en tjeneste for en annen mamma som var på jobb, at dette ikke var noe planlagt nachspiel for enkelte unger.

Det er også lov å si at idag passer det ikke, kanskje imorgen, når gutten står på døra. Spesielt om din gutt har med et annet barn hjem fra skolen. Barnet ditt må få rom til å utvikle vennskap med flere barn, og du måskjerme ham. Alle må ikke leke sammen hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Du må kvinne deg opp til å si fra. Når hun kom på døren din, burde du sagt at du gjorde en tjeneste for en annen mamma som var på jobb, at dette ikke var noe planlagt nachspiel for enkelte unger.

Det er også lov å si at idag passer det ikke, kanskje imorgen, når gutten står på døra. Spesielt om din gutt har med et annet barn hjem fra skolen. Barnet ditt må få rom til å utvikle vennskap med flere barn, og du måskjerme ham. Alle må ikke leke sammen hele tiden.

Det har skjedd noen ganger det at jeg gir beskjed om at det ikke passer, da løper han grinende hjem igjen og vips så står kjerringa på døra og hun hører ikke ETTER. (nesten så jeg syns mer synd i mora enn sønnen)

Skrevet (endret)

Det har skjedd noen ganger det at jeg gir beskjed om at det ikke passer, da løper han grinende hjem igjen og vips så står kjerringa på døra og hun hører ikke ETTER. (nesten så jeg syns mer synd i mora enn sønnen)

Du må ikke gi etter likevel, selv om det kan være vanskelig å være "streng". Har du sagt nei, så har du sagt nei. Hvis du gir etter bare fordi mora ikke kan oppføre seg, så kommer hun aldri til å lære. Vær høflig men bestemt. Hjelper det ikke, så må du rett og slett lukke igjen døra. Da tar hun kanskje hintet?

Den familien høres veldig slitsom ut, så om hun mora blir sur på deg og begynner å holde seg unna, så er det kanskje ikke det verste som kan skje?

Endret av MarenogAron
Skrevet

Uff, det er slitsomt med sånne foreldre. Hun ser tydeligvis på sønnen sin som verdens midtpunkt og krever at alle andre skal gjøre det også. Jeg hadde bare sakte men sikkert begynt å si nei til både henne og sønnen, til slutt blir hun nok så fornærmet at hun "boikotter" dere.

Anonymous poster hash: f1f67...459
Skrevet

Uff, det er slitsomt med sånne foreldre. Hun ser tydeligvis på sønnen sin som verdens midtpunkt og krever at alle andre skal gjøre det også. Jeg hadde bare sakte men sikkert begynt å si nei til både henne og sønnen, til slutt blir hun nok så fornærmet at hun "boikotter" dere.

Anonymous poster hash: f1f67...459

hun har faktisk blitt det. Sønnen min kom hjem og sa hvem som skulle begynne på aktiviteter og hva. Hennes sønn skulle være med på alt, Hun har også plukket med seg hvem han skulle ha med på hvilke aktiviteter, vi ble ikke spurt. Jeg spurte sønnen min hva han ville gjøre han ville fortsette med samme som ifjor men det skulle denne sønnen nå slutte med. Min sønn ble lettet.. men litt sårt at hun drar med seg de andre mot oss, men jeg ser hun har gjort dette mot de andre før. Gud fader meg for et menneske da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...