Gjest paramount Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Har ei søster som gjør absolutt alt for å gi seg selv grunner til å drikke...Hun har gått i terapi i mange mange år, men nå har hun konkludert med at *hun er for gammal *........Hver eneste status omhandler angsten, at hun er blakk osv osv....og hvor jævlig barndommen var...Kjenner jeg blir så drittlei av den konstante sutringa...spesielt når jeg vet at hun for få år siden hadde flere hundre tusen på konto etter at vi alle fikk erstatninger fra stat/kommune. Ikke bare drakk hun opp dem men klarte jaggu å ta opp kredittkortgjeld på etpar hundretusen i tillegg...og har nå fått frivillig gjeldsordning. Men sutre over dårlig råd....jo det må hun gjøre. Virker som at alt som gir *glede* er å røre konstant i gryta som heter *buuhhu jeg har hatt en jævlig oppvekst*...På tide å dra gryta av plata og innse at du veit jævlig godt hva den gryta inneholder??? Men det vil hun ikke fordi å røre rundt gir henne flashbacks PTSD osv osv og dermed enda en grunn til å ta seg ei flaske eller flere.....Jeg er så ferdig med å forstå folk ihjel...inkludert henne, fordi det gir ikke noe fremgang i det hele tatt. Og i hennes verden er det slik at alle som sier sin mening er fordømmende og kjærlighetsløse....Ehhhh...nei. Vi er bare lei av folk som sutrer og klager og som forventer at alt og alle skal forstå fordi de har hatt en jævlig barndom. Det har jeg også hatt, men velger å bruke energien min på andre ting....Sånn...det var dagens utblåsning og det var pokkern meg godt! 2
Gjest paramount Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Thx...og back at`ya Dæven så godt det var å få ut det gruffet ....
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Er virkelig ikke lett det der. Alle mennesker reagerer forskjellig på kriser, grusomme barndommer osv. Noen inntar offer rollen, og der er de, og veldig vanskelig å komme ut av den. Den rollen kjennes trygg og kjent ut. Det blir for skummelt å skulle måtte gå ut av den, og ta ansvar for eget liv. Jeg har selv hatt en jævlig barndom. Og jeg fungerer fint, jeg er stort sett ikke et offer. Men kjenner at jeg må jobbe ganske hardt med å ikke innta offer rollen, spesielt da jeg går gjennom litt tøffe ting. Anonymous poster hash: 75f40...24c 1
Gjest paramount Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Er virkelig ikke lett det der. Alle mennesker reagerer forskjellig på kriser, grusomme barndommer osv. Noen inntar offer rollen, og der er de, og veldig vanskelig å komme ut av den. Den rollen kjennes trygg og kjent ut. Det blir for skummelt å skulle måtte gå ut av den, og ta ansvar for eget liv. Jeg har selv hatt en jævlig barndom. Og jeg fungerer fint, jeg er stort sett ikke et offer. Men kjenner at jeg må jobbe ganske hardt med å ikke innta offer rollen, spesielt da jeg går gjennom litt tøffe ting. Anonymous poster hash: 75f40...24c Det forstår jeg! Har det slik selv, det krever bare litt mer men det går som regel veldig bra Det som blir så innmari merkelig er at dama er utdanna pedagog??!! Før alkoholismen tok helt overhånd....Da var det å oppsøke alternativbransjen og bli helt på tur...*alt har en mening*....Det var et tegn på at.....Spar meg sier jeg bare!! Tror ikke på sånt...tror på meg selv og det holder
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Thx...og back at`ya Dæven så godt det var å få ut det gruffet .... Det er noen familiemedlemmer som alltid klarer å få frem det verste i en.
Gjest paramount Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Det er noen familiemedlemmer som alltid klarer å få frem det verste i en. Helt klart!! Da jeg ville bryte all kontakt med søstern, som jeg har gjort, snakket jeg med hun som var min terapeut da og hun sa: *Blod er tykkere enn vann...men det er møkk også*....Hun har jobbet 30 år med familieterapi....så hun snakket av erfaring!... Som hun sa; vi må alle luke i våre bed....fjerne ugresset som stjeler næring og lys som bidrar til vekst....mange på den såkalte familie og vennelisten som forsvant fort da
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Helt klart!! Da jeg ville bryte all kontakt med søstern, som jeg har gjort, snakket jeg med hun som var min terapeut da og hun sa: *Blod er tykkere enn vann...men det er møkk også*....Hun har jobbet 30 år med familieterapi....så hun snakket av erfaring!... Som hun sa; vi må alle luke i våre bed....fjerne ugresset som stjeler næring og lys som bidrar til vekst....mange på den såkalte familie og vennelisten som forsvant fort da Like greit.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 skjønner deg! hu er heelt nedsunki i offer rollen.. jeg er selv incest offer + mye mer opp gjennom og syntes veldig synd på meg selv noen år. noen sa : slutt å syns så jævli synd på deg selv da er jo ikke mer synd på deg enn alle andre ! skjerp deg ingen liker deg når du sutrer sånn, vi elsker deg men liker deg ikke. du gjør at folk missliker deg . du gjør at du har det vondee enn du behøver. takker fortsatt den dag i dag for at noen hadde guts til å si fra. de venta for lenge for var redd for å knekke meg.. men mennesker tåler utrolig mye Anonymous poster hash: 778ba...814
Gjest paramount Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 skjønner deg! hu er heelt nedsunki i offer rollen.. jeg er selv incest offer + mye mer opp gjennom og syntes veldig synd på meg selv noen år. noen sa : slutt å syns så jævli synd på deg selv da er jo ikke mer synd på deg enn alle andre ! skjerp deg ingen liker deg når du sutrer sånn, vi elsker deg men liker deg ikke. du gjør at folk missliker deg . du gjør at du har det vondee enn du behøver. takker fortsatt den dag i dag for at noen hadde guts til å si fra. de venta for lenge for var redd for å knekke meg.. men mennesker tåler utrolig mye Anonymous poster hash: 778ba...814 Applaus for at du tok til deg det folk sa!! Hun er ikke mottagelig i det hele tatt og kaller alle som prøver å hjelpe for *fordømmende og de forstår henne ikke*......sukk....
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Hadde denne vært noe?<br /><br />https://www.tanum.no/_faglitteratur/psykologi/det-er-ikke-mer-synd-p%C3%A5-deg-enn-andre-ingvard-wilhelmsen-9788282161312?gclid=COyopuylz8ACFcHOcgodKEEAAwAnonymous poster hash: c3934...f15
Gjest paramount Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Hadde denne vært noe?<br /><br />https://www.tanum.no/_faglitteratur/psykologi/det-er-ikke-mer-synd-p%C3%A5-deg-enn-andre-ingvard-wilhelmsen-9788282161312?gclid=COyopuylz8ACFcHOcgodKEEAAwAnonymous poster hash: c3934...f15 Takk Sååå fristende å sende den men dæven da blir det helvete...nuvel.....
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Helt generelt, hva er det med den offerrollen som er så fristende? Man blir jo en klamp for foten for alle som er nær en, for det er jo ingen som orker å høre om triste og forferdelige barndomshistorier igjen og igjen? Merker de ikke det, eller er de helt blindet for hva de holder på med? I tillegg blir det jo patetisk i lengden, voksne folk som alltid snakker om en barndom som var over for flere ti-år siden. så de som er godt marinert i offerrollen må jo bli vennelaus tilslutt? Anonymous poster hash: c3934...f15
Gjest paramount Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Helt generelt, hva er det med den offerrollen som er så fristende? Man blir jo en klamp for foten for alle som er nær en, for det er jo ingen som orker å høre om triste og forferdelige barndomshistorier igjen og igjen? Merker de ikke det, eller er de helt blindet for hva de holder på med? I tillegg blir det jo patetisk i lengden, voksne folk som alltid snakker om en barndom som var over for flere ti-år siden. så de som er godt marinert i offerrollen må jo bli vennelaus tilslutt? Anonymous poster hash: c3934...f15 Enkelte vil bare ikke videre i livet og i sin naivitet så tror de at de får mer sympati og oppmerksomhet gjennom å innta offerrollen...noe som selvfølgelig er helt på trynet! Og i sin offerrolle gir de seg selv en legitim grunn til å fortsette rusproblematikken f.eks.....
JaVel Skrevet 26. desember 2017 #15 Skrevet 26. desember 2017 Mennesker i offerrollen tapper en for energi, i tillegg glemmer de at alle har sitt, selv om de ikke skriker det ut høyt slik at alle skal få høre.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #16 Skrevet 26. desember 2017 2 minutter siden, JaVel skrev: Mennesker i offerrollen tapper en for energi, i tillegg glemmer de at alle har sitt, selv om de ikke skriker det ut høyt slik at alle skal få høre. Ja du tenker på de som klager og snakker konstant om problemene sine? Anonymkode: 983f4...250
JaVel Skrevet 26. desember 2017 #17 Skrevet 26. desember 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du tenker på de som klager og snakker konstant om problemene sine? Anonymkode: 983f4...250 Ja når jeg hører begrepet offerrolle, så tenker jeg på dem som aldri blir ferdig med fortiden, og som benytter enhver sjanse til å snakke om den, mest sannsynlig for å få sympati.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #18 Skrevet 26. desember 2017 Hvorfor dra opp gamle tråder??!?? Anonymkode: 28e51...35d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #19 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor dra opp gamle tråder??!?? Anonymkode: 28e51...35d Hvorfor ikke bare la vær å lese dersom det ikke faller i smak? Anonymkode: 57672...b34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå