Infinite Skrevet 7. september 2014 #21 Skrevet 7. september 2014 Da håper jeg hun sliter med samvittigheten, for de kurvene koster over 1000,- pr stk. Oi, er de så dyre?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #22 Skrevet 7. september 2014 Jeg bruker aldri annet enn de trillekurvene, de er kjempepraktiske. Synes du virkelig det er praktisk å måtte bøye deg ned for hver vare som må legges omtrent ned på gulvet? Og på samme måte når man må stå på hodet for å få alt opp igjen? Anonymous poster hash: 271cd...256 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #23 Skrevet 7. september 2014 Jeg digger også trillekurvene, men skjønner godt at ikke alle butikker har dem. I noen butikker blir det trangt om man skal ha både vogner, trillekurver og små handlekurver, og gjerne mini-vogner til ungene også, og siden noen liker små kurver og andre store, så blir det vel litt tilfeldig hva de velger å ha inne. Anonymous poster hash: a352b...44d
Kittykat Skrevet 7. september 2014 #24 Skrevet 7. september 2014 (endret) Begge dagligvarebutikkene på kjøpesenteret hos oss har trillekurver. Jeg digger trillekurvene og synes de er mye mer praktiske enn de andre handlekurvene fordi de blir ofte tunge når man f eks skal ha 4 melk og en saft. Jeg blir sliten i armen og får vondt i den fordi det er tungt. Skal jeg handle mye, tar jeg en handlevogn, men skal jeg bare ha noen få ting, så tar jeg en trillekurv. Mye enklere å trille kurven etter seg enn å bære den. Pluss at barna ogå kan bruke trillekurven fordi håndtaket er ikke like stort/høyt som på handlevognen. Så ypperlig for de minste barna Endret 7. september 2014 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #25 Skrevet 7. september 2014 Koster penger, vet du. De trallene synes jeg er idiotiske. Både å trille, bøye seg ned å legge nedi og å tømme foran kassen. Som om ikke det er nok, de trilles på gulvene der vi går med utesko og særlig vinterstid er der skittent og sølete. Når trallene ikke er i bruk settes de oppi hverandre med skitne hjul dradd over helebutikken x antall ganger og oppi der kunden skal ha matvarer. Bruker enten stor handlevogn eller når jeg ikke skal storhandle på Rema eller OBS, så bærer jeg med meg varene i hendene for å slippe de grisete handletrallene. De lir jo aldri vasket. Før noen begynner å skrike på bakteriefrykt, dette begynte jeg med da jeg ble alvorlig syk og måtte tenke hygiene og smittefare.Anonymous poster hash: ddb0c...a5f Jo, det blir de faktisk! Hos oss vaskes alle trillekurver en gang i uken. Anonymous poster hash: 08ad6...ffe 4
loffen Skrevet 7. september 2014 #26 Skrevet 7. september 2014 Koster penger, vet du. De trallene synes jeg er idiotiske. Både å trille, bøye seg ned å legge nedi og å tømme foran kassen. Som om ikke det er nok, de trilles på gulvene der vi går med utesko og særlig vinterstid er der skittent og sølete. Når trallene ikke er i bruk settes de oppi hverandre med skitne hjul dradd over helebutikken x antall ganger og oppi der kunden skal ha matvarer. Bruker enten stor handlevogn eller når jeg ikke skal storhandle på Rema eller OBS, så bærer jeg med meg varene i hendene for å slippe de grisete handletrallene. De lir jo aldri vasket. Før noen begynner å skrike på bakteriefrykt, dette begynte jeg med da jeg ble alvorlig syk og måtte tenke hygiene og smittefare.Anonymous poster hash: ddb0c...a5f Helt enig! Jeg synes alltid de ser så møkkete ut. Synes du virkelig det er praktisk å måtte bøye deg ned for hver vare som må legges omtrent ned på gulvet? Og på samme måte når man må stå på hodet for å få alt opp igjen? Anonymous poster hash: 271cd...256 Jeg har en rygg som er ødelagt, så jeg greier ikke bøye meg ned annet enn på 'knebøy'-måten. Det gjør i tillegg fryktelig vondt. Det er et slit hver gang jeg kommer til kassa, og folk glaner dumt på meg der jeg ser ut som jeg driver å trener. 2
loffen Skrevet 7. september 2014 #27 Skrevet 7. september 2014 Ja, jeg hater de dumme trillekurvene. 3
Gjest Sitronmelisse Skrevet 7. september 2014 #28 Skrevet 7. september 2014 Så interessant! Jeg trodde det bare var jeg som ikke kan fordra trillekurvene. Og her jeg bor har nesten alle butikkene trillekurver og ikke de små kurvene til å bære. Jeg pleier ikke å handle så mye, så liker å bære handlekurven. Men det går jo ikke lenger.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #29 Skrevet 7. september 2014 Så interessant! Jeg trodde det bare var jeg som ikke kan fordra trillekurvene. Og her jeg bor har nesten alle butikkene trillekurver og ikke de små kurvene til å bære. Jeg pleier ikke å handle så mye, så liker å bære handlekurven. Men det går jo ikke lenger. Jeg er såpass oppgitt over dem at jeg ikke gidder å handle i en lokal Rema-butikk som ikke lenger har kurver som kan bæres. Folk setter dem fra seg enda mye mer enn de gjør med handlevogner, har null styring og i tillegg er jeg selv ganske ukomfortabel med å drasse rundt på en sånn klønete kurv. Jeg vil bære handlekurven. Det er ingen enorm første verden-boikott, altså, men når det er like langt til butikkene velger jeg den andre. Greit nok med kurver man både kan bære og trille, men de enda større kurvene som ikke kan bæres er Satans verk. Anonymous poster hash: 7cba0...d5a 4
FruRaeder Skrevet 7. september 2014 #30 Skrevet 7. september 2014 Jeg liker trillekurvene jeg, men her er coop sine bedre enn Rema sine. Rema sine liker jeg ikke. Systembolaget i Sverige har derimot noen handlevogner man kan sette to kurver i. Slike skulle man ha hatt! 1
Gjest Emera Skrevet 7. september 2014 #31 Skrevet 7. september 2014 Synes du virkelig det er praktisk å måtte bøye deg ned for hver vare som må legges omtrent ned på gulvet? Og på samme måte når man må stå på hodet for å få alt opp igjen? Anonymous poster hash: 271cd...256 Jeg har ingen problemer med det, nei. Men trillekurvene her har også bærehåndtak og kan løftes om det trengs.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #32 Skrevet 7. september 2014 Liker best de små kurvene til å bære for da blir det ikke så mange unødvendige impulskjøp. Ikkecer det plass til så mye og dessuten blir det tung å bære. Veldig økonomisk med de små kurvene .Anonymous poster hash: 5c806...9e2 2
Gjest Olivia Benson Skrevet 7. september 2014 #33 Skrevet 7. september 2014 Syns de var veldig praktiske når jeg hadde barnevogn med i butikken. Da kunne jeg bare trille kurven etter meg hvis jeg skulle ha flere varer enn jeg orket å bære. 1
Cata Skrevet 7. september 2014 #34 Skrevet 7. september 2014 Kan ikke fordra trillekurvene. Først må jeg bøye meg ned til gulvet for å legge varer i dem og når jeg kommer til kassen er de så store og uhåndterlige at jeg ikke får løftet dem opp til båndet når jeg skal legge på varer. Dermed må bøyeoperasjonen foretas enda en gang og jeg sinker alle. Enda verre er det på dager der ryggen streiker..... Bruker konsekvent kurv som kan bæres på armen, eller trillevogn om jeg skal handle mye. 2
KuenSierMØ Skrevet 8. september 2014 #35 Skrevet 8. september 2014 Misliker trillekurvene. De faller hele tiden iom jeg skyndter meg.
Bubblizz Skrevet 8. september 2014 #36 Skrevet 8. september 2014 De tar også mye større plass enn de andre små kurvene uten hjul. Også på butikken jeg jobbet før så ble det stjålet 80 stk på etpar mnd, folk er så frekke.....
chouette Skrevet 8. september 2014 #37 Skrevet 8. september 2014 Jeg liker også bærekurvene best, så sant jeg ikke skal handle 50 kg varer. Det håndtaket går ikke an å lene inntil en vegg mens man plukker poteter fks, så man må legge ned og bøye seg for å ta det opp igjen. Ja jeg er lat :D 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #38 Skrevet 8. september 2014 Liker best de små kurvene til å bære for da blir det ikke så mange unødvendige impulskjøp. Ikkecer det plass til så mye og dessuten blir det tung å bære. Veldig økonomisk med de små kurvene .Anonymous poster hash: 5c806...9e2 Der er du inne på hele poenget bak hvorfor butikkene har gått til innkjøp av disse trillekurvene. Jo større kurvene er, jo mer kjøper kundene. Opprinnelig var butikkurver laget i metall og veldig små (knapt halvparten av de vanlige "bærekurvene"). Men jo større de er, jo mer kjøper kundene, har man funnet ut av. Så butikkene tjener mer på å ha større kurver. Jeg, derimot, kjøper ikke så veldig mye. Så jeg gidder ikke med de der hersens stor-kurvene. Jeg har faktisk vurdert å dra på biltema og kjøpe min egen handlekurv. http://www.biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Kjokken-og-hushold/Kurv-med-handtak-37189/ Anonymous poster hash: fe84a...995 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #39 Skrevet 8. september 2014 Jeg synes alle har gått nesten helt over til slike trilesaker? Vanlige kurver til å bære på er jo nesten ikke å oppdrive, og ikke søren om jeg drar med meg den teite svære saken som klikk-klokker høylytt etter meg gjennom butikken. Nesten alt jeg handler er jo lettere enn maks 6-7 kg og det har jeg ikke det minste problem med å bære på armen. Nå har jeg derfor droppet de butikkene med feil kurv. Og om jeg trenger noe der så handler jeg lite nok til å bære det i hendene. Min favorittbutikk er den med selvbetjent kasse. Da plukker jeg rett i bæreposen min, så de får mesteparten av min handel som takk for utmerket tiltak som gjør at jeg slipper alt det korgtullet. Anonymous poster hash: 3f82a...8a0 3
loffen Skrevet 8. september 2014 #40 Skrevet 8. september 2014 Der er du inne på hele poenget bak hvorfor butikkene har gått til innkjøp av disse trillekurvene. Jo større kurvene er, jo mer kjøper kundene. Opprinnelig var butikkurver laget i metall og veldig små (knapt halvparten av de vanlige "bærekurvene"). Men jo større de er, jo mer kjøper kundene, har man funnet ut av. Så butikkene tjener mer på å ha større kurver. Jeg, derimot, kjøper ikke så veldig mye. Så jeg gidder ikke med de der hersens stor-kurvene. Jeg har faktisk vurdert å dra på biltema og kjøpe min egen handlekurv. http://www.biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Kjokken-og-hushold/Kurv-med-handtak-37189/ Anonymous poster hash: fe84a...995 Å, det var jo genialt! Jeg vil også ha min egen, rene og praktiske lille kurv! Da kan jeg jo bare stable varene rett i den etter å ha betalt og sette inn i bilen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå