Gå til innhold

Liten kurv med hjul på i butikkene. Kan ikke alle ha det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter sånne små kurver som man drar ut et håndtak på som man har varer i? Heter det også handlekurv?

Før så hadde jo alle butikker handlevogn og de handlekurvene som bærer. De siste årene har jo nesten alle butikker fått de små kurvene med hjul på i tilegg. Men hvorfor kan ikke alle butikker ha det? Kan kanskje forstå det om det er liten butikk i granskogen med to ansatte og to kunder i året, men i går var jeg på en stor menybutikk med masse kunder og de hadde kun handlevogner og sånne små kurver man bærer.

Noen som vet hvorfor? Synes det er mye bedre med de småe med jul på.

Anonymous poster hash: 2b5c7...011
  • Liker 1
Skrevet

Det heter trillekurv, og årsaken til at ikke alle butikker har dem er at butikken selv må kjøpe dem inn, og det er ikke akkurat nødvendig om de har et drittlass med andre kurver som fungerer helt fint. Det er helt poengløst å kaste de "gamle" kurvene om de fortsatt er fine.

Et helt nytt sett med sånne kurver på hjul koster også noen tusenlapper mer enn du skulle trodd.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hater de trillekurvene som pesten? For det første er de ikke små, men digre og vanskelige å manøvrere. For det andre får man ikke løftet dem opp på disken og det blir tungt og kronglete å løfte opp varene. Men så lenge de har vanlige lette kurver ved siden av, må de gjerne ha trillekurver i tillegg selvsagt. Så lenge folk klarer å gå forbi meg uten å kjøre meg ned med kurven.

Anonymous poster hash: 271cd...256
  • Liker 41
Skrevet

Jeg husker at vi hadde det da jeg jobbet på Meny.

På 1 måned (!!!) ble over 50 trillekurver stjålet, og de er veldig dyre å kjøpe inn.

• Liker 4
Skrevet

Ja, det også. Vi hadde to fulle sett med trillekurver etter at vi bygget om i februar '13, nå har vi seks stykker igjen.

Folk tar med seg det som ikke er bolta fast. -.-

Skrevet

Jeg liker heller ikke trillekurver. Da er det bedre å bare ta ei handlevogn, evt ei vanlig kurv. Unngår faktisk butikker der de ikke har vanlige kurver, for syns det er så irriterende med trillekurvene.

Anonymous poster hash: 660f9...102

• Liker 18
Skrevet

Ja, det også. Vi hadde to fulle sett med trillekurver etter at vi bygget om i februar '13, nå har vi seks stykker igjen.

Folk tar med seg det som ikke er bolta fast. -.-

Farmoren min har fire trillekurver hjemme hos seg selv, som hun bruker til kildesortering :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Koster penger, vet du.

De trallene synes jeg er idiotiske. Både å trille, bøye seg ned å legge nedi og å tømme foran kassen. Som om ikke det er nok, de trilles på gulvene der vi går med utesko og særlig vinterstid er der skittent og sølete. Når trallene ikke er i bruk settes de oppi hverandre med skitne hjul dradd over helebutikken x antall ganger og oppi der kunden skal ha matvarer.

Bruker enten stor handlevogn eller når jeg ikke skal storhandle på Rema eller OBS, så bærer jeg med meg varene i hendene for å slippe de grisete handletrallene. De lir jo aldri vasket.

Før noen begynner å skrike på bakteriefrykt, dette begynte jeg med da jeg ble alvorlig syk og måtte tenke hygiene og smittefare.

Anonymous poster hash: ddb0c...a5f

• Liker 3
Skrevet

Farmoren min har fire trillekurver hjemme hos seg selv, som hun bruker til kildesortering :fnise:

Da håper jeg hun har kjøpt dem og ikke stjålet dem?

• Liker 13
Skrevet (endret)

Da håper jeg hun har kjøpt dem og ikke stjålet dem?

Stjålet dem.

Jeg vet at de er populære blant mange pensjonister... (trillekurvene altså)

Endret av Rægs
  • Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke trillekurvene, for de er så store og tunge, så det er vanskelig å løfte de opp på disken for å lesse av varene. Jeg liker heller ikke butikker som har begge kurvtypene, for folk klarer ikke sette kurvene i rett stabel ved kassen slik at det blir veldig rotete med en gang.

Det er en butikk der de har byttet ut handlevognene med store trillekurver. Det liker jeg, for den butikken er så trang at det er flere plasser der det er vanskelig for to handlevogner å passere. Jeg husker ikke om småkurvene er vanlige eller trillekurver, for jeg handler ikke der så ofte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hater de trillekurvene som pesten? For det første er de ikke små, men digre og vanskelige å manøvrere. For det andre får man ikke løftet dem opp på disken og det blir tungt og kronglete å løfte opp varene. Men så lenge de har vanlige lette kurver ved siden av, må de gjerne ha trillekurver i tillegg selvsagt. Så lenge folk klarer å gå forbi meg uten å kjøre meg ned med kurven. Anonymous poster hash: 271cd...256

HELT enig!!

Gjest Vinglasset
Skrevet

Liker best kurver jeg kan bære på armen, jeg ... og hvis jeg skal ha mye så tar jeg en vogn.

• Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg bruker sånn kurv noen ganger, mend et ender som regel med at jeg bærer den i det andre håndtaket.

Annonse
Skrevet

Stjålet dem.

Jeg vet at de er populære blant mange pensjonister... (trillekurvene altså)

Da håper jeg hun sliter med samvittigheten, for de kurvene koster over 1000,- pr stk.

• Liker 13
Skrevet

Bruker aldri trillekurv. Og de få gangene jeg må det synes jeg at de er så upraktiske.

Anonymous poster hash: 977cd...be5

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker aldri annet enn de trillekurvene, de er kjempepraktiske. Alle butikker her har vogner man trenger handlevognmynt til, og dette husker jeg aldri å få meg. Tier har jeg heller aldri. Kurvene som bæres blir veldig tunge etter som butikkrunden går, derfor er det så greit å trille. Trillekurvene her er utstyrt med alarm som går dersom kassen passeres.

Skrevet

Jeg hater disse trillekurvene jeg også. Folk er så helvetes uoppmerksomme når de bruker dem. Med handlevogn pleier folk i hvert fall å følge litt med. Jeg bærer kurv, triller den aldri.

Det verste er de nye kurvene som ikke engang har et håndtak, slik at man ikke kan velge mellom trilling og bæring.

Anonymous poster hash: 7cba0...d5a
  • Liker 3
Skrevet

Jeg sitter i rullestol og klarer bare bruke trillekurvene. Vognene er altfor tunge, høye og umulige å styre. De vanlige kurvene må jeg ha i fanget, men da får jeg ikke lent meg frem for å strekke meg etter varer. Så da er det bare trillekurven igjen. Må ha den ved siden av stolen så jeg bruker jo unødvendig mye plass.

Anonymous poster hash: b7e73...c09

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...