smil Skrevet 7. juli 2004 #1 Skrevet 7. juli 2004 Jeg vil anbefale "Hav av tid" av Merete Morken Andersen. Nettopp ferdig med den. Den er noe av det beste jeg har lest på lenge. Hvilken bok vil du anbefale?
Gjest 1111 Skrevet 7. juli 2004 #2 Skrevet 7. juli 2004 "Mannen som elsket Yngve" :D En litt annerledes bok om temaet homofili.
Arkana Skrevet 7. juli 2004 #3 Skrevet 7. juli 2004 "The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" (husker ikke forfatteren akkurat nå)
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2004 #5 Skrevet 7. juli 2004 "The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" (husker ikke forfatteren akkurat nå) Den vurderte jeg å kjøpe her om dagen!! Hvordan er den? Den virket litt morsom ut fra det jeg leste bakpå...
Arkana Skrevet 7. juli 2004 #7 Skrevet 7. juli 2004 Den er morsom ja. Handler om en gutt med Asberger (en form for autisme) som "etterforsker" drapet på en hund i nabolaget. Boken er skrevet som om det var han som skrev den, det ser man lett og det er en del av det som gjør boken verdt å lese, i tillegg til bl.a. de rare vanene og tankene han har pga sykdommen.
Brudulja Skrevet 7. juli 2004 #8 Skrevet 7. juli 2004 Jeg vil anbefale Underdog av Torbjörn Flygt. Kanskje litt treg i begynnelsen, men så tok den seg opp veldig. Er en oppvekstroman fra Sveriges arbeiderklassemiljø på 70-tallet. Kjempe god bok Og så for å ikke glemme Da Vinci koden! Utrolig spennende bok jeg kunne ønske jeg hadde til gode å lese.
Hilde Skrevet 7. juli 2004 #9 Skrevet 7. juli 2004 Da Vinci code! Jeg har anbefalt den før her inne, og gjør det gjerne igjen. Pageturner som er både lærerik og sjeldent minneverdig!
Gjest Ethereal Skrevet 7. juli 2004 #10 Skrevet 7. juli 2004 Jeg tror valget faller på Life of Pi av Yann Martell. Kompleks historie, og bra skrevet. Positivt at det tok meg mer enn tre kvelder å pløye gjennom den.
Gjest Étoile Skrevet 7. juli 2004 #11 Skrevet 7. juli 2004 Åh, Life of Pi er nydelig, minner meg om at jeg har lyst til å lese den igjen. Da Vinchi Code er også verdt å lese, råspennende. Ellers vil jeg anbefale Blindness av José Saramango(?), en virkelig tankevekker.
Fru Detektiv Skrevet 8. juli 2004 #12 Skrevet 8. juli 2004 Nu somarstid vil jeg anbefale en skikkelig politikrim: Nøkkelvitnet av Jørn Lier Horst.
Melissa Gioberti Skrevet 8. juli 2004 #14 Skrevet 8. juli 2004 "Den gamle mannen og havet" av Ernest Hemingway og "Karaoke-kapitalism" av en svensk forfatter (husker ikke navnet).
Grooo Skrevet 9. juli 2004 #15 Skrevet 9. juli 2004 "Stemmer i natten : Kinesiske kvinner forteller" av Xinran. Man lærer virkelig mye om kinesiske kvinners liv, anmeldelse hos MAO her.
Grooo Skrevet 10. juli 2004 #18 Skrevet 10. juli 2004 Fatso eller Destroyer av Lars Ramslien Huff nei, Fatso var tragisk...
Piglet Skrevet 11. juli 2004 #19 Skrevet 11. juli 2004 Jeg har nettopp lest Heksenes forsvarer av Jan Guillou, og den anbefales. Den er fra 2002, og handler om hekseforfølgelsen i middelalderen, og sammeligner det med f.eks. hvordan psykologene i dag drar frem "fortrengte" minner om incest og hele situasjonen i Bjugn. Veldig spennede! Piglet
Polluela Skrevet 11. juli 2004 #20 Skrevet 11. juli 2004 Da Vinci code! Jeg har anbefalt den før her inne, og gjør det gjerne igjen. Pageturner som er både lærerik og sjeldent minneverdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå