Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil anbefale "Hav av tid" av Merete Morken Andersen. Nettopp ferdig med den. Den er noe av det beste jeg har lest på lenge.

Hvilken bok vil du anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Mannen som elsket Yngve" :D

En litt annerledes bok om temaet homofili.

Skrevet

"The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" (husker ikke forfatteren akkurat nå)

Skrevet

Rosenrød og Liljehvit av Michael Faber.

Gjest Anonymous
Skrevet
"The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" (husker ikke forfatteren akkurat nå)

Den vurderte jeg å kjøpe her om dagen!! Hvordan er den? Den virket litt morsom ut fra det jeg leste bakpå...

Skrevet

oscar wilde - the portrait of dorian gray

Skrevet

Den er morsom ja. Handler om en gutt med Asberger (en form for autisme) som "etterforsker" drapet på en hund i nabolaget. Boken er skrevet som om det var han som skrev den, det ser man lett og det er en del av det som gjør boken verdt å lese, i tillegg til bl.a. de rare vanene og tankene han har pga sykdommen.

Skrevet

Jeg vil anbefale Underdog av Torbjörn Flygt. Kanskje litt treg i begynnelsen, men så tok den seg opp veldig. Er en oppvekstroman fra Sveriges arbeiderklassemiljø på 70-tallet. Kjempe god bok :)

Og så for å ikke glemme Da Vinci koden! Utrolig spennende bok jeg kunne ønske jeg hadde til gode å lese.

Skrevet

Da Vinci code!

Jeg har anbefalt den før her inne, og gjør det gjerne igjen. Pageturner som er både lærerik og sjeldent minneverdig!

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg tror valget faller på Life of Pi av Yann Martell. Kompleks historie, og bra skrevet. Positivt at det tok meg mer enn tre kvelder å pløye gjennom den.

Gjest Étoile
Skrevet

Åh, Life of Pi er nydelig, minner meg om at jeg har lyst til å lese den igjen. Da Vinchi Code er også verdt å lese, råspennende. Ellers vil jeg anbefale Blindness av José Saramango(?), en virkelig tankevekker.

Skrevet

Nu somarstid vil jeg anbefale en skikkelig politikrim: Nøkkelvitnet av Jørn Lier Horst.

Skrevet

"Den gamle mannen og havet" av Ernest Hemingway og

"Karaoke-kapitalism" av en svensk forfatter (husker ikke navnet).

Skrevet

"Stemmer i natten : Kinesiske kvinner forteller" av Xinran. Man lærer virkelig mye om kinesiske kvinners liv, anmeldelse hos MAO her.

Gjest Phair
Skrevet

Fatso eller Destroyer av Lars Ramslien

Skrevet

Jurister i kasjotten av Anker Rogstad...

Skrevet
Fatso eller Destroyer av Lars Ramslien

Huff nei, Fatso var tragisk...

Skrevet

Jeg har nettopp lest Heksenes forsvarer av Jan Guillou, og den anbefales. Den er fra 2002, og handler om hekseforfølgelsen i middelalderen, og sammeligner det med f.eks. hvordan psykologene i dag drar frem "fortrengte" minner om incest og hele situasjonen i Bjugn. Veldig spennede!

Piglet

Skrevet
Da Vinci code!

Jeg har anbefalt den før her inne, og gjør det gjerne igjen. Pageturner som er både lærerik og sjeldent minneverdig!

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...