Gå til innhold

God nok for utdrikningslag, men ikke bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

En barndomsvenninne av meg skal gifte seg. Jeg ble invitert i utdrikningslag, men fikk ikke invitasjon til bryllup. Tenkte at de skulle ha et lite bryllup og at derfor var ikke så mange bedt. Iløpet av utdrikningslaget kom det frem at alle andre der bortsett fra meg var bedt i bryllupet. De spurte hva jeg hadde tenkt å kjøpe etc og da måtte jeg si at jeg ikke var bedt. Merket at stemningen ble litt rar av dette. For meg var hele kvelden ødelagt og jeg synes det var helt unødvendig å ha bedt meg dit. Det var masse snakk om bryllupet og jeg følte meg veldig utafor. Følte mest for å reise hjem, men måtte være der hele kvelden og natta for det. Vet det er bruden som satt opp lista til de som skulle bli invitert. Føler jeg ble brukt for å fylle opp utdrikningslaget, men ikke er god nok for bryllupet. Er det jeg som overreager eller har jeg rett til å bli lei meg og sint?

Anonymous poster hash: f9c99...852

Videoannonse
Annonse
Gjest daisydaisy
Skrevet

Jeg synes du har rett til å bli både lei deg og sint.

• Liker 9
Skrevet

Det er en uting å invitere folk bare til utdrikningslag og ikke bryllup. Har ikke opplevd det selv, men jeg hadde følt meg veldig utelatt. Måtte du betale noe for å være med? I så fall er det veldig frekt.

• Liker 2
Skrevet

Som regel er det forlovere som ordner utdrikkingslagene, og det er ikke sikkert hun visste gjestelista til bryllupet. Jeg hadde samme opplevelse for mange år siden, men ga egentlig totalt blaffen. Men hun var sånn sett ikke venninne, bare litt bedre bekjent.

Jeg fikk en morsom fest og slapp unna med en billigere gave :P

• Liker 4
Skrevet

Som regel er det forlovere som ordner utdrikkingslagene, og det er ikke sikkert hun visste gjestelista til bryllupet. Jeg hadde samme opplevelse for mange år siden, men ga egentlig totalt blaffen. Men hun var sånn sett ikke venninne, bare litt bedre bekjent.

Jeg fikk en morsom fest og slapp unna med en billigere gave :P

TS skriver jo at det var bruden som bestemte hvem som skulle bli invitert.

Anonymous poster hash: 357ec...dda

• Liker 1
Skrevet

Slik går det når man skumleser..

Kanskje hun mente dette som en "trøstepremie" fordi du ikke fikk invitasjon til bryllupet?

Skrevet

En barndomsvenninne av meg skal gifte seg. Jeg ble invitert i utdrikningslag, men fikk ikke invitasjon til bryllup. Tenkte at de skulle ha et lite bryllup og at derfor var ikke så mange bedt. Iløpet av utdrikningslaget kom det frem at alle andre der bortsett fra meg var bedt i bryllupet. De spurte hva jeg hadde tenkt å kjøpe etc og da måtte jeg si at jeg ikke var bedt. Merket at stemningen ble litt rar av dette. For meg var hele kvelden ødelagt og jeg synes det var helt unødvendig å ha bedt meg dit. Det var masse snakk om bryllupet og jeg følte meg veldig utafor. Følte mest for å reise hjem, men måtte være der hele kvelden og natta for det. Vet det er bruden som satt opp lista til de som skulle bli invitert. Føler jeg ble brukt for å fylle opp utdrikningslaget, men ikke er god nok for bryllupet. Er det jeg som overreager eller har jeg rett til å bli lei meg og sint?

Du har rett til å være sint og lei deg.

• Liker 2
Skrevet

Utrolig unødvendig. Fristet til å kalle henne drittkjerring. Var det med overlegg hadde jeg ikke snakket med henne igjen.

Skrevet

Om det er bruden som inviterer så er det frekt ja. Jeg har selv vært i noen utdrikningslag hvor forloveren inviterte og jeg ikke ble invitert i bryllupet, og det var helt greit.

Anonymous poster hash: 7cc63...b28
Skrevet

meget spesielt at du var den eneste der som ikke skulle i bryllupet. For ei sær kjerring

• Liker 3
Skrevet

Jeg bare lurer på en ting på denne tråden. Er greia her at det er samme om det bare er nærmeste eller ikke som skal i bryllupet. Eller er det slik at de man ikke inviterer i bryllupet kan man ikke invitere til utdrikknings? Jeg skal gifte meg neste år. Skal ha en venninne utenom forlover og brudesvenn. Er det slik da at jeg ikke kan invitere noen andre enn de av venner i utdrikknings. Da min forlover har spurt om jeg kan sette opp om det noen jeg kjenner som jeg ville hatt på eg utdrikknings.

Anonymous poster hash: d3a30...e8d

Skrevet

Dette er neppe damas feil. Ts er vel mannens kamerat og ikke damas, og det er mannen som skulle enten ha sagt at han vil ha sin kompis med eller latt være å invitere han. Skjønner godt at du er opprørt ja

Skrevet

I alle utdrikningslag jeg har vært i, med unntak av ett, så har det vært flere som ikke var invitert i bryllupet. Det har vært både store og små bryllup. Nå er de fleste av mine venner gift for lengst, men min svigerinne er endel år yngre og har i løpet av det siste året vært i flere utdrikningslag uten å være invitert i bryllupene. Hos oss er dette altså helt normalt, og jeg synes det er hyggelig å få delta på feiringen selv og jeg ikke skal i bryllupet.

Det eneste jeg synes er spesielt er at du var eneste gjest som ikke skulle i bryllupet. Jeg skjønner godt at det gjerne ble litt ubehagelig.

Kan det være at det var flere som var invitert, men som ikke kunne komme? Jeg har opplevd å være eneste gjest i er utrikningslag som ikke skulle i bryllupet, men jeg vet om hvertfall to til som var invitert kun i utdrikningslaget som ikke kunne komme. Så det var jo ikke bruden eller forloveden sin skyld at jeg ble litt utenfor.

Hvis du derimot også var eneste inviterte som ikke skulle i bryllupet så hadde jeg nok enten invitert deg til bryllupet også, eller droppet deg fra utdrikningslaget.

• Liker 5
Skrevet

Bruden hadde satt opp lista. Og på denne var det kun jeg som ikke var invitert i bryllupet. Hadde det vært flere i samme båt hadde det vært noe annet. Men følte meg utafor når det kun var meg. Vi var en gjeng som vanket sammen hele ungdomstiden. Har ikke den helt næreste kontakten med bruden i dag, men vi er fortsatt gode venner. Jeg betalte totalt 2000 for fest og overnatting, så ble dyrt for en kjip kveld for meg.

• Liker 1
Skrevet

Bruden hadde satt opp lista. Og på denne var det kun jeg som ikke var invitert i bryllupet. Hadde det vært flere i samme båt hadde det vært noe annet. Men følte meg utafor når det kun var meg. Vi var en gjeng som vanket sammen hele ungdomstiden. Har ikke den helt næreste kontakten med bruden i dag, men vi er fortsatt gode venner. Jeg betalte totalt 2000 for fest og overnatting, så ble dyrt for en kjip kveld for meg.

Drit kjipt for deg, hvis de andre og syntes det var leit på din vegne kanskje noen ga noen hint. Er det lenge siden og har du snakket med bruden siden eller? Jeg håper du ikke har tenkt å kjøpe bryllupsgave selv om du ikke er invitert da! 2000kr er mer enn nok å bruke på så kjipe bruder.

• Liker 1
Skrevet

Drit kjipt for deg, hvis de andre og syntes det var leit på din vegne kanskje noen ga noen hint. Er det lenge siden og har du snakket med bruden siden eller? Jeg håper du ikke har tenkt å kjøpe bryllupsgave selv om du ikke er invitert da! 2000kr er mer enn nok å bruke på så kjipe bruder.

Det er ikke snakk om at jeg kjøper gave nei. Er ikke lenge siden jeg har snakket med bruden. Hun var nylig en hel helg hjemme hos meg for eksempel. Tror alle synes at det var veldig merkelig og det ble litt rar stemning når noen spurte om jeg hadde kjolen klar til bryllupet og jeg sa at jeg ikke var bedt. Uff dette var en skikkelig kjip helg kjenner jeg:-( Måtte sitte der i timesvis å høre på at alle snakket om bryllupet og smile og nikke mens jeg egentlig var kjempe lei meg.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt.

Jeg har vært en gang i et utdrikningslag der jeg ikke var invitert i bryllupet. Fra starten av var jeg usikker på om jeg skulle bli med i utdrikningslaget eller ei da ingen av de andre jeg kjente skulle gå. Jeg ringte forloveren og uttrykte min bekymring. Hun argumenterte hardt for at jeg måtte komme, for det skulle jo bli såå koselig. Jeg ble med, og fant fort ut at jeg var den eneste i utdrikningslaget som ikke var kusina til bruden. Forloveren hadde egentlig også foreslått at jeg først skulle møte dem etter at de hadde sendt henne avgårde til et spa. Siden jeg alltid kommer tidlig til slike ting møtte jeg dem likevel til da de skulle sette henne av der. Etter dette var det kunsten å skrive en hilsen i en felles bok til henne som hun skulle få i bryllupet. De skrev jo side opp og side ned om koselige minner fra barndommen, felles håp om fremtiden etc. Jeg som bare hadde kjent henne siden studiene kom liksom bare på "gratulerer så mye" & "kom gjerne på besøk når du/dere vil". Kleint.

Etter utdrikningslaget fikk jeg en kort sms fra forloveren med "takk for et fint utdrikningslag. Kontonummeret mitt er bla bla bla."

Hyggelig. Jeg følte virkelig at jeg var der for at kusinene hennes skulle få en lavere sum å betale i etterkant. Skal aldri mer bli med i utdrikningslag der jeg ikke er bedt med i bryllupet.

Skrevet

Uff det hørtes veldig kjipt ut Spirrevipp:-( Jeg kommer heller ikke til å gjøre dette igjen. Har kjent jenta siden jeg var 10 år så trodde grunnen til at jeg ikke ble bedt, var lite bryllup. Men det er 100 stykker og alle andre enn jeg er bedt. Hadde aldri gått hvis jeg visste det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt bedt i utdrikningslag, men ikke bryllup to ganger. Den ene gangen var det temmelig kjipt, for jeg hadde fått inntrykk av at jeg kom til å bli bedt (god venninne), men det kom aldri noen invitasjon. Da hadde jeg ikke mulighet til å delta i utdrikningslaget, så det ble ikke ubehagelig i hvert fall.

Den andre gangen ble jeg ikke invitert fordi det var et lite bryllup, da gikk jeg i utdrikningslaget og det var hyggelig.

Men det er ikke noe særlig å føle seg som andresortering.

Anonymous poster hash: 43164...b42

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg syns det er veldig dårlig gjort. Selv inviterte jeg bare de som skal i bryllupet til utdrikningslaget, hadde ikke klart å gjøre noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...