Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man kan kjøpe eggehvite?

Skrevet

Går det an, da? Du må vel kjøpe vanlige egg, og så skille dem?

Skrevet

får du KJØPT bare eggehvita???? :o

Skrevet

I Danmark får man i alle fall kjøpt eggehvite på kartong. ganske så vanlig i utlandet, men har ikke sett det her hjemme.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepp, det kan du. Den kommer i en hendig liten hvit eller brun duopack med eggeplomme. :ler:

Sorry, det var en spøk. Jeg har aldri hørt om at man kan få kjøpt ren eggehvite. Eggepulver kan man få kjøpt, men det inneholder vel hele egg tror jeg(?).

Skrevet

I utlandet får man hvertfall kjøpt bare eggehvite. Vet Prior selger det, men de selger kun til bedrifter og hvis private vil ha må de kjøre ned til fredrisktad og kjøpe 5 liter om gangen.

Skrevet
Går det an' date=' da? Du må vel kjøpe vanlige egg, og så skille dem?[/quote']

Det blir litt dyrt i lengden å kaste masse eggeplommer da....

Skrevet

Hm... fins det eggehvitepulver å få kjøpt da - slik som selges i butikker i USA?

Tro om de selger eggehviter på Prior her???

Skrevet
...

Det blir litt dyrt i lengden å kaste masse eggeplommer da....

trenger jo ikke kaste plomma, går fint an å lage f.eks omeletter eller eggerører med plommene, sikkert mye annet og.

(sånn dersom man må skille dem selv mener jeg)

Skrevet
Hm... fins det eggehvitepulver å få kjøpt da - slik som selges i butikker i USA?

Tro om de selger eggehviter på Prior her???

Vet du hvor de har pulver da? Prior selger kun til bedrifter.

Skrevet

trenger jo ikke kaste plomma, går fint an å lage f.eks omeletter eller eggerører med plommene, sikkert mye annet og.

(sånn dersom man må skille dem selv mener jeg)

Nei kan ikke det for maten jeg lager skal være mest mulig uten plomme, er ikke sunt med for mye eggeplomme. Så når jeg lager omeletter og eggerører osv skal det være med maks en plomme.

Skrevet

Vet du hvor de har pulver da? Prior selger kun til bedrifter.

Nei, jeg vet ikke hvor de eventuelt kunne ha det...

Du kjenner ingen i USA da som kan sende over til deg?

Forresten - kanskje de kunne ha det i den amerikanske kiosken i Vika (i Oslo)? Der har de masse amerikanske varer!

Skrevet
...Nei kan ikke det for maten jeg lager skal være mest mulig uten plomme' date=' er ikke sunt med for mye eggeplomme. Så når jeg lager omeletter og eggerører osv skal det være med maks en plomme.[/quote']

ok.

Skrevet

Å nei sikka - nå ser jeg at du bor i Trondheim...

Men du kjenner ingen i Oslo da, som kunen sjekke den butikken for deg???

Skrevet
Å nei sikka - nå ser jeg at du bor i Trondheim...

Men du kjenner ingen i Oslo da, som kunen sjekke den butikken for deg???

Nei desverre, men kan sikkert få noen i nordamerika til å sende over til oss. Hadde bare håpet at det fantes noe her i landet også.

Takk for tips uansett Suzy :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...