Gjest bustyvel Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Jeg har begynt å trene etter jobb, noe som for meg er uvant. Er da ofte veldig sliten i hodet, og trenger tips til lett mat som kan gi litt energi. Helst uten melk og gluten….
Gjest Daenerys Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Tenker du til før eller etter trening? Hvis det er etter spiser jeg en banan og en liten soyasjokolademelk før passer jeg på å spise et mellommåltid et par timer før trening, for eksempel mandler, et par glutenfri knekkebrød eller lignende.
Supraspinatus Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 At du er trøtt etter jobb er helt normalt. Selv om du ikke har en fysisk krevende jobb. Lite mental stimulering er vel så slitsomt som tung mental stimulering og lang tids stillesitting forbereder kroppen på at det er på tide å sove. For meg fungerer det best å spise normalt, og ikke for tett på treningen. Gjerne godt med grønnsaker, frukt og noe kjøtt. F.eks. kyllingbrystfilet. Jo tettere opp mot treningen jo mindre fett bør måltidet ha da fett senker opptaket fra tarmen. Det er ikke godt å trene med fordøyelsen i full gang. Og det som får litt gang på kroppen er en kopp kaffe. Jeg kan godt være trøtt rett før trening, men jeg våkner alltid opp i løpet av oppvarmingen. Pass på at du får opp pulsen ganske høyt i løpet av oppvarmingen. Det er ingenting som vekker deg mer enn å komme opp på ca 95% av makspuls. Gjør dog ikke dette i første draget av oppvarmingen. Etter trening er det også normalt å være trøtt. Slapp av og nyt kvelden før du legger deg tidlig slik at du blir opplagt til en ny dag etter. Søvnmangel er noe av det som kan ødelegge deg mest over tid. 1
Berit Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Usaltete uristete nøtter og rosiner + litt mørk sjokolade
Gjest bustyvel Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Tenkte før treningen, føler det går så seigt om dagen fordi jeg er sliten. Prøver å trene før middag, og da føler jeg meg helt tom… Takker for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå