AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Hei! Jeg og min kjære venter barn sammen, vi er veldig lykkelige. Men så er det alikevell noe jeg går å "gnager" på.. Det har seg nemmelig sånn at slekten hans er veldig "splittet" sånn at "kommer de,så kommer ikke vi, og jeg snakker ihvertfall ikke med hun og han..osv" Så blir feks vanskelig å ha dåp og bursdager for barnet og samtidig be alle da det ikke er snakk om at dette er mulig, det har vært bryllup og dåper før, og bare halvpartwn har kommet, så er ikke snakk om at de skal oppføre seg voksent her i går'n nei. Utrolig trist at det skal være sånn. Noen som har ærfaringer med sånt? Eller har noen tips? Anonymous poster hash: 452d3...29e
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Tror jeg bare hadde gitt faan og invitert dem vi har lyst til å ha der. Og hadde det kommet noen spørsmål/kommentarer om hvem som kommer og sånn, så rett å slett svart at det et den lille sin dag og ignorert det. Blir det for ille under sammenkomstene, bare tatt å ikke invitert dem som starter. Anonymous poster hash: be778...6dc 3
mara2012 Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Var sånn i min konfirmasjon og, men mamma ba alle, så fikk de finne ut av det selv. 7
Pinkee Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Be alle, så får dem som vil komme. De andre får bare holde seg unna. Er ofte vanskelig å oppdra voksne folk(idioter)
Gjest Doh Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Jeg hadde bedt alle, og de som ikke klarer å oppføre seg blir ikke bedt neste gang. De som eventuelt ikke kommer blir bedt ved neste anledning også, men etter to-tre ganger der de samme ikke kommer hadde jeg sluttet å be de. Da er de ikke interessert nok.
minister-mio Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Så veldig synd, men som de andre sier, be alle, du er en voksen mor å kan ikle forholde deg til den galskapen
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Vi har det nesten sånn hos oss også, men svigermor klarer å holde maska i noen få timer selv om svigerfar er i samme hus. Vi ber alle. Så får de komme de som vil komme. Deres problemer er ikke mine problemer.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 be alle og la de tullingene ordne (ødelegge) opp for seg selv . hvis de heller vil unngå hverandre enn å se barnebarnet vel ok jeg tåler ikke sånt.. svigermor sa også. ja men hvis dåpen skal være i den kirken og ikke "vår" og ikke vår og hvis du virkelig skal døpe katolsk og ikke ordinært kristent ja da kommer ikke jeg og resten av svigerfamilie. jeg svarte bare , okei men da avbestiller jeg noe mat osv så ikke ombestem dere etter mer enn 2 dager da Anonymous poster hash: ca56f...91c 3
Kittykat Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Gi faen i hva hans familie synes om hverandre og gi dem klar beskjed om å skjerpe seg og tåle hverandre for en dag nå og da hvis de vil fortsette å være en del av deres liv når dere får barnet. Enklere blir det ikke. De er voksne mennesker og bør klare å oppføre seg som det. Kan de ikke gjøre det, så har de ingenting nyttig å tilby til verken dere eller barnet deres.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Synes du bare skal invitere alle, så får de finne ut av det selv! Gjør de oppmerksomme på dette også! -spørr de dere om *den og den* kommer, så sier dere bare *vet ikke, du får nesten spørre de selv* eller noe i den gaten.. Dere kan sikkert organisere og styre og ordne som bare det, men spørs om dere får noen takk for strevet?Anonymous poster hash: d9b85...4d5
Millimani Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Be alle i dåpen og se om det går, del alternativt opp i to selskaper, bursdag kan man lage to selskaper av.
Cec- Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Jeg ville invitert alle, hvertfall i dåp og sånne ting som kun er vanlig å ha en av. Om deres interne intriger er så viktige at de vil la de gå utover et nytt familiemedlem, så ville jeg nok blitt litt forbanna og sagt klart ifra hva jeg mente om det i ettertid. Jeg går utfra at det er voksne folk, de må fint kunne gå samme sted men de trenger jo ikke snakke sammen. Er jo ofte så mye folk i dåp osv. at de fint kan snakke med de andre som er der. Dersom de faktisk kommer i dåpen og viser interesse for det nye familiemedlemet på tross av sine interne greier, så ville jeg vurdert om jeg for å være grei og unngå noe oppstyr, å dele bursdagsbesøkene så dere feirer den flere ganger. Våre planer for den dagen vi (eventuelt) får barn er at sånne ting som dåp, konfirmasjon osv. så blir alle bedt og alle kommer nok til å stille (her er det mine foreldre som er virkelig i tottene på hverandre, men vet at de kommer til å trosse det og komme uansett for vår del). Men ved bursdager og slikt, så vil vi nok dele det så det blir kjekkest mulig :-) Bursdag er jo gøy, så ingen vil bli lei seg på bakgrunn av flere feiringer. I tillegg så ville nok mamma f.eks ha tatt på seg ansvaret for feiringen der, slik at vi slipper å lage til en bursdag flere ganger, men kan ta en hos oss med pappa f.eks også en hos mamma med den siden av familien der hun står for mat og slikt
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Er det vanlig å be hele slekta i barnebursdager? :-O Vi inviterer kun bestemor og bestefar som bor i samme by. Ellers er det jo venner/barnehagekamerater etc som kommer. Men dåp og konfirmasjon, i allefall konformasjon, er jo en stor familiegreie. Ville bedt de i slekta dere har kontakt med, ikke følt at man MÅ be folk som ikke er involvert i barnet. Anonymous poster hash: 5e759...c93
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Be alle i dåpen og se om det går, del alternativt opp i to selskaper, bursdag kan man lage to selskaper av. Det skal da ikke være nødvendig at vertskapet skal være nødt til å ha flere selskaper fordi at voksne mennesker ikke klarer å oppføre seg deretter... Anonymous poster hash: f07eb...f42 3
Gjest BettyBoop Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Hei! Jeg og min kjære venter barn sammen, vi er veldig lykkelige. Men så er det alikevell noe jeg går å "gnager" på.. Det har seg nemmelig sånn at slekten hans er veldig "splittet" sånn at "kommer de,så kommer ikke vi, og jeg snakker ihvertfall ikke med hun og han..osv" Så blir feks vanskelig å ha dåp og bursdager for barnet og samtidig be alle da det ikke er snakk om at dette er mulig, det har vært bryllup og dåper før, og bare halvpartwn har kommet, så er ikke snakk om at de skal oppføre seg voksent her i går'n nei. Utrolig trist at det skal være sånn. Noen som har ærfaringer med sånt? Eller har noen tips? Anonymous poster hash: 452d3...29e gi f. Inviter slle og så får de som vil komme komme og de som ikke vil komme ikke komme. Det er helt tragisk men ikke noe du kan gjøre noe med. Om voksne folk vil oppføre seg som drittinger får være deres problem.
Gjest BettyBoop Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Be alle i dåpen og se om det går, del alternativt opp i to selskaper, bursdag kan man lage to selskaper av. nei syns ikke de skal styre og orne slik for å ta hensyn til en unødvendig familiefeide
Millimani Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 nei syns ikke de skal styre og orne slik for å ta hensyn til en unødvendig familiefeide To dåpsselskaper og to bursdagsselskaper. Mange som må gjøre det sånn
Jade Skrevet 13. september 2014 #18 Skrevet 13. september 2014 Jeg hadde ikke sett på det som mitt problem. Er noen uvenner, så får de ordne opp seg i mellom. Om noen hadde kommet til meg og "krevd" at jeg ikke skulle invitere de som de var uvenner med, så hadde jeg sagt at hele familien var velkommen, men at vi selvsagt ikke skulle tvinge noen til å prioritere barnets dåpsdag foran en familiekrangel. Og at det eneste vi krevde var at de som valgte å komme, ikke ødela feiringen med familiefeiden sin.
Gjest BettyBoop Skrevet 13. september 2014 #19 Skrevet 13. september 2014 To dåpsselskaper og to bursdagsselskaper. Mange som må gjøre det sånnman må strengt tatt ikke
umwar Skrevet 13. september 2014 #20 Skrevet 13. september 2014 Her inviterer vi de som er viktige for barnet, og forventer at alle oppfører seg. Jeg kommer ikke til å kreve at mor og far klemmer og koser, men at de er anstendige for anledningen. To dåper? Niks. Hvertfall aldri to konfirmasjoner! Alle kan ta seg sammen noen timer for sndre sin skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå