Lanista1984 Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Ja, tittelen beskriver spørsmålet. Til dere kvinner som bruker strømper. Vasker dere de eller kjøper dere bare nye? Ettersom billigkjeder som Dressmann fører kvalitetssokker for menn, dreier jeg mer og mer over på å bare kjøpe og kaste. Ikke spør meg hvorfor men å komme hjem til ei dame som har strømpebukser til tørk på badet er litt sjarmerende:) Ja. Da har jeg spurt om dette også.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Ja, jeg vasker strømpebukser. Ser ikke noe poeng i å kjøpe og kaste når det kan vaskes. Anonymous poster hash: 37acb...10e 6
Gjest Vinglasset Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Selvsagt vasker jeg strømpebuksene mine. Etter hver gang de er brukt. 4
Pinkee Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Klart man vasker strømpebukser. Fornuftige damer kjøper kvalitet. 7
Fuglen Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Ja, selvfølgelig. Vasker de etter bruk, og kaster de bare når de er fulle av hull eller revner. 4
Cata Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Bruker ikke så mye strømpebukser, men selvsagt vasker jeg dem hvis de har vært i bruk. De kastes først når de rakner. 3
Berit Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Ja, selvfølgelig. Alltid i vaskepose og med flytende vaskemiddel. Men det er forskjell på kvaliteten. Noen blir ikke så fine lenger etter noen vask, så da blir de ikke brukt lenger utenom kanskje til lange kjoler. 2
Gjest bustyvel Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Kaster dem først når de revner, så ja - vaskes etter bruk. 1
Perelandra Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Ja, tittelen beskriver spørsmålet. Til dere kvinner som bruker strømper. Vasker dere de eller kjøper dere bare nye? Ettersom billigkjeder som Dressmann fører kvalitetssokker for menn, dreier jeg mer og mer over på å bare kjøpe og kaste. Ikke spør meg hvorfor men å komme hjem til ei dame som har strømpebukser til tørk på badet er litt sjarmerende:) Ja. Da har jeg spurt om dette også. Å kaste sokkene etter bruk høres både dyrt og og lite miljøvennlig ut. Er det så vanskelig å vaske sokker da? (Eller er kanskje din mor lei av å vaske sokkene dine?) 23
Professor Orm Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Vasker dem etter et par gangers bruk, de fleste av mine strømper er dyre. Rakner dem og de er tykke nok, reparerer jeg dem. Når jeg føler jeg har reparert en og samme strømpe litt for mange ganger, går den i søpla. 1
Minya Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Jeg bruker ikke strømpebukser så ofte, men jeg vasker dem hver gang de er brukt. Som regel med håndvask og Milo for å bevare både fasong og materiale så lenge som mulig. Noen av strømpebuksene mine er av svært god kvalitet og er over ti år gamle, mens andre strømpebukser har raknet ved førstegangs bruk og har blitt kastet. 1
Lanista1984 Skrevet 7. september 2014 Forfatter #12 Skrevet 7. september 2014 Utrolig at jeg fikk så mange svar! Til hun som lurte på om mamma ikke gjorde det for meg lenger, så er svaret at jeg bor mesteparten av tiden utenlands pga jobben. OG jeg har egen leilighet:) Får forresten sokker av militæret. Takk for svar. Elsker dere damer:) Hvis det er lov å si.
metempsychosis Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Kjøp og kast? Får vondt inni meg bare ved tanken... Jeg som blir lettere fortvilet om strømpene rakner etter en gangs bruk ^^ Strømper vaskes selvsagt, for hånd. Og sokkene i vaskemaskinen. 6
Berit Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Dersom jeg har strømpebukse på i flere timer må jeg vaske dem etter hver gang. Det sliter jo en del. Så lurer på om jeg begynne med å bare vaske strømpebukseføttene, altså nederste del? Noen som gjør det?
metempsychosis Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Jeg har venninner som bare henger dem til å lufte (brukt i ett par timer, ikke hele dagen). Men er det slik at det har blitt lukt ved føttene, da tenker jeg at det er sannsynlig at det er lukt andre steder også 1
Sølvrosen Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 Tykke strømpebukser vasker jeg selvfølgelig, for de kan med litt stopping vare i mange år. Det hender jeg lufter de etter et bruk og vasker etter neste. Tynne strømpebukser bruker jeg sjeldent at jeg ikke har kommet gjennom den 5-pakningen som revner etter et par ganger. De vasker jeg ikke.
Perelandra Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 Utrolig at jeg fikk så mange svar! Til hun som lurte på om mamma ikke gjorde det for meg lenger, så er svaret at jeg bor mesteparten av tiden utenlands pga jobben. OG jeg har egen leilighet:) Får forresten sokker av militæret. Takk for svar. Elsker dere damer:) Hvis det er lov å si. Ok, innlegget ditt fikk meg til å tenke på en som skal flytte ut for første gang og må lære seg å vaske klærne selv. Eventuelt kunne det også være en som har fått streng beskjed fra samboer/kone at nå er det på tide å vaske sokkene selv, hvis ikke er det over og ut med forholdet. 2
netpuppy Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Kan jeg spørre hvor dere kjøper disse strømpebuksene i god kvalitet? Jeg føler mine revner før jeg i det hele tatt har tenkt på å vaske dem.. 1
Lanista1984 Skrevet 7. september 2014 Forfatter #19 Skrevet 7. september 2014 Jeg skulle tro nettet. Italienske. Men jeg er mann og bør ikke vite om sånt. Husker eksen hadde stor suksess med et merke som het Sisi. Suksessen lå i kvalitet og enorm oppmerksomhet fra meg!
Gjest Lille-pus Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 Strømpene mine vaskes ja, - og så henger de til tørk på badet. Det er alltid noen strømper som henger til tørk på badet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå