AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Jeg eier en leilighet med to soverom. Det ene soverommet er leid ut til en venninne,. Nå viser det seg at venninna vil flytte. Men må hun betale tre måneders oppsigelsestid? Gjelder dette både med og uten kontrakt? Vi har ikke skrevet kontrakt så jeg vet ikke om jeg har noen rettigheter da? Hvordan er det med rydding, vasking, renhold? Soverommet hennes sier seg selv men hva med felles arealer som do, dusj, bad, kjøkken, gang og stue? Når vi begge har bodd der? Jeg skal fortsette å bo her hvis jeg har råd til det nå mere. Hva er lovene på dette?Anonymous poster hash: 7b64a...d40
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Dumt å ikke skrive kontrakt. Fikk hun muntlig beskjed når hun flyttet inn om at hun hadde 3 mnd oppsigelse og at det var forventet at hun skulle ta rundvask av hele kåken før hun flyttet? På meg virker det som at det er du som er den urimelige av dere to. Du kan jo ikke basere deg på å eie leiligheten på venninnen din. Du kan da heller ikke forvente at hun skal rundvaske hele kåken - som dere begge har bebodd. Hvor lenge har hun bodd hos deg? Hva er grunnen til at hun skal flytte? Dine urimelige krav? Anonymous poster hash: 74eb1...e9c 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Jeg forventer ikke at hun skal vaske hele leiligheten nei. Kanskje det er lurt å rydde ca. halvparten av leiligheten og jeg den andre halvparten av leiligheten.? Vi har jo delt leiligheten og da er det kanskje greit å ta halve hver? Men jeg vet ikke derfor jeg spør her. Hun har bodd her i fire-fem år og hun flytter ikke fordi jeg har urimelige krav.? Hun velger å flytte selv.Anonymous poster hash: 7b64a...d40
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Hun har en måneds oppsigelsestid når du bor i samme leilighet. Er husleieloven som gjelder når man ikke har kontrakt. Og har man kontrakt men den er dårligere enn husleielover gjelder loven. Det går bare ann å avtale bedre ting. Skal se om jeg finner link til deg jeg. Anonymous poster hash: a61f4...da5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Husleieloven. Er paragraf 9-6 som er om oppsigelsestid. Når det gjelder utvasken hun skal ta gjelder det selvfølgelig det rommet/rommene bare hun har tilgang til Anonymous poster hash: a61f4...da5 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Foreslår at dere sammen vasker ned fellesareal.Anonymous poster hash: 90ea3...593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå