Gå til innhold

Jeg er dødsforelska, hun er muligens for ung!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kinkig, kinkig situasjon.

Jeg fyller 29 i neste kalenderår. Jenta jeg har blitt helt mo i knærne av, blir 19 år i februar.. Noe sier meg at hun blir for ung, men samtidig er jeg en mann som føler meg mye yngre og ser mye yngre ut.

Vi bor ca 5 km fra hverandre, og ble egentlig kjent via bussen som vi begge tar. Den første kontakten oppstod da en gang bussen var stappfull, og hun spurte meg om det var ledig plass ved siden av meg.. Da hadde jeg lagt merke til henne for lenge siden, og dristet meg til å holde en samtale gående. Vi snakket om skole, russetid og fremtidsplaner..

Jeg syns vi har fått en unik kjemi, og jeg er helt bergtatt av jenta. Jeg har kun ærlige intensjoner, og er oppriktig interessert i henne. Mye tyder på at hun også liker meg, men jeg vet liksom ikke helt.. Jeg lurer på hva hun syns om aldersforskjellen, for den er stor i forhold til våres alder..

10 års forskjell er ganske mye, og jeg frykter for hva foreldre og venner vil si (eventuelt).

Hva bør jeg gjøre??

Anonymous poster hash: 87d6b...9a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for det?

Som jeg har skjønt så er 10 års forskjell helt normalt.

• Liker 4
Skrevet

I den alderen er jo i grunnen ikke forskjellen så stor.

Du får prøve deg forsiktig frem, ikke la det gå for fort. Tror det er viktig at dere går sakte frem med dette, og vær klar på at det kan oppstå reaksjoner fra alle kanter.

• Liker 4
Skrevet

I dette tilfellet er 10 år alt for mye. Hun har vel sannsynligvis aldri bodd fra foreldrene sine, mens du er vel ferdig med utdannelse og i jobb. Dere er jo på to vidt forskjellige planeter etter min mening. Det at du ser og føler deg ung ut er totalt irrelevant.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Endret av estrella
Sitat og tilsvar til fjernet post er slettet fra dette innlegget. Estrella, mod
Skrevet

Dere er jo på forskjellige plan i livet. Hun er helt i startfasen og tenker vel på studier, fester, venner, mens du er vel der at du ganske snart føler deg klar for å stifte familie?

Anonymous poster hash: e2929...3c3
  • Liker 7
Skrevet

Dere er jo på forskjellige plan i livet. Hun er helt i startfasen og tenker vel på studier, fester, venner, mens du er vel der at du ganske snart føler deg klar for å stifte familie?

Anonymous poster hash: e2929...3c3

Ikke helt. Jeg er ikke der en 29-åring BØR være, for å si det sånn. Økonomisk og slikt. Tror ikke vi er på så forskjellige plan, egentlig.

Anonymous poster hash: 87d6b...9a1

Skrevet

I dette tilfellet er 10 år alt for mye. Hun har vel sannsynligvis aldri bodd fra foreldrene sine, mens du er vel ferdig med utdannelse og i jobb. Dere er jo på to vidt forskjellige planeter etter min mening. Det at du ser og føler deg ung ut er totalt irrelevant.

Mange 29-åringer som fortsatt er i utdannelse, så det er ikke så sikkert det. Jeg har blitt godt kjent med en som er 27 år, og jeg er 18 år. Vi begge går førsteåret medisin. Jeg vil ikke si vi er på helt forskjellige planeter.

Anonymous poster hash: ceba6...b3a

• Liker 3
Skrevet

Iom at hjernen ikke er ferdig utviklet hos en 19åring må du regne med at du endrer seg voldsomt de neste årene. Hvis det fører til at dere vokser nærmere så er det jo bra, men i motsatt fall er dette et dødsdømt prosjekt. Uansett er det litt ekkelt at du er ute etter smårips.

Anonymous poster hash: f2e06...d77
  • Liker 3
Skrevet

Iom at hjernen ikke er ferdig utviklet hos en 19åring må du regne med at hun endrer seg voldsomt de neste årene. Hvis det fører til at dere vokser nærmere så er det jo bra, men i motsatt fall er dette et dødsdømt prosjekt. Uansett er det litt ekkelt at du er ute etter smårips.

Edit: rettet du til hun.

Skrevet

Jeg synes det er for mye, da det er meningen at du skal være på et annet stadie i livet enn henne, men du skal få plusspoeng for at du sier at du selv føler deg yngre i stedet for den klassiske "hun er veldig moden og voksen av seg" som gutter kjører når de får seg unge kjærester med store pupper og daddy issues.

Anonymous poster hash: 27571...a15
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Synes du skal gå for det, og om det er noe du (og hun) vil, så drit langt i hva andre måtte ha å si :)

Endret av Frk.mh
Skrevet

Hvis du er forelsket så skal du selvsagt ikke droppe henne på grunn av at noen på KG mener at "tallene" deres ikke passer sammen, for alder er jo bare et tall.

Anonymous poster hash: 94884...d0b
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke så stor forskjell. Når hun er 30 er du 40. Go for it!

Gjest Whitestripes
Skrevet

Ingen krise med 10 års aldersforskjell, og så lenge jenta er myndig, er det ikke noe i veien for å prøve seg. Det kan jo hende hun synes du er for gammel for henne, men det finner du ut av hvis du prøver deg. Jeg ble sammen med eksmannen min da jeg var 18 og han 25, og syntes det var litt mye den gangen, men han var veldig voksen for alderen - altså, han levde helt annerledes enn jeg gjorde. Jeg tilpasset meg, da, og vi ble gift og fikk to flotte barn sammen :)

• Liker 1
Skrevet

Kanskje vente til hun er 20. Utviklingen som noen her nevner av hjernen er ikke ferdig før hun er 19-20-21 ca. Er jo greit å være sammen med en som man føler man ikke har manipulert inn i et forhold, men at hun har valgt å være sammen med deg fordi hun liker deg, eller hva?

Anonymous poster hash: b3433...8e1

Skrevet

Min mor ble sammen med pappa som 18-19 åring og han er 15 år eldre enn henne. De har nå vært sammen i over 20 år. Go for it!

Skrevet

Vel, enten så får myndighetsalderen være 18 og den seksuelle lavalderen være 16 eller så får vi øke dem.

Hun er 1 år over myndighetsalderen og 3 år eldre enn den seksuelle lavalder. Mer er det ikke å si om den saken.

Eller, en ting til da. Norge er et fritt land.

Anonymous poster hash: 551b1...436
Skrevet

Go for it.

- Jente 21

Anonymous poster hash: 2f35a...d06
Gjest Heartbeat
Skrevet

Er vel ikke sikkert det? Da jeg var 19 hadde jeg allerede ett barn :) Og hadde bodd for meg selv siden jeg var 16. Bare å ta sjansen TS ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...