Lanista1984 Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Fordi det er en guide for kvinner? Og da må man være ekstra rundhåndet, ellers så smeller det? Temaet er nok diskutert altfor ofte. Så jeg beklager å bringe det opp igjen. Men jeg klarer rett og slett ikke å engasjere med i en tråd som er startet av en anonym. Det er en Niqab som starter tråden. Det farger tråden. 5
Frk.K Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Fordi at ikke alle vil fortelle om kleine ting som blir knyttet til sin bruker, derfor. 8
Guybrush Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Fordi det er en guide for kvinner? Og da må man være ekstra rundhåndet, ellers så smeller det? Temaet er nok diskutert altfor ofte. Så jeg beklager å bringe det opp igjen. Men jeg klarer rett og slett ikke å engasjere med i en tråd som er startet av en anonym. Det er en Niqab som starter tråden. Det farger tråden. Fortell oss ditt fulle navn, adresse og telefonnummer da ? Samt legg ved bilde - hvis ikke er du egentlig bare hyklersk. 9
Aule Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Fortell oss ditt fulle navn, adresse og telefonnummer da ? Samt legg ved bilde - hvis ikke er du egentlig bare hyklersk. Du har et godt poeng, vi er alle anonyme på fora. Men det handler om å ta et standpunkt, og stå for det du mener i det lange løp fordi man over tid skaper en identitet på nett. Som du sikkert vet har svensk media hacket anonyme leserinnlegg på nett for å ta folk som ikke er PK, så dette kan være risky buisiness. Men det er en svakhet med KG (og kvinner), at mesteparten av innleggene er skrevet som AB av feige folk som ikke har ryggrad til å tåle en diskusjon hvis noen ikke liker meningene dine. 6
FruRaeder Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 For da kan alle stille helt hinsidiges flaue spørsmål uten å bli gjenkjent. Alt fra ekstra brystvorter til hvor nomalt det er med fittefis. 7
Mann 42 Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Fordi det er en guide for kvinner? Og da må man være ekstra rundhåndet, ellers så smeller det? Temaet er nok diskutert altfor ofte. Så jeg beklager å bringe det opp igjen. Men jeg klarer rett og slett ikke å engasjere med i en tråd som er startet av en anonym. Det er en Niqab som starter tråden. Det farger tråden. Folk er overdrevent redde for å bli "stalket". Eller gjenkjent. Kanskje de er redde for at PK-PST skal stå på døra en dag og arrestere dem for å ha feile meninger om croissanter med ost og skinke? Eller den korrekte temperaturen når man servere rosè-vin? Who knows? Enkelte skjønner jeg jo veldig godt. Det er helt tydelig at vi har en liten menighet av halvprofesjonelle anti-jihadister som primært skriver hatinnlegg om innvandrere. Det ville sikkert tatt seg dårlig ut for dem om de skulle gjort det under nick. Et klart brudd med KG`s regler om "ensidig meningspåvirkning", vil jeg tro. Jeg undrer meg mer over at KG tillater det. Dvs, jeg forstår godt at man vil ha mest mulig trafikk, siden det er det KG lever av, men det beriker ikke akkurat forumet. 4
Aule Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Folk er overdrevent redde for å bli "stalket". Eller gjenkjent. Kanskje de er redde for at PK-PST skal stå på døra en dag og arrestere dem for å ha feile meninger om croissanter med ost og skinke? En bekjent av meg fikk besøk av PST på arbeidsplassen sin fordi han hadde skrevet noen relativt uskyldige ord på facebook om innvandring. Så man skal ikke være for naiv...Når jeg tok kontakt med han etter dette var det ansikt til ansikt, og IKKE via sms eller tlf for å si det sånn. 2
Gjest lillelarve Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Det er fint å kunne bestemme selv hvor anonym man ønsker å være på internett. Og her på forumet så ønsker ikke alle at alt man sier eller spør om skal bli knyttet til brukeren sin. Det er ikke noe galt i det synes jeg! 6
Lanista1984 Skrevet 7. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2014 Kan vi ikke alle bare være venner? 2
Gjest Thai clinch Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Jeg er ikke anonym, jeg bruker pseudonym. Kjente litterære brukte også pseudonymer når de skrev om "sensitive" ting i offentligheten eller ga ut bøker. Samuel Clemens/Mark Twain, Acton Bell/Anne Brontë, Stephen King/Richard Bachman. Og ja, jeg er en anti jihadist, altså en som er i mot hellig krig. Hvorfor bruke latterlige betegnelser med finurlig begrepsinnhold på enkle begreper.... 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Fordi det er en guide for kvinner? Og da må man være ekstra rundhåndet, ellers så smeller det? Temaet er nok diskutert altfor ofte. Så jeg beklager å bringe det opp igjen. Men jeg klarer rett og slett ikke å engasjere med i en tråd som er startet av en anonym. Det er en Niqab som starter tråden. Det farger tråden. Kan du ikke google alle de andre hundre trådene om samme tema, og så lese at moderatorene har bestemt at det er slik det skal være? Du får ta det opp med moderatorteamet, for ørtende gang, hvis du har problemer med AB Anonymous poster hash: 8cb70...0d0 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Det er kanskje lite trolig at noen som kun diskuterer inne på Aktuelle saker blir gjenkjent, men mange av oss har dagbøker, skriver i personlige tråder osv. I dagbøkene kan jeg ikke være anonym, jeg gidder ikke å ha to brukere, dermed ender jeg ofte opp som anonym her inne. Og for å være helt ærlig, med debattklimaet som er i enkelte tråder her inne, så har jeg ikke spesielt lyst til å bruke nicket mitt der heller. Jeg er ikke spesielt hårsår på uenighet i det virkelige liv, men her inne har jeg sett personangrep og hets utarte seg til noe jeg rett og slett ikke har lyst til å være med på. Anonymous poster hash: 10b4f...f11 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Fordi flere vet hvem brukeren min er, feks min samboer som også er her på KG. Mine underlivsproblemer og personlige tanker, ofte noen flaue spørsmål, vil jeg ha anonymt.Anonymous poster hash: a8d8f...57d 3
Kjempeliten Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Jeg har blitt "forfulgt" her inne pga ting jeg har skrevet i andre tråder, med nick. Det var ikke uvanlige eller radikale meninger, heller at noen er idioter og ikke klarer å respektere andres meninger. Jeg orker ikke det, så jeg skriver som ab her inne noen ganger. Og spesielt om man vil prate om noe som er flaut ja. Jeg troller aldri når jeg bruker ab. Problemet er vel heller de som gjør det. 4
Berit Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 (endret) Jeg kan godt forstå at folk vil bruke AB knappen i visse tilfeller. Men i mange tråder hadde det vært lettere, mer oversiktig og interessant å lese dersom man kunn følge med på hvem som svarte senere i innleggene og knytte svaret opp mot den som tidligere hadde svart i det gjeldende innlegget. Endret 7. september 2014 av Berit 2
Lanista1984 Skrevet 7. september 2014 Forfatter #16 Skrevet 7. september 2014 Det er kanskje lite trolig at noen som kun diskuterer inne på Aktuelle saker blir gjenkjent, men mange av oss har dagbøker, skriver i personlige tråder osv. I dagbøkene kan jeg ikke være anonym, jeg gidder ikke å ha to brukere, dermed ender jeg ofte opp som anonym her inne. Og for å være helt ærlig, med debattklimaet som er i enkelte tråder her inne, så har jeg ikke spesielt lyst til å bruke nicket mitt der heller. Jeg er ikke spesielt hårsår på uenighet i det virkelige liv, men her inne har jeg sett personangrep og hets utarte seg til noe jeg rett og slett ikke har lyst til å være med på. Anonymous poster hash: 10b4f...f11 Det ga mening. Takk. Da er jeg ferdig med dette spørsmålet. 1
Gjest Gjest_KnightOwl Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 Fordi det er en guide for kvinner? Og da må man være ekstra rundhåndet, ellers så smeller det? Temaet er nok diskutert altfor ofte. Så jeg beklager å bringe det opp igjen. Men jeg klarer rett og slett ikke å engasjere med i en tråd som er startet av en anonym. Det er en Niqab som starter tråden. Det farger tråden. Hvorfor klarer du ikke å snakke med folk uten å stirre på nicket? 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Den eneste grunnen til at jeg bruker KG, er nettopp deres policy, med takhøyde (i varierende grad) og anonymitet! Etter mange andre medier strupet anledningen for anonyme diskusjoner, er KG prisverdig fleksibel. Jeg er opptatt av å diskutere saker, ikke bli kjent med brukere. Med andre ord, i strid med klisjeer om kvinner, gjør anonymiteten KG saksorientert, og ikke personorientert. Tvert i mot kan diskusjonene bli mer lærerike når AB brukes, fordi da leser man innlegget med et åpent sinn, ikke med eventuelle tidligere oppfatninger og fordommer, basert på tidligere diskusjoner mot brukeren. Anonymous poster hash: c7b49...4e8 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #19 Skrevet 7. september 2014 Det finnes 80 436 876 andre tråder om samme tema her. Anonymous poster hash: b74dd...fb5 1
Ulick Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 (endret) Fordi det er en guide for kvinner? Og da må man være ekstra rundhåndet, ellers så smeller det? Temaet er nok diskutert altfor ofte. Så jeg beklager å bringe det opp igjen. Men jeg klarer rett og slett ikke å engasjere med i en tråd som er startet av en anonym. Det er en Niqab som starter tråden. Det farger tråden. Det er ikke helt ufarlig å stå fram med systemkritiske meninger. Sverige er et eksempel på hvor ille det kan gå. Den svenske avisen Expressen hyret en beryktet venstreorientert ekstrem gruppe, "Research Group", med forbindelser til andre venstreekstreme og voldelige organisasjoner som Afa og Revolutionary Front. Gjennom ulovlig hacking skaffet gruppen seg informasjon om identiteten til anonyme kommentatorer på nettet, og skaffet seg på den måten en oversikt over tusenvis personer med ikke-politisk korrekte meninger. Med utgangspunkt i dette registeret ble en rekke menneske trakassert i sine hjem og hengt ut i avisene. På slutten av fjoråret reiste Expressen rundt i Sverige med kamerateam og gjorde hjemmebesøk hos personer som anonymt i kommentarfeltet hadde uttrykt misnøye med masseinnvandring eller ekstrem feminisme, folk som de deretter hengte ut med navn og bilde i avisen. Expressen nøyde seg ikke med det. Ved hjelp av den informasjonen Expressen hadde skaffet seg om personer ved å hacke kommentarfeltene, foretok Expressen ulovlig kredittsjekk på et stort antall mennesker. Denne ulovlige kredittsjekken har fått et rettslig etterpill for kredittbyrået, Bisnode, som foretok den ulovlige kredittsjekken. Expressens sjefsredaktør er også blitt anmeldt for dette. Formålet med kampanjen var å avskrekke svenskene fra å uttrykke innvandringskritiske meninger på Internett og i andre hverdagssituasjoner. De ønsket å sende en melding om at de som har "feil" meninger aldri skal seg trygge, men alltid være bekymret for at Expressen eller andre plutselig dukker opp og river ens liv i filler ved uthenginger i avisen eller enda verre. Konsekvensene av å bli stemplet i Expressen som høyreekstrem rasist kan føre til sosial stigmatisering og utfrysing, oppsigelse fra jobben, eksklusjon fra mange organisasjonen, at karrieren skal få en bråstopp osv. I enkelte tilfeller kan de personer som blir hengt ut risikere å bli fysisk angrepet av aktivister fra Afa eller andre ekstreme organisasjoner. I Sverige idag lever folk i frykt slik som folk i det tidligere DDR og andre totalitære diktaturer gjorde. Ingen tør å uttrykke en politisk ukorrekt mening av frykt for å lide denne skjebne. Endret 7. september 2014 av Ulick 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå