Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er svært påpasselig med mobilen sin. Når vi er hos han og f.eks ser film og han skal kjapt på do, tar han alltid med seg mobilen. Plukker den alltid opp fra bordet og putter i lomma. Går han ned for å hente noe gjør han det samme. Skal han lage en brødskive på kjøkkenet er mobilen med. Den ligger aldri igjen i rommet alene med meg. Dette plager meg, og er noe jeg tenker mye på... Jeg gidder aldri å ta med mobilen når jeg skal ut av rommet i et par minutter, så jeg skjønner ikke hvorfor han gjør det med mindre han har noe å skjule. Dessuten ligger mobilen alltid med skjermen ned på bordet når vi er sammen, og er på lydløs. Han lagrer ingen kontakter med navn, så når han får meldinger eller noen ringer, så står alltid kun nummeret på skjermen.

Jeg stusser en del over alt dette, og føler at han er veldig hemmelighetsfull med telefonen. Det gjør meg redd og usikker...

Hva hadde dere tenkt om dette var deres kjæreste? Hva hadde dere gjort? Kan jeg ta opp dette? Føler at de fleste hadde stusset litt over slik oppførsel...

Anonymous poster hash: 9f5d9...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min er svært påpasselig med mobilen sin. Når vi er hos han og f.eks ser film og han skal kjapt på do, tar han alltid med seg mobilen. Plukker den alltid opp fra bordet og putter i lomma. Går han ned for å hente noe gjør han det samme. Skal han lage en brødskive på kjøkkenet er mobilen med. Den ligger aldri igjen i rommet alene med meg. Dette plager meg, og er noe jeg tenker mye på... Jeg gidder aldri å ta med mobilen når jeg skal ut av rommet i et par minutter, så jeg skjønner ikke hvorfor han gjør det med mindre han har noe å skjule. Dessuten ligger mobilen alltid med skjermen ned på bordet når vi er sammen, og er på lydløs. Han lagrer ingen kontakter med navn, så når han får meldinger eller noen ringer, så står alltid kun nummeret på skjermen.

Jeg stusser en del over alt dette, og føler at han er veldig hemmelighetsfull med telefonen. Det gjør meg redd og usikker...

Hva hadde dere tenkt om dette var deres kjæreste? Hva hadde dere gjort? Kan jeg ta opp dette? Føler at de fleste hadde stusset litt over slik oppførsel...

Hvor lenge har dere vært kjærester?

Har han nylig begynt med dette, eller har det vært slik bestandig?

Anonymous poster hash: 121ba...281

Skrevet

Vil nødig skremme deg. Men lukter alvorlig svidd her. Sånn var og en eg kjenner. Og hun hadde et forholdt på si i langt over 1 år. Så for din egen skyld må du komme til buns i dette

• Liker 2
Skrevet

Det kan være at det er ting han ikke vil at du skal se/ lese på hans mobil, ja. Men evt hva, vet jeg ikke

Skrevet

At han skjuler noe kan jeg nesten garantere. Ville tatt det opp med ham at du mister tillit når han driver på slik.

Skrevet

For å svare første AB, så har vi vært sammen siden november 2013 ca, men kjent hverandre og datet en stund før det og. Det har egentlig alltid vært sånn med mobilen hans, og nå som jeg er en del med han, så merker jeg det ekstra godt.

Synes også det lukter svidd her. Vet ikke helt hvordan jeg isåfall skulle tatt det opp, men tenker at jeg kanskje kan spørre rett ut neste gang han reiser seg opp og tar den med på vei til do. Kan jo spørre om hvorfor han tar med seg mobilen, og spørre forsiktig om det er noe han ikke ønsker at jeg skal se på den. Har helst lyst til å kun tøyse med det og si "trenger du den der inne da?" eller tulle og si at han ikke må miste den i do, men da blir det så lett at han bare ler litt og ikke sier noe til det... Er redd han skal bli sur, men ærlig talt, hvis han bare skal stå å tisse i et par minutter så rekker han da ikke akkurat å surfe masse på mobilen (hvis han hadde sagt at han skulle svare på en mld eller noe). Tror at sånne folk kun tar den med fordi de er redd for at personen som er igjen i rommet skal snoke på den...

- TS

Skrevet

For å svare første AB, så har vi vært sammen siden november 2013 ca, men kjent hverandre og datet en stund før det og. Det har egentlig alltid vært sånn med mobilen hans, og nå som jeg er en del med han, så merker jeg det ekstra godt.

Synes også det lukter svidd her. Vet ikke helt hvordan jeg isåfall skulle tatt det opp, men tenker at jeg kanskje kan spørre rett ut neste gang han reiser seg opp og tar den med på vei til do. Kan jo spørre om hvorfor han tar med seg mobilen, og spørre forsiktig om det er noe han ikke ønsker at jeg skal se på den. Har helst lyst til å kun tøyse med det og si "trenger du den der inne da?" eller tulle og si at han ikke må miste den i do, men da blir det så lett at han bare ler litt og ikke sier noe til det... Er redd han skal bli sur, men ærlig talt, hvis han bare skal stå å tisse i et par minutter så rekker han da ikke akkurat å surfe masse på mobilen (hvis han hadde sagt at han skulle svare på en mld eller noe). Tror at sånne folk kun tar den med fordi de er redd for at personen som er igjen i rommet skal snoke på den...

- TS

Enig med deg.

Hvordan reagerer han f.eks om du spør om å få låne hans tlf dersom du er tom for strøm el.l?

Jeg håper at du får gode råd om hvordan du evt skal komme til bunns i dette, eller hva ellers du bør gjøre

• Liker 1
Skrevet

At han skjuler noe er helt klart. Er det virkelig så viktig å vite hva? Sannsynligvis er det han skjuler er grunn god nok grunn til å dumpe han.

Hva gjør han med telefonen når han sover da?

Anonymous poster hash: beb42...c4c
Skrevet

Det var sånn jeg begynte å mistenke min eksmann for at han var utro. Og etter en stund viste det seg å stemme.

Dette bør du virkelig sjekke ut litt nøye, mest sannsynelig driver han med noe du ikke synes er greit.

Anonymous poster hash: bc7ac...225
  • Liker 1
Skrevet

Her er det noe som lukter brent ja. Min eks samboer var sånn, viste seg at han sendte sex meldinger med ikke mindre enn åtte jenter. Jeg ville rett og slett spurt rett ut "Kan jeg få se på telefonen din" og deretter forklart at måten han oppfører seg på gjør at du blir mistenksom og ønsker og dermed få det avkrefta. Om han villig viser deg telefonen så er det null stress og gjør han ikke det så har du svaret ditt der. Kanskje greit å gjøre det på et tidspunkt der han nettopp har fått mld eller noe, så "virker det naturlig".

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar med mobilen på do fordi jeg skal lese noe på KG :P Men jeg tar den ikke konsekvent med overalt, alltid, og dem ligger som regel med skjermen synlig, så jeg synes også det hørtes suspekt ut. Spør ham om det, ikke når han er på tur for å gå på do, men når han bare sitter og ikke er opptatt. Få ham til å skjønne at det er viktig og en reell bekymring for deg.

Ligger mobilen tilgjengelig når han sover?

Anonymous poster hash: 18476...795

Skrevet

TS, du sier jo at han alltid har vært sånn tidligere, men at siden du er mer med ham har lagt mer merke til det. Ingen vits i å gp rundt grøten, heller at du spørr rett ut hva som feiler (mobil avhengig?) og forteller han om hvordan du føler deg om dette.. Kan være han er uklar over at det plager deg.. Spørr rett ut om der er noe han skjuler, siden mobilen er sydd til ham osv

Skrevet

Vel... Jeg tar alltid med meg mobilen hvor enn jeg går. På soverommet, på kjøkkenet, på do, ut i postkassa osv. Det er bare en vane, da jeg er rimelig avhengig av den. Jeg har den alltid på lydløs også, fordi jeg som oftest ser når det ringer uansett. Og om jeg ikke gjør det, så kan jeg ringe tilbake, det tar sjelden så lang tid før jeg oppdager at noen har ringt. Dessuten er ringelyden irriterende, og hvis jeg skal ta bilder er og lyden plagsom. Derfor har jeg den på lydløs. Når jeg ikke bruker den, leger jeg den med skjermen med. Jeg vet ikke hvorfor, men det føles mest naturlig. For at alle andre ikke skal kunne lese meldingene som plutselig dukker opp på skjermen. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men jeg føler ikke at det er nødvendig likevel. Nå hadde jeg riktignok ikke hatt noe imot at min samboer leste meldingene som kom, men jeg gjør det av vane.

Gjest daisydaisy
Skrevet

Jeg ville konfrontert han og spurt rett ut. Det er jo ikke normal atferd.

• Liker 1
Skrevet

Knuller garantert en annen.

Anonymous poster hash: 8325c...86c
  • Liker 1
Skrevet

Godt at alle er enige og at det ikke bare er jeg som er paranoid. Da skal jeg manne (kvinne :P) meg opp til å spørre. Har jo faktisk grunn til bekymring.

- TS

Skrevet

Godt at alle er enige og at det ikke bare er jeg som er paranoid. Da skal jeg manne (kvinne :P) meg opp til å spørre. Har jo faktisk grunn til bekymring.

- TS

La din telefon gå tom for strøm, så spør du om du får låne hans. Sjekk reaksjonen..

Anonymous poster hash: c9adb...abe

Skrevet

Jeg ville tatt det opp. Min eks samboer holdt på akkurat sånn og det viste seg jo at han flørtet og sendte seksuelle meldinger med flere av venninnene sine. Han holdt på sånn egentlig hele veien gjennom forholdet, men i begynnelsen var jeg så blendet av forelskelse at jeg ikke tenkte så hardt på det. Etterhvert ble det ganske påfallende, spesielt den med at han var ekstremt påpasselig med å ta med mobilen overalt i leiligheten og at skjermen alltid var vendt ned. En gang gikk han på toalettet mens jeg satt i stua, og glemte igjen mobilen på stuebordet. Det tok ca 15 sek så kom han stormende ut av toalettet å skyndte seg for å hente mobilen.... han "skulle jo spille", selv når han tisset altså.

Anonymous poster hash: eb22c...ca3

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min gjør også sånn, men ikke sånn at han tar den med seg hele tiden.. ... men jeg har oversikt over mobilen hans, dette har jeg sagt ifra om fordi jeg ikke stoler på han. Derfor vet han godt at jeg sjekker telefonen hans, han har kode osv. Men jeg lar han også ta mobilen min når han vil. Og telefon nr. som ikke lagres som jeg mistenker lagrer jeg på min egen mobil for så å ringe å høre om det er mann eller dame.. men det er sjeldent asså.. :P Og ja han har snakket med andre jenter før, derfor er jeg sånn...

Anonymous poster hash: 36e31...acd
Skrevet

Ikke heng ham før du snakker med ham. Det kan være at han lett glemmer mobilen, slik at han tar den med seg uansett for å ikke glemme den når han skal dra et annet sted. Det er det samme med min mor som alltid låser ytterdøra slik at hun ikke skal glemme det om kvelden.

Anonymous poster hash: 57e88...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...