Gå til innhold

Tips mot hoste!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke sove pga av den stadige hosten.... Noen som har noen tips? Står dårlig til med hostesaft her

Skrevet

Gå til legen! Jeg hadde også hoste som jeg trodde var vanlig omgangssyke. Drøyde med å gå til legen til jeg ikke hadde stemme, hadde en skyhøy CRP og har vært i ufattelig dårlig form :(

Anonymous poster hash: 8e07b...c68
Skrevet

Fastlegen min er ganske vanskelig å komme til, men skal prøve vann med sukker. Regner med det skal være varmt? Og hvor mye sukker? :P

Skrevet

Får ikke sove pga av den stadige hosten.... Noen som har noen tips? Står dårlig til med hostesaft her

Er det tørrhoste eller slimhoste?

Anonymous poster hash: f0a80...0e3

Skrevet

Er det tørrhoste eller slimhoste?

Ja, det var jo kanskje lurt å presisere. Det er slimhoste. :)

Skrevet

Da trenger du jo å få hostet opp mest mulig. Har du noe slimløsende? Host opp så mye som mulig, før du legger deg. En tur til legen ville jeg tatt.

Og skaff slimløsende hostesaft i morgen

Å sove med hodet høyt kan kanskje hjelpe på (bruk en ekstra pute)

Skrevet (endret)

Da trenger du jo å få hostet opp mest mulig. Har du noe slimløsende? Host opp så mye som mulig, før du legger deg. En tur til legen ville jeg tatt.

Og skaff slimløsende hostesaft i morgen

Å sove med hodet høyt kan kanskje hjelpe på (bruk en ekstra pute)

Har tatt slimløsende, men det gir seg liksom aldri ettersom halsen er så irritert. Får prøve å se om jeg klarer å lure til meg en time på mandag. :) Endret av Vevila
Skrevet

Fastlegen min er ganske vanskelig å komme til, men skal prøve vann med sukker. Regner med det skal være varmt? Og hvor mye sukker? :P

Bronkyl (på resept) er effektiv slimløsende medisin. (tabletter som løses opp i et glass vann

Bisolvon er også på resept og er effektivt.

Men du får også reseptfrie slimløsende hostesafter

Viktig å få rett hostesaft. Man skal ikke bruke hostedempende hostesaft ved slimhoste, pga at slimet må hostes opp. (Hostedempende hostesaft er for tørrhoste)

Skrevet

Honning prøvde jeg tidligere uten hell. Har ikke peppermynte-te.. :/

Skrevet

Honning prøvde jeg tidligere uten hell. Har ikke peppermynte-te.. :/

Du har ikke halspastiller/ lakrispastiller eller noe med peppermynte i, da? (evt tyggis m lakris eller peppermynte?)

Skrevet

Varm solbærsaft, evt en vanlig te

Skrevet

Å drikke kaldt vann, tynner også ut slimet.

Ikke bruk melkeprodukter, da de øker slimet

Gjest Applestore
Skrevet

Sitt oppreist når du skal sove. Dette er det som fungerer best for meg, samt en vannflaske som drypper ned i halsen .

Annonse
Skrevet

Sitt oppreist når du skal sove. Dette er det som fungerer best for meg, samt en vannflaske som drypper ned i halsen .

Ikke mens du sover vel? vannet kan jo da renne ned i lungene så man drukner!!!!

Gjest Applestore
Skrevet

Ikke mens du sover vel? vannet kan jo da renne ned i lungene så man drukner!!!! Anonymous poster hash: f0a80...0e3

Nei nei..! bare til jeg har fått roet halsen såpass mye at jeg klarer og sovne.

Skrevet

Bronkyl (på resept) er effektiv slimløsende medisin. (tabletter som løses opp i et glass vann

Bisolvon er også på resept og er effektivt.

Men du får også reseptfrie slimløsende hostesafter

Viktig å få rett hostesaft. Man skal ikke bruke hostedempende hostesaft ved slimhoste, pga at slimet må hostes opp. (Hostedempende hostesaft er for tørrhoste)

Hverken Bronkyl eller Bisolvon er på resept. Bisolvon fåes også som tabletter om man ikke orker smaken på hostesaften.

Drikk mye væske, så blir slimet løsere og lettere å få opp. Hold deg unna melk, det øker slimproduksjonen.

Anonymous poster hash: 88b6b...267

Skrevet

Hvor lenge har du hatt hosten da? Er masse så går for tiden og det er ikke noe legen kan gjøre. Beste er og host opp slimet.

Anonymous poster hash: c7beb...7fe

Skrevet

Hvor lenge har du hatt hosten da? Er masse så går for tiden og det er ikke noe legen kan gjøre. Beste er og host opp slimet.

Anonymous poster hash: c7beb...7fe

Har hostet halvannen uke, men først på lørdag at det ble skikkelig ille. Sko gjerne hatt noe for det så jeg kunne sovet mer enn 2 timer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...