Gjest princess123 Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Hei! Jeg får utrolig fort fett hår. Jeg får det ikke på en dag, men en natt. Hvis jeg dusjer om kvelden, og legger meg noen timer etterpå så er det garantert fett i bakhodet når jeg våkner, med en sånn fin "flypass" eller hva jeg skal kalle det. Samme hvis jeg trener osv. Jeg bruker ikke balsam i hodebunnen, bare i lengdene. Jeg prøver også veldig hardt å ikke dusje(hvertfall vaske håret) oftere enn annenhver dag, fordi jeg har hørt at det sliter på håret. Kroppen har heller ikke behov for vask hver eneste dag, for jeg svetter ingenting og lukter godt i flere dager, så det er bare håret. Hvis jeg prøver tørrshampoo så blir fett hår borte til en viss grad, men da har håret fortsatt lagt seg i en sånn flyplass sveis (hvis noen skjønner??) Tips??
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Har samme problem, men jeg trener i tillegg, så må nesten dusje. Og jeg er livredd for å lukte vondt Anonymous poster hash: 85d56...adc
Gjest C'est la vie:) Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Jeg har selv slitt med dette lenge... Jeg bestemte meg for å prøve et tips som har fungert veldig godt for mitt hår. Jeg vasker håret med shampoo kun en gang i uka, og lunket/kaldt vann utover det. Bruker 0% shampoo fra apoteket. Etter tre-fire uker så jeg veldig forskjell, og nå (4 måneder) tar det vesentlig mye lengre tid før håret blir fett, og det er ikke noe problem for meg lengre.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 http://www.feelunique.com/p/Shu-Uemura-Art-of-Hair-Cleansing-Oil-Shampoo-400ml Anonymous poster hash: d43ed...982
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Samme problem her. Jeg har resignert og vasker håret mitt hver eneste morgen. Bruker riktig shampo til mitt hår, masserer sjelden hodebunnen og bruker aldri balsam mer enn i tuppene. Har prøvd både kort og langt hår, det er selvsagt like fett. Utrolig irriterende. Tørrshampo fungerer dessverre heller ikke på mitt hår. Jeg er derfor helt avhengig av å vaske håret daglig og får nesten litt panikk dersom jeg er på steder der dette ikke er mulig (hyttetur uten dusj, fjelltur osv). En periode stripet jeg håret mitt. Da ble det noe tørrere og jeg kunne kanskje klare meg med vask annenhver dag. Når jeg vasker håret tidlig om morgenen må jeg vaske det på nytt dersom jeg skal på fest og feste til tidlig morgen neste dag. Ellers ser jeg virkelig ikke ut etter halvannet døgn uten hårvask. Følger derfor denne tråden med stor interesse. Anonymous poster hash: 4b05f...1ea
FruHudson Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Prøv å føne med et volumprodukt, for eksempel mousse. Ta en god mengde i vått hår og føn opp-ned. Jeg føler håret mitt holder seg rent lenger da, fordi det blir løftet litt unna hodebunnen. 1
Pomelo Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Bytte shampoo? Unngå å legge deg med vått/fuktig hår? Kanskje du kunne hørt med en frisør
skruf Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Mitt stalltips er å bruke tørrshampo de dagene du ikke vasker håret. Et annet tips er å ikke vaske håret før du legger deg. Er håret småfuktig når du legger deg så blir det håpløst morgenen etter. Nå vet jeg ikke om du har kort eller langt hår, men hvis du har langt så kan det være greit å sette opp håret den dagen du ikke vasker det. Spray tørrshampo i hodebunnen og flett ei flette, ta håret i hestehale eller en ballerinadott 1
Gjest _LilleMy Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Få en frisør til å se på håret ditt dagen etter du har vasket det, da får du nok anbefalt en sjampo som vil hjelpe. Anbefaler også å invistere i en tørrsjampo som du kan bruke når du ikke vasker håret.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Noen hodebunner utskiller mer av ett eller annet enn aandre hodebunner. Husker ikke hva frisøren kalte dette. Når håret blir fett, så er det bare å vaske det som hjelper. Noen har tørr hud hele livet andre har hud som produserer stoffer som forhindrer den i å bli tørr. Vi er laget forskjellig og må innrette oss etter slik kroppen funger på dette området og tilpasse oss vår egen komfortsone. Anonymous poster hash: 0c94d...599
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Men har du riktig sjampo? Kanskje du har for fett hår i stedet for mot fett hår? Anonymous poster hash: 32f4d...50b
rotekopp1989 Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Jeg får også det innimellom.. En venninne av meg tipset meg om å vaske håret med _bittelitt_ zalo eller noe annet som er effektivt mot fett, og etter det har jeg ikke hatt noe problem med fett hår igjen.. Om zalo er så veldig bra for håret aner jeg ikke, men det har funket for meg, hvertfall... 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Jeg får også det innimellom.. En venninne av meg tipset meg om å vaske håret med _bittelitt_ zalo eller noe annet som er effektivt mot fett, og etter det har jeg ikke hatt noe problem med fett hår igjen.. Om zalo er så veldig bra for håret aner jeg ikke, men det har funket for meg, hvertfall... Jeg har gjort det, og det funker som Define renseshampoo (som hare funket i begynnelsen, men har bare prøvd Zalo et par ganger da...). Håret blir jo helt u-fett, men det blir jo fett igjen uansett. Anonymous poster hash: 85d56...adc
Stellia Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 (endret) Jeg vasker håret 3 ganger i uken, og det blir aldri seende fett ut med disse triksene: 1. Ikke bruk hvilken som helst shampoo. Hodebunnen trenger ikke mye fuktighet, så dropp fuktighetsgivende shampooer. Tilfør heller en god balsam og/ eller hårkur i tuppene. Det er viktig å bruke renseshampoo en gang i uken. Shampooer jeg spesielt anbefaler: Paul Mitchell - Two, Lush - Big og Desert Essence - Coconut. 2. Bruk Batiste tørrshampoo mellom hårvask. Har prøvd mange andre merker, men Batiste er favoritten. 3. Unngå for mye stylingprodukter i hodebunnen. Endret 11. september 2014 av Stellia
Stellia Skrevet 11. september 2014 #15 Skrevet 11. september 2014 (endret) Slettet. Endret 11. september 2014 av Stellia
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #16 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har gjort det, og det funker som Define renseshampoo (som hare funket i begynnelsen, men har bare prøvd Zalo et par ganger da...). Håret blir jo helt u-fett, men det blir jo fett igjen uansett. Anonymous poster hash: 85d56...adc Meg igjen, skikkelig problem! Har av og til (en gang eller to i uken) bruker Zalo i håret for å bare bli kvitt alt fettet, for det er så sykt styr med fett hår. Men nå blir det fett igjen med en gang!!!! KRISE! Hva skal jeg gjøre??? Begynner å grine snart altså! Anonymous poster hash: 85d56...adc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #17 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg har selv slitt med dette lenge... Jeg bestemte meg for å prøve et tips som har fungert veldig godt for mitt hår. Jeg vasker håret med shampoo kun en gang i uka, og lunket/kaldt vann utover det. Bruker 0% shampoo fra apoteket. Etter tre-fire uker så jeg veldig forskjell, og nå (4 måneder) tar det vesentlig mye lengre tid før håret blir fett, og det er ikke noe problem for meg lengre. Dette skal jeg forsøke Men begynner ikke før juleferien kommer Anonymous poster hash: 86722...0ac
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #18 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg hadde det samme problemet før, og for meg hjalp det veldig da jeg farget håret. Det kan godt hende at det var tilfeldig, og at grunnen heller var at jeg skiftet sjampo samtidig... Fra matbutikksjampo til en god og mild sjampo for farget hår Anonymous poster hash: d3359...61d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #19 Skrevet 22. oktober 2014 Eneste som fungerer for meg i periodene jeg ikke trener så mye (og da ikke vil vaske håret hver dag) er å vaske det på dag 1, tørrshampo dag 2, sove med håret i flette til dag 3. Det blir altså løst hår + hestehale + hestehale, men det gjør ikke noe. Når jeg har gjort dette i en ukes tid, kan jeg vente med tørrshampoen til dag 3, håret ser fremdeles ok ut på dag 2. Jeg klarer ikke å gjøre dette konsekvent i mer enn maks en måned, men det går ganske fort når man er bestemt på det Også lurt å bruke en god shampo og balsam, husk at balsam ikke skal i hodebunnen, bare i lengdene. Et lite tips til tørrshampo også, den må brukes riktig. Ha i hodebunnen og la den sitte i kanskje 10 min før du gjør noe mer, da blir effekten mye bedre! Anonymous poster hash: f4b25...0bb
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2014 #20 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg synes herreshampo fungerer best mot fett hodebunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå