Suzy Skrevet 7. juli 2004 #1 Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg har oppdaget noe jeg regner med er en bivirkning av regelmessig trening - nemlig at jeg svetter mer og raskere enn før. Jeg har alltid vært av typen som kommer tørr ut av badstua, men det siste halvåret har jeg plutselig begynt å svette mye mer og mye lettere. Jeg begynte å trene regelmessig for omtrent 11 måneder siden. Det er forsåvidt ikke verre enn at jeg kan takle det, men nå fungerer ikke den gamle deodoranten så bra lenger... Så til spørsmålet - er det regelmessig trening som gjør at jeg plutselig har begynt å lukte hest, eller hva skyldes det??? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2004 #2 Del Skrevet 7. juli 2004 Du begynner å trekke på åra ser u Det kalles overgangsalderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. juli 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 7. juli 2004 Du begynner å trekke på åra ser u Det kalles overgangsalderen Du da - møkkakjærring! :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2004 #4 Del Skrevet 7. juli 2004 Du da - møkkakjærring! :fy: Har du skiftet deodorant i det siste? Det kan ha noe med det å gjøre, eller så er det nok ganske logisk det du skriver om trening, du har nok trent opp svettekjertlene dine også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. juli 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 7. juli 2004 Har du skiftet deodorant i det siste? Det kan ha noe med det å gjøre, eller så er det nok ganske logisk det du skriver om trening, du har nok trent opp svettekjertlene dine også :kysse: Har ikke bytta deodorant på lenge - bruker stort sett den samme typen... Burde jeg bytte altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2004 #6 Del Skrevet 7. juli 2004 Altså- nå vet jeg ikke bare om det var innbildning, men jeg synes den deoen jeg hadde brukt i mange år, plutselig sluttet å virke, så jeg skiftet og det hjalp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. juli 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 7. juli 2004 Hm... det var jammen intressant... Skal stikke innom butikkne på vei hjem i dag og kjøpe meg en ny (er snart tomt uansett) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 7. juli 2004 #8 Del Skrevet 7. juli 2004 Kjøp en bra en på apoteket, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 7. juli 2004 #9 Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg har oppdaget noe jeg regner med er en bivirkning av regelmessig trening - nemlig at jeg svetter mer og raskere enn før. Så til spørsmålet - er det regelmessig trening som gjør at jeg plutselig har begynt å lukte hest, eller hva skyldes det??? :klø: Tja. Det er helt riktig at trening gjør at du svetter mer og raskere, men svette i seg selv lukter jo ikke. Trøst deg med at du er i kjempeform. Og hvis treningsklærne stinker så legg dem i bløt i eddikvann før vask - det tar knekken på lukta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 7. juli 2004 #10 Del Skrevet 7. juli 2004 Eddikvann? Ca hvor sterk oppløsning da?Har en lekker dress som jeg elsker, men nesten ikke bruker pga det blir så J***I lukt i den etter bare et par timer. (Sorry at jeg stjeler tråden din Suz) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. juli 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 7. juli 2004 Null problem 040904... Det er ikke treningsklæ'rnme som er problemet - det er klær ellers! At jeg svetter og lukter på treninga er jo helt greit, men det er først i andre situasjoner lukt og svette blir sjenerende... Ja det blir definitivt apoteket Greeny - jeg har sensitiv hud... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 7. juli 2004 #12 Del Skrevet 7. juli 2004 Eddikvann? Ca hvor sterk oppløsning da?Har en lekker dress som jeg elsker, men nesten ikke bruker pga det blir så J***I lukt i den etter bare et par timer. (Sorry at jeg stjeler tråden din Suz) Til en bøtte med vann pleier jeg å helle oppi en god slump (1-2 dl kanskje). Deretter er det bare å vaske i maskin som vanlig. Fungerer kjempefint på treningstøy, har aldri testet det ut på vanlige klær. Vet ikke om jeg hadde turt å gjøre det med en lekker dress. Hva med å levere den inn på vaskeri/renseri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 7. juli 2004 #13 Del Skrevet 7. juli 2004 Snittet og sånt er lekkert, det er ingen dyr dress. Noe syntetisk fra Hennes & Mauritz faktisk. Men det er så klamt org rart stoff. Jeg svetter mer enn ellers i den og det lukter død og grønne erter. Sakl pørve med eddik. takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 7. juli 2004 #14 Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg svetter også mye mer (og lettere) når jeg er i god fysisk form. Har hørt at dette er helt vanlig. Som om det er noen trøst kanskje... Eller det ER jo en trøst at du er i bedre form da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. juli 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg svetter også mye mer (og lettere) når jeg er i god fysisk form. Har hørt at dette er helt vanlig. Som om det er noen trøst kanskje... Eller det ER jo en trøst at du er i bedre form da. Det ER en trøst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 7. juli 2004 #16 Del Skrevet 7. juli 2004 Helt sant Suzy! Jeg for min del ble minnet på at jeg i grunn svettet mer før ja...kan ha noe med formen å gjøre... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 7. juli 2004 #17 Del Skrevet 7. juli 2004 Ja, det er på grunn av treningen. Blodsirkulasjonen din er økt og kommer til å øke. Jo bedre form, jo fortere svetter man som regel. Selvsagt er det individulet hvor mye man svetter, men det øker i hvert fall når sirkulasjonen i kroppen øker. Selv bruker jeg nesten lenger tid på å slutte å svette enn det tar meg å sykle til jobben... slitsomt egentlig. På trening kjører vi bevisst nedtrapping, smidighet og tøyning for å hindre bla ettersvette. Som fx hvis du bråslutter å trene, løper i garderoben, kler av deg, dusjer, tørker deg - og vips, du er like svett igjen. Dette forhindres ved en langsom avslutning på treningsøkta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. juli 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 8. juli 2004 Takk Tusenfryd - greit å høre at det er som jeg trodde.... Etter trening er det igrunnen ikke noe problem med svettinga. Jeg går på treningsstudio og der har vi også nedtrapping på slutten av timen, så innen jeg kommer til dusjen har svetten gitt seg. Det er mer problematisk (ikke veldig, mest uvant) at jeg plutselig er svett når jeg kommer fram på jobben etter å ha sykla et kvarter i normalt tempo, eller er lett fuktig etter en times tusling i skogen, eller er illeluktende etter et par timers hagearbeid - slik var jeg faktisk ikke før. MEN *slår seg på brystet* dette betyr altså at jeg er sprek Jippi!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå