Gå til innhold

Hvorfor blir vi sjenerte/stille ofte sett på som snåle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir veldig engstelig f.eks i kantina under lunsjen, da blir det altfor mange mennesker til at jeg klarer å oppføre meg "fritt". Jeg blir veldig selvopptatt og føler at alle legger merke til ALT jeg gjør, det å bare skulle stikke gaffelen i en matbit og putte den i munnen føles ubehagelig, i tilfelle jeg skulle kløne det til. Av og til får jeg høre "Ikke prat så fælt da *navnet mitt*" og det tar jeg med et smil. Men likevel.

Selv om jeg er veldig blid når vi møtes ellers, f.eks i korridoren. Jeg smiler med hele ansiktet og har god blikkontakt, evt småprater, så er folk fortsatt ofte veldig "knappe". Ser på meg i et halvt sekund og sier litt strengt "Hallo". Den enda eklere varianten er et "halvsmil" og "Hei, *navnet mitt*....." akkurat som om jeg skulle ha gjort noe veldig galt mot dem.

Høres det ut som folk synes jeg er rar/misliker meg? Jeg vet det er latterlig å være så selvopptatt, men jeg tenker mye på det og kan bli direkte lei meg når jeg virkelig prøver å være hyggelig og ofte blir møtt med en ganske mutt tone. Et par ganger har jeg prøvd å være mutt selv bare for å sjekke reaksjonen deres, og da virker det som de etter hvert prøver å være mer blide.

First world problems, I know..

Anonymous poster hash: 47e91...769
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mest ut som om du er ekstremt selvbevisst og nok skaper selvoppfyllende profetier.

Skrevet

Høres mest ut som om du er ekstremt selvbevisst og nok skaper selvoppfyllende profetier.

I know... Men hvor skal jeg begynne??

Skrevet

I know... Men hvor skal jeg begynne??

Veldig vanskelig å si siden folk er individer og forskjellige. Du bør muligens klare å drite i hva andre mener slik at du til slutt tørr å være deg selv rundt andre og ikke bare når du er alene.

Skrevet

Slutt å analyser alt :) Bare vær deg selv og ikke tenkt over hva andre måtte tenke.

Sannsynligvis er de opptatt nok med sitt til å legge merke til deg uansett. Generelt sett så er folk ganske så selvsentrerte :)

Skrevet

Slutt å analyser alt :) Bare vær deg selv og ikke tenkt over hva andre måtte tenke.

Sannsynligvis er de opptatt nok med sitt til å legge merke til deg uansett. Generelt sett så er folk ganske så selvsentrerte :)

Takk :) Jeg får bare prøve... Dette er helt utmattende.

Skrevet

Akkurat sånn som du beskriver føler jeg meg og når jeg skal for eks spise eller bare gå foran andre. Ikke helt fremmede det er ok. For meg er det ikke bare å "ikke tenke på det" men dette er litt av det som har hjulpet for meg;;

er det sannsynlig at alle ser på meg og får med seg hva jeg gjør rart? Er jeg så interessang

er jeg egentlig verdens navle

følger jeg så nøye med på alle andre? Får jeg det med meg om de før noe "dumt" (SMÅ ting alså søler en dråpe saus, spytter litt mens de nyser, har en liten kvise) hvis jeg i det hele tatt legger merke til dette ved andre går jeg lenge å husker på seg? Er dette da noe jeg forbinder personen med fremover?

når jeg sitter å bekymrer meg over dette her, hvor mye verre blir det egentlig for meg selv om noe skulle skjedd kontra bekymringsløs?

er det lett å komme på noe å si mens hodet er fullt av disse bekymringene?

Ift det du beskriver når du møter folk i farta tror jeg de kan ha dårlig tid men også at de er vant til at du ikke prater og derfor ikke ser poenget med å stå der da du ikke pleier å si noe. Kanskje du blir sett på som kjedelig fordi ingen vet meningene og tankene dine.

Er jo nesten sånn at en person som mener helt fjerne ting blir bedre likt enn en som ikke tør å si en eneste mening.

Det er ofte ukomfertabelt for mennesker å ha omgang med mennesker som er veldig stille og innadvendte fordi man vet enkelt ikke hvor man har dem hen, hva disse tenker. Det kan også være litt av greia.

Hadde du for eks bydd veldig på deg selv er jeg nesten sikler på de sammentreffene ville vært noe helt annet

Anonymous poster hash: 58380...e4b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...