Ronja Skrevet 7. juli 2004 #1 Skrevet 7. juli 2004 Skal servere lunsj til oss på jobben før sommeren. Vi er seks stykker. Har dere noen gode forslag til hva jeg kan finne på? Vil være litt kreativ også da, eggerøre, potetsalat og kjøttpålegg er liksom brukt opp..
Elze Skrevet 7. juli 2004 #2 Skrevet 7. juli 2004 Kanskje litt kjedelig, men hva med quiche eller annen pai og en enkel salat ved siden av? God, mettende lunsjmat og enkelt å lage i stand på forhånd og ta med på jobb.
Gjest 1111 Skrevet 7. juli 2004 #3 Skrevet 7. juli 2004 Lag en stor bolle pastasalat og server med brød.
Ronja Skrevet 7. juli 2004 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2004 Ok - pai har jeg aldri laget. Har ikke paiform heller. Men kanskje jeg skal kjøpe meg en paiform da, og teste. Har dere gode og enkle oppskrifter? Pastasalat er lurt Mylian, og kjempegodt!
Gjest 1111 Skrevet 7. juli 2004 #6 Skrevet 7. juli 2004 Her har du en oppskrift på en pai. i den kan du ha det meste av hva du har lyst på, du kan bytte ut skinken med sprøstekt bacon, kjøttdeig og biffstrimler.. du kan også tilsette grønnsaker som brokkoli, purre, mais, sjampinjong, løk.. osten kan sløyfes eller erstattes med kesam. eller du kan lage paien slik den er i oppskriften. Ostepai (4-6 porsjoner) 125 g smør 200 g hvetemel 2 ss vann Fyll: 1 løk 150 g skinke, røkelaks eller ansjosfilet i små biter 250 g revet ost 4 egg 3 dl melk ½ ts pepper ½ ts salt Smuldre smør og mel. Tilsett kaldt vann og lag en jevn deig. La deigen stå kaldt i ca. 30 minutter. Trykk den ut i en smurt paiform og prikk bunnen med en gaffel. Forstek paibunnen på 200 grader i 15 minutter. Fyll: Hakk løken og fres den blank og fordel den i paiskallet sammen med skinke, laks eller ansjos. Dryss osten over. Bland sammen egg, melk, salt og pepper og hell eggestanden over i osten. Ha alt i paiskallet. Stek retten videre til eggeblandingen er stivnet, på 180 grader i 20 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå